Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 18 сеп 2011, 09:21

Здравейте колеги,

Нов член в семейството - от вчера съм горд собственик на Ford Galaxy 2.3 1999г. :D Много съм доволен - голям, комфортен. Търсих точно този двигател, защото мисля, че е добър да носи купето и е перфектен за семейна кола. Е, 2.8 сигурно е самолет, но не се стремях към него... Не търсих дизел, защото никога не съм карал такава кола.

Изчетох повечето теми за газ-метан, но не успях да намеря компетентно мнение дали на моя двигател 2.3 145 кс DOCH може да се сложи метанова уредба?

До момента карах едно Рено Сценик с обиновена метанова уредба и откъм разход в пари съм повече от доволен.

Моля знаещите да споделят конкретно за този мотор може ли да се сложи метан, може ли да е обикновена или трябва задължително да е инжекцион?

Предварително благодаря. Форума е доста полезен, надявам се и аз да съм активен участник в бъдеще...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10853
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от ЯЛТА » 19 сеп 2011, 09:57

На всеки двигател може да се монтира газ-метанова уредба, въпроса е да уцелиш добър сервиз за монтажа и , уредбата за инжекцион е по добра но и по скъпичка- по прецизна е.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 20 сеп 2011, 11:40

Благодаря на колегата ЯЛТА за отговора.

Всъщност знам, че ако колекторите на колата са метални няма проблем да се сложи дори обикновена уредба. Не знам на моето Galaxy какви са му колекторите - ще разбера скоро...

Изникна ми още едно питане (може и глупаво да е) - Ако колата е с газов инжекцион, може ли да се сложи директно метанов инжекцион - имам впред вид да се смени бутилката с метанова и да се смени изпарителя с метанов?

А възможно ли е по принцип да има едновременно монтирани и независимо работещи ДВА инжекциона - метанов и газов?? Виждал съм такава кола, която работи на газ и на метан, но с обикновени уредби - просто има два изпарителя и като свърши едното гориво превключваш на второто... Става ли така и за Галаксито?

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от tropper » 20 сеп 2011, 11:52

s4etovod написа:...Изникна ми още едно питане (може и глупаво да е) - Ако колата е с газов инжекцион, може ли да се сложи директно метанов инжекцион - имам впред вид да се смени бутилката с метанова и да се смени изпарителя с метанов?

А възможно ли е по принцип да има едновременно монтирани и независимо работещи ДВА инжекциона - метанов и газов?? Виждал съм такава кола, която работи на газ и на метан, но с обикновени уредби - просто има два изпарителя и като свърши едното гориво превключваш на второто... Става ли така и за Галаксито?
За преработка от пропан-бутан на метан можеш да използваш:ь
- инжекторите ако на тях пише CNG/LPG (цена около 80-120лв)
- компютъра (цена 150-250лв)
- евентуално някои от датчиците може би са същите

Бутилката е различна, изпарителя също, пълненето също, вероятно тръбопроводите са различни... Евентуално можеш да спестиш 200-300лв от цялата инсталация ако преминаваш на метан в последствие. По-точно цената за преработка ще ти излезе колкото обикновена метанова уредба, не инжекционна.

Две уредби една през друга - може..... ама зависи дали на газаджиите ще им се занимава.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10853
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от ЯЛТА » 20 сеп 2011, 12:04

Имай на в предвид че метановата бутилка се пълни с до 240 атм. налягане, а изпарителя всъщност Е редуктор за понижаване на налягането до работно такова. Тръбопроводите-дългите, също трябва да издържат високо налягане.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от S_C » 20 сеп 2011, 21:14

Не се занимавай с метан,ако близо до теб няма кадърен майстор за монтажа.Кадърен-разбирай да е монтирал достатъчно много уредби,за да се съберат положителни отзиви за работата му.
нагледал съм се на коли,чиито метанови уредби са слагани от квартални аматьори.Имат една обща черта,независимо от марката и модела-не работят както трябва.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 21 сеп 2011, 13:20

Такааа, споделям на части информация, за да провокирам безпристрасни и компетентни мнения, но нещо не успявам да получа такива от собственици на други Galaxy-та или на други фордове с моя или подобен двигател.

Благодаря на tropper за внесената яснота, че от газовата инсталация може да се ползват отделни компоненти и да се направи метанова колата.

Освен това обаче на мен ми е чудно дали, ако колата има газов инжекцион може да се монтира отделно още една незавизима метанова инсталация и каква да бъде тя - обикновена или инжекцион? Питам, защото както обясних съм виждал кола с две отделни инсталации - значи и за моето Galaxy 2,3 би трябвало да е възможно. Имам метанови бутилки от досегашното ми Рено - остава само да монтирам инсталацията - да де, ама може ли да е обикновена метонова, при положение, че на колата има монтиран газов инжекцион или трябва втори такъв - малко нашенска работа, ама нека който знае да внесе яснота.

Относно сервиз за монтаж в София: Газаджиите в Павлово вече монтират и метан - имат общо взето добро име.., чувал съм за някакъв майстор в Младост, но не го знам къде е. Отделно познавам собственика на едната метанстанция в Благоевград-много свестен пич - той освен да продава метан, също има хора и за монтажа - най-напред него ще питам.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от z42 » 31 окт 2011, 16:27

Колега, нещо не схванах за двете газови уредби едновременно - щом имаш монтиран газов инжекцион - ще минаваш само на метан и ще махаш LPG бутилката или ще добавиш метана без да махаш нищо, т.е. де факто ще може да караш на безин, на газ и на метан?
Това като идея звучи интересно, но защо да пълниш колата с толкова бутилки, тя и без тях си е тежичка, а и мястото в купето е ценно?
Между другото да попитам - къде и как ти е монтирана бутилката? Ако е на мястото на резервната - как е захваната - резервната гума се захваща през отвора на джантата - с бутилката как стои въпроса?
А колекторите (поне при мене) са пластмасови, така че по-добре прежали старата обикновена уредба - остави я на реното (или я продай, ако ще го даваш за скрап) и инвестирай в инжекцион за галакси-то.

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 07 ное 2011, 12:59

:roll: Благодаря на включилите се колеги Фордаджии :idea: Вече си изасних какво искам и какво може да се направи :wink:

Колега z42, моето Галакси го купих с готов газов инжекцион Bardolini, ама като съм вече "крив" за разхода на гориво от четиригодишното ми съжителство с метановия Сценик - дебела глава - ще сменям горивото и вече съм предпиел действия в тази посока - ще ползвам някои от частите на сегашната газова уредба за да я преоборудвам в метанов инжекцион и ще взема друга бутилка - всичко това общо ще ми струва 900лв. Тарикатите в София само да уредбата, без бутилката искат 1200лв... Правих сметка, че дори да е 1500лв, ако си бастисам готовата газова и ги дам за нова метанова уредба, от разликата газ-метан при разход на дълго газ 11л и планиран разход на метан до 7 кг ще избия инвестицията за една година при сегашните цени около 1,30 газ и 1,5 метан.

Иначе газовата бутилка е монтирана на мястото на резервната гума. Мислихме с майстора как да сложим метановата бутилка /бутилки/, като аз първо настоявах да са отново отдолу. Майстора ми даде акъл, че за да не се губи съвсем клиърънса на колата, ако искам да са отдолу, ще трябва да бъдат поне три малки бутилки, което като килограми метан няма да е кой знае колко повече от една бутилка в багажника, но ще е доста по тежко. За това ме убеди поне за сега да ми сложи 85 литрова бутилка /към 13-14кг/, която твърди, че пасва перфектно зад най-последния ред седалки. За сега на това съм се съгласил!!! Дано като стане, колата не гори на дълго повече от 7кг метан. Ако пробега не ми пасва мога да сложа още една малка бутилка под колата.

Та докато стигна до горното и преди да съм запознат как работи въобще инжекционната уредба имах някакви мераци и фантасмагории колата да върви на бензин, газ и на метан с една уредба - Е става, но дюзите на газта и метана били различни и ако е ОК на метан на газ няма да върви, ще се дави и т.н. както и обратното. Имах такива помисли, защото съм виждал кола с монтирани две отделни обикновени уредби и така става. При Галаксито обикновена уредба е нож с две остриета, защото колекторите са пластмасови.

Та така...ще съм радостен ако поне добавим с тази тема още малко информация за Ford Galaxy 2,3 двигателя към доста постното инфо за тази модификация на модела в този форум.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от z42 » 14 дек 2011, 13:33

Хм, абе аз още не съм го газифицирал, нито съм го изкарвал моето на дълъг път да видя на бензин колко хапва, но все се надявам да ми гори под 10 на газ междуградско... това за 11л/100км на газ от къде го намери?

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 15 дек 2011, 13:13

Защо да съм го намерил :roll: Купих колата с готова инжекционна уредба Bardolini. Прибрах се до родния ми град - 200 км от София. И на отиване и на връщане засичах разхода - показа точно 11 литра газ на 100 км. Според мен Галакси 2,3 мотор дори на дълго няма да гори по-малко от 7,5-8 / 100 бензин...

А вече колата ми е с МЕТАНОВ ИНЖЕКЦИОН, но още е при майстора. Като я покарам ще пиша има ли смисъл упражнението, че дадох 900 лв да ми махнат газта и да ми сложат метанова уредба. Надявам се да не съм се излъгал в очакванията си 8)

mrkolev
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 27 дек 2011, 12:50
Модел на автомобила: ford
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от mrkolev » 28 дек 2011, 11:49

Какво стана с метана как е разхода в левове на 100 км кажи в кои сервиз го слага може да те последвам ако има сметка

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10853
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от ЯЛТА » 28 дек 2011, 22:46

Естествено че има сметка поне на този етап, иначе дали 60- 70 % от такситата в София щяха да карат на метан. В София едни от добрите метан-газаджии са в жк. Дружба-по бул, Цв. Лазаров на кръстовището с ул. Д. Пешев продължаваш на право до края и в дясно е първият метанов сервиз в България въобще.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 11 яну 2012, 12:08

Такааа, да обобщя положението към момента:

Както писах по-горе в средата на Декември газовия инжекцион Bardolini на моя Ford Galaxy 2,3 1999 г 145 кс беше преработен на метанов. Реално е сложена нова метанова бутилка 85 литра = 14 кг метан и нов изпарител. Колата /преди смяната на горивото/ на газ даде постоянен проверен разход на дълго 11 литра газ / 100 км, което по днешна цена от 1,28лв е 14,08лв. На градско не съм я карал, но предполагам разхода на газ щеше да бъде поне 14 лв/100 км, което е към 17,82 лв.

Като я взех от метан-майстора покарах колата на метан, но нешо на дълъг път беше много тромава и нямаше никаква душа - Магистралата от Диканите към Перник зорлем със 70км. Имаше нещо недонастроено - така се и оказа. Бяха ми сложили "Спортен" режим на уредбата :-/: , а колата върви тромаво. С тази настройка даде разход Блгд-София 6 кг метан точно за 100 км.

Това, което направих тогава бе да отида в СофГаз в Горубляне, където ми смениха режима на "Нормален", температурата на прехвърляне на 30 градуса и последователно включване на дюзите на рейката. От това колата направо хвръкна и нямаше нищо общо с предишната мудност. Като динамика е сигурно на 90% от тази на бензин, има си мощност, карам по нанагорнищата на магистралата на 4-та дори 5-та без зор, изпреварвам нормално /не съм Фитипалди/. Само че се появи проблем точно тогава /не ще да прехвърля на метан/, когато взех да се кефя и да чакам да видя какъв разход ще даде.... Така по Нова година направо ми се зави свят от разхода на бензин за тази кола - минах към 700-800км извънградско и 120 лева си заминаха като стой та гледай за бензин.... :twisted: Ама 9л/100км бензин извънградско си е нормално за Галаксито + към 14л/100км градско.

След две зареждания през Декември нещо стана и не можеше да превключва на метан. Това оправих в началото на Януари. Оказа се нещо по евровентила на бутилката. След като го оправих засичам отново Блгд-София 100 км с новите настройки в режим "Нормален" и.......разхода е вече 5,15 кг/100км = 8,09лв извънградско. Зареждам пак пълна бутилка 14 кг и карам Софийско градско - днес ми свърши метана - изминал съм точно 200 км, което е 7 кг/100км = 10,64лв в София. Перфектно нали =D>: Продължавам да карам и дано ми се затвърди мнението, че не съм сгрешил. Напоследък предишното ми Рено Сценик 1,9 90 кс ми даваше разход в София 6,5-7кг и 5-6кг извънградско, т.е. разликата спрямо това, което гори за сега Галаксито е минимална. Чакам и да се затопли, когато очаквам разхода да падне още малко :wink:


Ето каква аритметика си направих аз за това, каква би ми била икономията, ако карам на метан за точно този Ford Galaxy 2.3 145 кс: Предвидил съм, че ще карам градско 252 работни дни по 32км на ден = 8064 км градско за една година и съм допълнил още 12000 км за извънградско - смятам, че за 20 000 км ще съм избил метановата уредба от разликата метан-газ /а не от метан-бензин/ дори така, както съм заложи малко по-висока очаквана цена от 1,60лв на метана от актуалната в момента 1,57лв :-/: *00133* - ще видим....

ТАБЛИЦАТА ВЕЧЕ Е С АКТУАЛИЗИРАНИ ЦЕНИ И СТОЙНОСТИ:

Изображение
Последна промяна от s4etovod на 12 яну 2012, 09:12, променено общо 1 път.

Wawa
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 17 дек 2007, 03:49
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '95
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от Wawa » 11 яну 2012, 14:01

Колега, много добре си представил всичко в таблицата, особено ясно става за разликата газ-метан.
Само горе в началото на таблицата си писал цена на бензина 1.45 лв./л., та за момент изглежда, че на газ излиза по-скъпо да се кара отколкото на бензин. :)

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 11 яну 2012, 17:43

Тия дни ще актуализирам таблицата с актуални цени и ще я пусна пак. Предполагам, че в таблицата уееко съм сбъркал разходната норма на бензина на дълго, щото нали горе казах, че още ми е горчиво в устата от прехода на бензин по нова година....вярно може Галаксито да гори и повечко бенз...

Тази таблица си направих още като купих колата готова с газ и видях колко харчи, за да си направя горе-долу сметка какво би било на бензин и на метан и да видя разликите. Дори когато я правих съм завишил цената на метана до 1,60лв /тогава беше 1,45/ имайки в пред вид предстоящия акциз. Целта ми беше относително прецизно спрямо моето средностатистическо каране да видя тенденцията - и тя така или иначе винаги е в полза на метана.

Въпросът е в това, че нова уредба е към 1500-1800 и нагоре лева и дали си струва да се слага на кола, която струва 4-5-6 х.лв и която я се кара 3-5 години, я не. От друга страна, ако някой клони към метана и се е убедил в неговите предимства /ясно, че има и недостатъци/ е важно да действа веднага - мотането е допълнителна загуба на пари в другите горива. Аз на тоя Галакси имам само 1000км извънградско на газ по мое желание, след това чакаше 2 месеца пред блока да му сложа метан /джитках с Рендето на метан/, а бензиновия пробег беше по принуда. Още по-важно е по-колко километра годишно минаваш средно - колкото са повече, толкова по-бързо трябва да се слага метанЯ :mrgreen:

За това най-на далавера е да се купи готова кола с метанова уредба - нямаш разхода за монтиране на нова, спестяваш 1500-1800 кинта. Такова беше и моето Рено Сценик. Но :idea: имайте в пред вид, че такива коли с готови метанови уредби в един момент ще трябва да се преправят заради новите евроклапани, които вече задължително се монтират. Просто ще спрат да правят прегледи на уредбите на такива коли, от там ще спрат да ги зареждат по метанстанциите и....далаверата умира.
Последна промяна от s4etovod на 11 яну 2012, 22:00, променено общо 1 път.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от Peet » 11 яну 2012, 20:25

Та откъде купуваш бензин на 1.45лв. литъра :?:

s4etovod
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 15 сеп 2011, 23:05
Модел на автомобила: Ford Galaxy 2,3 1999
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от s4etovod » 11 яну 2012, 21:56

Въх прав си 2,45лв е :roll: тия дни ще оправя таблицата и ще коригирам сметките :wink:

ТАБЛИЦАТА ВЕЧЕ Е ОПРАВЕНА *updated* :drink:

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов член-Ford Galaxy 2.3:въпрос за Метан??

Мнение от z42 » 15 яну 2012, 00:01

Една подробност - в таблицата само цената на метана е на килограм, газта и бензина са на литър.
Наистина изкусително звучи да се кара на метан, но това за мене не е опция - и без бутилка ми е малък багажника, какво остава ако сложа метан... Но си ужасно прав за мотането... То и аз все още карам и моето рено (на газ) докато не го е откарал баща ми още, та се успокоявам че въртя малко километри на бензин на галаксито. Малко-малко, ама вече станаха 1000 и още се мотам де...
Мислех си, че един ден ако си взема някоя микроскопична кола само да ходя на работа с нея, ще й сложа метан... ама не съм правил сметки (понеже рибата е още далече в морето) за колко ще се изплати, та може и да не ми излезе сметката, като гори малко, а уредбата е скъпа.
Относно купуването на кола с монтирана газова - това е примамливо, но ситуацията е подобна на тази с дизелите - доста вероятно е да е карана повече за годините си при равни други условия.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта