Вярно ли е
- jasonsmith
- потребител
- Мнения: 338
- Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вярно ли е
Спорихме с един пич и той днес ми изпрати едни статии, в които пише че когато се спускаш по наклон, и си на скорост, но не натискаш педала на газта, инжекционната система автоматично спира притока на бензин , което ми звучи много интересно, как на високи обороти, успява да си ги поддържа високи без приток на гориво?
Последна промяна от jasonsmith на 25 сеп 2006, 08:03, променено общо 1 път.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Според мен от инерцията и от тежестта на колата.
Виж и това: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5234
Виж и това: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5234
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
jasonsmith,
Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.
Как разъждава инжекционният компютър в такава ситуация?
Той следи положението на дроселоватa клапа (посредством съответният датчик), следи и оборотите на двигателя. Да кажем, че заложените стойности и алгоритър са както следва:
Ако положението на дроселовата клапа е "затворена" и оборотите са над 1200, притока на гориво към двигателя се преустановява (спира се само управлението на инжекторите, бензиновата помпа си работи и поддържа нужното налягане на горивото в горивната рейка!). Колата се движи по наклон, самата й тежест и наклона принуждава двигателя да поддържа обороти по-високи от празният ход на двигателя (в зависимост от наклона и предавка на която е включена скоростната кутия), като от време на време е нужно да се натиска спирачката за да не се ускорява прекалено автомобила (пак зависи от наклона). Защо именно са заложени именно 1200 оборота? Защото ако са например 500, какво ще се случи ако се движите по инерция (скоростната кутия е на "свободна" предавка)? Двигателя ще работи практически на празен ход който е да кажем 800 оборота. И ако условието е: дросела да е затворен и оборотите да са по-високи от 500 -> спирай горивото, то горивото ще бъде спряно и двигателя нама да може да поддържа празен ход. Подаването на гориво се въобновява веднага след най-малкото натискане на педала на газта.
Дори и спускането да не е много голямо (такова спиране на горивото се прави дори когато колата се движи на равно и педала на газта е пуснат - дросела затворен), икономията на гориво е значителна! При инжекцинните двигатели впръскването на горивото става по различен начин от карбураторите и ако не се прилага такова спиране на горивото ще се получава неефектина работа (голям разход). Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.
Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.
Как разъждава инжекционният компютър в такава ситуация?
Той следи положението на дроселоватa клапа (посредством съответният датчик), следи и оборотите на двигателя. Да кажем, че заложените стойности и алгоритър са както следва:
Ако положението на дроселовата клапа е "затворена" и оборотите са над 1200, притока на гориво към двигателя се преустановява (спира се само управлението на инжекторите, бензиновата помпа си работи и поддържа нужното налягане на горивото в горивната рейка!). Колата се движи по наклон, самата й тежест и наклона принуждава двигателя да поддържа обороти по-високи от празният ход на двигателя (в зависимост от наклона и предавка на която е включена скоростната кутия), като от време на време е нужно да се натиска спирачката за да не се ускорява прекалено автомобила (пак зависи от наклона). Защо именно са заложени именно 1200 оборота? Защото ако са например 500, какво ще се случи ако се движите по инерция (скоростната кутия е на "свободна" предавка)? Двигателя ще работи практически на празен ход който е да кажем 800 оборота. И ако условието е: дросела да е затворен и оборотите да са по-високи от 500 -> спирай горивото, то горивото ще бъде спряно и двигателя нама да може да поддържа празен ход. Подаването на гориво се въобновява веднага след най-малкото натискане на педала на газта.
Дори и спускането да не е много голямо (такова спиране на горивото се прави дори когато колата се движи на равно и педала на газта е пуснат - дросела затворен), икономията на гориво е значителна! При инжекцинните двигатели впръскването на горивото става по различен начин от карбураторите и ако не се прилага такова спиране на горивото ще се получава неефектина работа (голям разход). Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Между другото, илюстрация на това, което казва диск, може да се види на коли с бордови компютър, в режим да показва моментния разход на гориво. Когато спускате и изключите от скорост с с цел да се движите по инерция, на дисплея виждате разхода на празен ход приведен към вашата скорост, т.е прогнозен разход на 100км., което се движи обикновено между 1 -3 л./100. Ако обаче превключите на предавка и минете в режим на моторна спирачка, ще видите 0.00 л./ 100км. показание на диплея, поради спрения приток но гориво.disc написа:jasonsmith,
Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.
............
Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.
Всичко това е супер, но тук идва лошата новина за тези от нас, които карат на газ. АГУ-то си пуска газчица и е по-изгодно да си пускаме по инерция. Някъде четох за необходимото допълнително у-во за спиране на притока на газ в такъв режим, но съм забравил дори името му, пък и едва ли е известно на нашите газаджии. Не се употребявало и в Холандия, защото те пък имали само равно.

PS Към рунтавг*з: Изобщо не става дума дума за Ламбда контрол с-ма (нея си я имам), функциите и нямат нищо общо с въпроса.
Последна промяна от acj на 04 окт 2006, 17:49, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Системата за контрол на газта ....Ламбда контрол ситсема
Ей тука сме я коментирали...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=
Ей тука сме я коментирали...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
В такъв случай може да се минава от LPG на бензин при спускане (особено по голям наклон, където не става да пуснеш по инерция и да "помпиш" често спирачката, нито пък искаш да караш на предавка заради разхода).acj написа:...
Всичко това е супер, но тук идва лошата новина за тези от нас, които карат на газ. АГУ-то си пуска газчица и е по-изгодно да си пускаме по инерция. Някъде четох за необходимото допълнително у-во за спиране на притока на газ в такъв режим, но съм забравил дори името му, пък и едва ли е известно на нашите газаджии. Не се употребявало и в Холандия, защото те пък имали само равно.)
- kabeldjiata
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 сеп 2005, 13:40
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i Automatic; Saab 900 NG Automatic
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
При мен се получава много интересен ефект.
Спускаш на скорост и стрелката на бензина спада с половин деление. После като тръгнеш по равното, като че ли резервоара се пълни от нищото и пак си идва на старото показание.
Явно компа като види високите обороти и почва да пълни системата, а после като разбере, че се е прецакал връща бензина обратно в резервоара.
Спускаш на скорост и стрелката на бензина спада с половин деление. После като тръгнеш по равното, като че ли резервоара се пълни от нищото и пак си идва на старото показание.
Явно компа като види високите обороти и почва да пълни системата, а после като разбере, че се е прецакал връща бензина обратно в резервоара.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вече излязохме от темата - при мен пък стрелката мърда надол когато катеря баир и се качва като спускам или когато спра рязко. Мисля си че се получава така от лашкането на горивото в резервоара.nikolovvd написа:...стрелката на бензина спада с половин деление. ...
Последна промяна от Dundee на 18 сеп 2006, 11:02, променено общо 1 път.
-
- Status: Извън линия
Re: Вярно ли е
Не е вярно и трабанта има такава системаjasonsmith написа: P.S. Това важи за нови коли, след 2005 г.


- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хм, аз лично не мисля че е по-икономично да пускаш колата по наклон на скорост. Според мен по инерция с 100км/ч по наклон е по-икономично от колкото с 60-70 на 5-та скорост. Все пак разхода се определя от изминатото разтояние с определено количсетво гориво. И когато двигателя работи при свободни обороти разхода зависи много от изминатото разстояние, а от там и от скоростта. Пробвал съм ги и двата вариянта и мога да кажа, че по инерция е по-икономичния. Все пак да отбележа, че говорите за инжекциони и нищо не споменавате за карборатор и дизел. 

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Говорим за инжекционен двигател, защото за такъв ставаше дума във въпроса!
Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?
Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?
Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?
Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Спира се горивото, но пък двигателя нали намалява скоростта - действа като моторна спирачка.disc написа:Говорим за инжекционен двигател, защото за такъв ставаше дума във въпроса!
Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?
Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?
Ако отчетем и това нещо, при спускане без нужда от спиране е по-икономично да се кара на свободна, а при спускане с нужда от намаляване на скородтта е ясно, че на скорост спестяваме и спирачки и гориво.
Същото важи и за дизел и за карбураторните коли, само за газовите не е така - там трябва да се изключи газта, но не става лесно - нали в тръбичката до изпарителя остава газ и тя си изгаря напразно дори и при копче на позиция "0"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта