Самоделен нагревател на антифриза за фокус 1,8 TDCI!

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Самоделен нагревател на антифриза за фокус 1,8 TDCI!

Мнение от Nebhotep » 01 сеп 2014, 11:20

За изпълнение на проекта ни трябва следното:
- неголямо пърче правоъгълна тръба
- парче тръба 1/2 цол (ако е възможно я намалете, защото трядно се слагат маркучите)
- три блоя свещи за подгрев
- биметален термостата нормално затворен на 60 градуса
- биметален термостата нормално затворен на 70 градуса
- 4 контактно реле - 3 броя
- контакт за реле -3 броя
- гнезда за предпазителите - 3 броя
- мъжки и женски конектори и кабели

В началота сглобих механическата част:

Изображение

Изображение

Изображение

Поставих устройството с байпас ето тук:


Изображение

Електрическата част свързах по следната схема:

Изображение

Техническа информация:

Подгревни свещи Jp Group N 0191005
Напрежение 11В
Ъгъл на наклона на конуса 63 градуса
Сила на тока 14 А
Размер на резбата M12x1,25
Производител ELECTRIX
Производство Дания
Силов плюс- на плюсовата клема на акумулатора. Минус към двигателя
Поставих 20 А предпазители
Обща дължина 170 мм., дължина на корпуса 120 мм.
Диаметър на тръбата 1/2 цола, но по добре да се намали на 19 мм., защото трудно влизат тръбите

Ако няма как да направим резба на термостатите, може в леглото им да поставим двукомпонентно термоустойчиво лепило.
Първата свещ се изключва при 60 градуса температура на охлаждащата течност, а другите до 70.

Всичко работи чудесно, времето за подгрев значително намалява.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта