Изкачване на стръмнина. Как?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Изкачване на стръмнина. Как?

Мнение от kostalav » 09 юли 2010, 15:57

На 1300 m преди вилата ни се отбивам от асфалтовия път и започва изкачване, което е много стръмно и е по твърд, покрит с камък/скала път. Пътят е стабилен, макар някъде да има коловози и опирам, но все пак е в добро състояние. Със завои е.

Искам да попитам хората с опит, как е по-добре да се изкачва тази стръмнина? На първа с ниски обороти; на първа с високи или на втора с ниски (понеже не могат да се вдигнат на втора оборотите. Дори веднъж загасна на първа, та трябваше да слязат пътниците и сам да продължа 20 метра напред).

Благодаря предварително.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изкачване на стръмнина. Как?

Мнение от S_C » 09 юли 2010, 21:10

Изкачваш се на последната възможна предавка,на която мотора може да достигне оборотите,при които е максималният му въртящ момент или близка до тази стойност.
Няма никакъв смисъл да мъчиш добичето на втора с 1500 оборота,ако МВМ му е на 4000.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изкачване на стръмнина. Как?

Мнение от madboy » 10 юли 2010, 10:59

Щом гасне и на първа, какво има да се мисли, дали може на втора?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изкачване на стръмнина. Как?

Мнение от HACKO » 10 юли 2010, 11:10

madboy написа:Щом гасне и на първа, какво има да се мисли, дали може на втора?
Явно колата не е за този баир.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изкачване на стръмнина. Как?

Мнение от ЯЛТА » 31 юли 2010, 13:45

ВИНАГИ ИМА ИЗБОР : АКО НЕ МОЖЕ НА ПЪРВА СТАВА СЪС СИГУРНОСТ НА ЗАДНА ! Е МАЛКО Е ПО ТРУДНО , НО " ВСИЧКО Е ГОТ , КОГАТО Е НА ЗАДЕН ХОД " !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изкачване на стръмнина. Как?

Мнение от Ianaki » 01 авг 2010, 10:53

ЯЛТА написа:ВИНАГИ ИМА ИЗБОР : АКО НЕ МОЖЕ НА ПЪРВА СТАВА СЪС СИГУРНОСТ НА ЗАДНА ! Е МАЛКО Е ПО ТРУДНО , НО " ВСИЧКО Е ГОТ , КОГАТО Е НА ЗАДЕН ХОД " !
Отличен пример за наличие на тотален спам и безсмислие. Браво, клaсици!

П.П. По-трудно се пише с тире!!!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта