Вярно ли е

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Вярно ли е

Мнение от jasonsmith » 13 сеп 2006, 14:10

Спорихме с един пич и той днес ми изпрати едни статии, в които пише че когато се спускаш по наклон, и си на скорост, но не натискаш педала на газта, инжекционната система автоматично спира притока на бензин , което ми звучи много интересно, как на високи обороти, успява да си ги поддържа високи без приток на гориво?
Последна промяна от jasonsmith на 25 сеп 2006, 08:03, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 13 сеп 2006, 14:11

Според мен от инерцията и от тежестта на колата.
Виж и това: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5234
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 13 сеп 2006, 16:29

jasonsmith,

Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.

Как разъждава инжекционният компютър в такава ситуация?
Той следи положението на дроселоватa клапа (посредством съответният датчик), следи и оборотите на двигателя. Да кажем, че заложените стойности и алгоритър са както следва:

Ако положението на дроселовата клапа е "затворена" и оборотите са над 1200, притока на гориво към двигателя се преустановява (спира се само управлението на инжекторите, бензиновата помпа си работи и поддържа нужното налягане на горивото в горивната рейка!). Колата се движи по наклон, самата й тежест и наклона принуждава двигателя да поддържа обороти по-високи от празният ход на двигателя (в зависимост от наклона и предавка на която е включена скоростната кутия), като от време на време е нужно да се натиска спирачката за да не се ускорява прекалено автомобила (пак зависи от наклона). Защо именно са заложени именно 1200 оборота? Защото ако са например 500, какво ще се случи ако се движите по инерция (скоростната кутия е на "свободна" предавка)? Двигателя ще работи практически на празен ход който е да кажем 800 оборота. И ако условието е: дросела да е затворен и оборотите да са по-високи от 500 -> спирай горивото, то горивото ще бъде спряно и двигателя нама да може да поддържа празен ход. Подаването на гориво се въобновява веднага след най-малкото натискане на педала на газта.

Дори и спускането да не е много голямо (такова спиране на горивото се прави дори когато колата се движи на равно и педала на газта е пуснат - дросела затворен), икономията на гориво е значителна! При инжекцинните двигатели впръскването на горивото става по различен начин от карбураторите и ако не се прилага такова спиране на горивото ще се получава неефектина работа (голям разход). Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 13 сеп 2006, 16:59

Disc, не искам да те лаская, но ми доставя удоволствие да чета твои постове! аз съм пълен профан на тема коли, но когато пишеш ти, разбирам...

Поздрави,
la4o

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 13 сеп 2006, 17:08

Ученото си е учено! :D
Май не са много форумите с такива капацитети, че и отзивчиви.
Изображение

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 13 сеп 2006, 18:27

disc написа:jasonsmith,

Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.
............
Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.
Между другото, илюстрация на това, което казва диск, може да се види на коли с бордови компютър, в режим да показва моментния разход на гориво. Когато спускате и изключите от скорост с с цел да се движите по инерция, на дисплея виждате разхода на празен ход приведен към вашата скорост, т.е прогнозен разход на 100км., което се движи обикновено между 1 -3 л./100. Ако обаче превключите на предавка и минете в режим на моторна спирачка, ще видите 0.00 л./ 100км. показание на диплея, поради спрения приток но гориво.

Всичко това е супер, но тук идва лошата новина за тези от нас, които карат на газ. АГУ-то си пуска газчица и е по-изгодно да си пускаме по инерция. Някъде четох за необходимото допълнително у-во за спиране на притока на газ в такъв режим, но съм забравил дори името му, пък и едва ли е известно на нашите газаджии. Не се употребявало и в Холандия, защото те пък имали само равно. :-))

PS Към рунтавг*з: Изобщо не става дума дума за Ламбда контрол с-ма (нея си я имам), функциите и нямат нищо общо с въпроса.
Последна промяна от acj на 04 окт 2006, 17:49, променено общо 1 път.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 13 сеп 2006, 19:21

Системата за контрол на газта ....Ламбда контрол ситсема

Ей тука сме я коментирали...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 13 сеп 2006, 19:30

acj написа:...
Всичко това е супер, но тук идва лошата новина за тези от нас, които карат на газ. АГУ-то си пуска газчица и е по-изгодно да си пускаме по инерция. Някъде четох за необходимото допълнително у-во за спиране на притока на газ в такъв режим, но съм забравил дори името му, пък и едва ли е известно на нашите газаджии. Не се употребявало и в Холандия, защото те пък имали само равно. :-))
В такъв случай може да се минава от LPG на бензин при спускане (особено по голям наклон, където не става да пуснеш по инерция и да "помпиш" често спирачката, нито пък искаш да караш на предавка заради разхода).

Потребителски аватар
kabeldjiata
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 сеп 2005, 13:40
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i Automatic; Saab 900 NG Automatic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kabeldjiata » 13 сеп 2006, 19:50

Това не е нищо ново, има го при автомобилите от 25-30 години, дори една Лада например има такава функция независимо, че е карбуратор :roll:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 18 сеп 2006, 10:45

При мен се получава много интересен ефект.
Спускаш на скорост и стрелката на бензина спада с половин деление. После като тръгнеш по равното, като че ли резервоара се пълни от нищото и пак си идва на старото показание.
Явно компа като види високите обороти и почва да пълни системата, а после като разбере, че се е прецакал връща бензина обратно в резервоара.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 18 сеп 2006, 10:53

nikolovvd написа:...стрелката на бензина спада с половин деление. ...
Вече излязохме от темата - при мен пък стрелката мърда надол когато катеря баир и се качва като спускам или когато спра рязко. Мисля си че се получава така от лашкането на горивото в резервоара.
Последна промяна от Dundee на 18 сеп 2006, 11:02, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 18 сеп 2006, 10:59

Щъщея ефект се получава и при спиране на баир или ако я качиш на бордюр.

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 18 сеп 2006, 19:40

Това е от поплавъка в резервоара, няма общо с оборотите :)

_SLiThER_
Status: Извън линия

Re: Вярно ли е

Мнение от _SLiThER_ » 19 сеп 2006, 15:02

jasonsmith написа: P.S. Това важи за нови коли, след 2005 г.
Не е вярно и трабанта има такава система :wink: само дето е механично при него :lol:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 19 сеп 2006, 15:18

За Трабанта няма да говорим. Навлизаме в космическите технологии. *00127*

ТРАБАНТ = СПЪКНИК (на немски) *0028*

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 02 окт 2006, 21:18

Хм, аз лично не мисля че е по-икономично да пускаш колата по наклон на скорост. Според мен по инерция с 100км/ч по наклон е по-икономично от колкото с 60-70 на 5-та скорост. Все пак разхода се определя от изминатото разтояние с определено количсетво гориво. И когато двигателя работи при свободни обороти разхода зависи много от изминатото разстояние, а от там и от скоростта. Пробвал съм ги и двата вариянта и мога да кажа, че по инерция е по-икономичния. Все пак да отбележа, че говорите за инжекциони и нищо не споменавате за карборатор и дизел. :)

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 02 окт 2006, 21:35

Говорим за инжекционен двигател, защото за такъв ставаше дума във въпроса!

Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?

Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 02 окт 2006, 21:40

Disc, не се нервирай, няма смисъл! :D:
Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 03 окт 2006, 22:29

disc написа:Говорим за инжекционен двигател, защото за такъв ставаше дума във въпроса!

Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?

Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?
Спира се горивото, но пък двигателя нали намалява скоростта - действа като моторна спирачка.
Ако отчетем и това нещо, при спускане без нужда от спиране е по-икономично да се кара на свободна, а при спускане с нужда от намаляване на скородтта е ясно, че на скорост спестяваме и спирачки и гориво.
Същото важи и за дизел и за карбураторните коли, само за газовите не е така - там трябва да се изключи газта, но не става лесно - нали в тръбичката до изпарителя остава газ и тя си изгаря напразно дори и при копче на позиция "0"

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 окт 2006, 07:49

Системата е най-ефективна в градски условия.Там няма толкова дълги растояния за пускане по инерция и каране с километри. Преди време когато монтирах на жигулата тази система даде окол1.5л икономия в градски условия и почти не се усети извън града.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта