НЕ е за хора със слаби нерви какъвто съм аз

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

НЕ е за хора със слаби нерви какъвто съм аз

Мнение от Brock » 22 юли 2005, 13:27

:shock: Аман от "мъдри" съвети в ДИР-а


Да ме прощавате, ама си е така :oops:


PS - :!: ако модовете решат, че тази тема не е за тука, нека да я изтрият :!:

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 22 юли 2005, 17:20

На мен най-интересно ми беше да си обясня и аз какво точно е биалетка. съжалявам обаче от всичкото това сглобяване и разглобяване на предницата ми (където съм сменил абсолютно всичко) така и не съм срещал названието "биалетка" :oops: . може просто да е непрофесионализъм но все пак на тези щангички съм стабилизационната им се викаше другояче май. и от толкова време и аз срещам този израз там и най-забавното е че никой със сигурност не конкретизира,с изключение на Седмия. ако е прав - свалям шапка 8)

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 юли 2005, 17:35

Е как БИАЛЕТКАТА ЩЕ Е ЩАНГА?! Айде стига бе!
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 22 юли 2005, 17:50

Във всеки магазин за авточасти - като почнеш от тези по Симеон и стигнеш до специализираните сервизи - като кажеш биалетка, знаят за какво става думал Това, че някой не знае какво означава тази дума, не значи, че трябва да се изтрие от речника и да не се използва :shock:


Аре чао - отивам на море :P

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

По въпроса с папагалската употреба на испански термини чути

Мнение от Щ-304 » 23 юли 2005, 18:29

Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 юли 2005, 18:50

Moже правилното да е биЕлетка, но не е щанга, не мога да се съглася с теб Ники, гледах като ми я сменяха...
Изображение

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НЕ е за хора със слаби нерви какъвто съм аз

Мнение от Щ-304 » 23 юли 2005, 23:23

Brock написа::shock: Аман от "мъдри" съвети в ДИР-а


Да ме прощавате, ама си е така :oops:


PS - :!: ако модовете решат, че тази тема не е за тука, нека да я изтрият :!:
Цитира се ДИР-а, а е даден линк към форума на Форд портала! Ето го правилният линк:
http://clubs.dir.bg/postlist.php?Board=ford
Изображение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 24 юли 2005, 11:11

Въпросното нещо на английски се нарича "Anti-roll bar link rod". Ако някой иска нека да го преведе на български.
Roll - "клатушкане, (бордово) клатене, наклоняване" , bar - "пръчка, прът", link - "предавателен/двигателен лост, шарнир, мотовилка", rod - "предавателен/двигателен лост, шарнир, мотовилка". От написаното - според мен се е наложил термина биелетка, поради визуалното сходство с биелата/мотовилка при ДВГ и от превода даден по горе. Не мисля че има точна дума за въпросния детайл.
Поздрави
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 24 юли 2005, 11:41

The seven написа:Въпросното нещо на английски се нарича "Anti-roll bar link rod". Ако някой иска нека да го преведе на български.
Roll - "клатушкане, (бордово) клатене, наклоняване" , bar - "пръчка, прът", .....
Ми ето, ти го каза! Но забрави думата "Anti" :-)))
Пръчка против клатене! :-))) А в техническите речници, ще видиш че е щанга! :-)
Е, какво е това на български освен стабилизираща щанга :-))
Поздрави и от мен. Друго нямам какво да кажа по въпроса....
Изображение

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

:)

Мнение от la4o » 24 юли 2005, 12:00

Айде още един бърз преглед на схемата...

Изображение


Превода е верен...

Само че май вече се объркахте за какво точно говорим... Стабилизиращата щанга (anti-roll bar) е т.6, а ние говорим за т.7 което е (anti-roll bar link rod).

link -
1). звено, брънка, свръзка, съединение, връзка
2). тех. предавателен/двигателен лост, шарнир, мотовилка

rod -
1). пръчка, прът, вейка
2). тех. щанга, лост, бутален прът, теглич, мотовилка

Нека всеки си го преведе за себе си.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 24 юли 2005, 20:59

Ами да Ники аз го казах, ама ти дори и не поиска както винаги да приемеш че не си прав! И много благодаря за превода на "Anti" :-/:
Щом те кефи ходи си искай пръчки против клатене - преведени от техническите речници като стабилизиращи щанги.
Стабилизиращата щанга е това на позиция 6. Не при всички модели на форд позиция 7 я има. И затова за да не се бърка има различно от стабилизираща щанга наименование.
Иначе си прав - нямаш какво да кажеш по темата.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 24 юли 2005, 22:52

The seven написа:Иначе си прав - нямаш какво да кажеш по темата.
Приятелю, Форд е американска фирма, с литература техническа на английски. Сам виждаш от схемата какво са писали хората. И това което са написали в никакъв случай не се привежда на български с испанската дума биелетка (която в общ превод значи "свързваща щанга"). Може да потърсиш и на френски, на руски, на немски.. Но явно.....

Цитат от постинга на Лъчо в Дира:
".....В Мото Пфое ги наричат вертикални щанги......."


оригинала ТУК

Та това е истината брато! Няма "биелетки" (хубаво звучи но трябва да се знае кога се употребява. Защото поне за мен, арабите от Симеон не са върха на техническия сладолед.), а има вертикални стабилизиращи щанги! В МотоПфое може да е скъпо и т.н., но теоритичната подготовка е на ниво. А и си е така.

Както и да. Всеки е длъжен да е умен.
Изображение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 25 юли 2005, 10:30

The seven написа:От написаното - според мен се е наложил термина биелетка, поради визуалното сходство с биелата/мотовилка при ДВГ и от превода даден по горе.
Това съм написал по-горе. Термина се използва, включително и в Moto Phoe. Дали технически грамотните хора ще я използват или не си е тяхно решение. За мен думата биелетка беше нова до преди да си взема Ориона. Оказа се че където и да я споменах по магазини и сервизи всички разбраха за какъво става дума без никакви допълнителни уточнения. Не знам произхода на думата, казах от къде произхожда според мен.
Потърсил съм, гледал съм схеми и съм говорил с доста хора преди да пиша. Взел съм решение коя думичка да използвам. Та така, иначе споровете са изцяло излишни и не мисля че трябва един или друг да налага мнението си.
Поздрави
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 25 юли 2005, 18:14

Щ-304 написа:... Сам виждаш от схемата какво са писали хората. И това което са написали в никакъв случай не се привежда на български с испанската дума биелетка (която в общ превод значи "свързваща щанга").
Та това е истината брато! Няма "биелетки" (хубаво звучи но трябва да се знае кога се употребява. Защото поне за мен, арабите от Симеон не са върха на техническия сладолед.), а има вертикални стабилизиращи щанги! .

Както и да. Всеки е длъжен да е умен.
Мдаааа значи "Biela , Bieleta" /от испански/ - "tie rod" /на английски/ " свързваща щанга" . В случая поз.7 в схемата "шарнирна щанга/мотовилка, коята свързва стабилизиращата щанга /поз.6/ със...(преведете по желание :wink: ) /поз.1/"
А има ли "биелетки" /заимствана чуждица от BIELETAS/? Ами има, даже и в каталог са ги снимали за по-недоверчивите :lol:
http://www.intraasp.com.ar/mayca2/lista ... o=BIELETAS
ама било от испански или италиански или..., ами да го забраним термина, че не е от английски ли, може би да го заменим във форумите на Форд със "линкродки" от /link rod/
Така, че според мен въпросните БИЕЛЕТКИ ги има, и съвсем не са предни стабилизиращи щанги посочени тук
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5
защото май имало и задни, и не били стабилизиращи, а вертикални :wink:
Не срещнах обаче термина вертикални стабилизиращи щанги, има вертикални /въпросните биелетки/ и стабилизиращи /те пък били хоризонтални/ (справка Мото Пфое)
Дано колегата задал въпроса в дира успее да си извлече полезна информация от продължителните теоритично-лингвистични упражнения, че често темите взеха да стават поле някой да доказва , че е връх на сладоледа в техническата грамотност.

P.S. Горенаписаното е само лично мнение и не претендира за 100%-ва истина.
Поздрави :lol:
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:17, променено общо 1 път.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 25 юли 2005, 21:05

Май "bielette" е нещо на френски и прилича на това същото за което говорим /поз. 7/ но с гайки за регулиране на дължината, както при кормилните накрайници - но не точно тях.
Прилича на жигулския механизъм за заключване на вратата с ключа, една "биелетка" се задвижва от патрона/ключа/ и запира "бравата" да се надига нагоре.
Небойте се роби Спартак е с вас!

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 28 юли 2005, 15:19

Всички майстори му викат биалетка, има ги, но по-къси и на задната реактивна щанга на Мондеото /които също смених :evil: /

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 28 юли 2005, 19:17

Мдааа, а предните можеш да ги видиш много лесно.Навиваш волана пълен ляв и виждаш дясната, почти успоредна на колелото, в долната част захваща стабилизиращата щанга. Можеш даже и да пробваш дали са наред или има някакви луфтове /поне при мен е така/ .
Поздрави :lol:
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 03:16, променено общо 1 път.

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 29 юли 2005, 16:26

И при Мондеото /МК1/ е така за предните, а задните, които също са хванати за стаб. щанга, не се виждат без канал или подемник, но пък поторопват дружески! :lol: Дано не се налага да ги сменяте, не че са скъпи или трудно се сменят, но и при тях, като и при всичко друго изобщо не съм сигурен доколко са качествени. :?

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта