Автомобил на старо дизел или турбо дизел ?!?!

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
curko
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 май 2006, 10:21
Модел на автомобила: Lada Samara 2108
Местоположение: София
Status: Извън линия

Автомобил на старо дизел или турбо дизел ?!?!

Мнение от curko » 17 май 2006, 15:30

Бих искал да попитам хората с по-голям опит, кой от двата двигателя да избера като по-безпроблемен :?: За сега съм се спрял на Форд Ескорт комби година на прозиводство около 95-та. Колебая се между чистият дизел и турбо дизеловият мотор! От това което прочетох до тук из форума ми се стори че доста от от вас имат или са имали проблеми с турбините, което ме накара силно да се замисля за този двигател! Колата ще е внос на инвалид, така че аз няма да мога да я видя и тествам преди да я платя :roll: . Мисълта ми е че колата е стара над 10 години, на един бог знае колко хиляди километра... Не се знае предишният собственик как я е карал и дали я е жалил.
Та от гледна точка възможно най-малки разходи по бъдещи проблеми и ремонти по двигателя не е ли най-добрият избор "чистият" дизел ???
Ще помоля собствениците на такива да споделят как се справя моторът при по-големи натоварвания при дълъг път да речем при скорост 130-140км/ч какъв разход дава. Ако трябва да бъда най-точен с въпроса си - искам да попитам достатъчно мощен ли е двигателят 1.8D за купето на ескорт комби?
Отмъщението не връща загубеното, но притъпява болката по него!

ПАЦО
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 17 май 2006, 16:20
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8Д
Местоположение: София
Status: Извън линия

форд дизел

Мнение от ПАЦО » 17 май 2006, 16:24

двигатела е много слаб. 4.5л на 100км до 90км.Над 120км/ч разхода е над 6.5л

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 17 май 2006, 17:39

Брат ми преди имаше Ескорт комби от 96 г. 1,8D. Разходът му навсякъде беше 6/100 (той си живее в Ловеч и там градското е по-малко натоварено). Ако си свикнал да караш по агресивно - двигателят ще ти се стори слаб като за това купе. На магистралата поддържа 130-140 без проблеми, на равен път. На баир и при изпреварване обаче трябва да имаш много здрави нерви. Бавничко ускорява.
Турбодизелът няма тия проблеми. Моя го карам сравнително от скоро - от края на миналата година и нямам дълги наблюдения. Май не са чак толкова много хората с проблеми по турбините (дано да не разсърдя дявола). Аз имах проблем с помпата, който ми струва доста и реших кардинално - със смяна. Ама такъв ми бил късметът.
За основните правила при купуването на дизел може да погледнеш съответната тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3673" onclick="window.open(this.href);return false; . Може и да си разбирач, ама няма лошо да опресниш познанията :D
Иначе вози добре, седалките са много удобни и интериорът е приличен за класа.
Трябва да имаш предвид и ръждата - има места, които са абонирани за корозия.

Допълнение: Ескортите са екстра и моят много си ме кефи. Туй че се чупели много ми се струва че е легенда на комплексарите с голфове. А пък на тая възраст май само аудитата не гният. Общо взато форд е добро решение като за първа западна кола :D
Добре е че си се ориентирал към комби. На другите задното окачване е много меко и като качиш 2 души отзад почват да си влачат задника по земята. Грозна картинка. :P
И аз никога преди не бях имал дизел и това малко ме притесняваше. Но пък разходите за гориво са доста успокояващ фактор. Излиза почти като на газ. Само че как да сложиш газова бутилка на комби - съсипва ефекта от големия багажник.
И още нещо, за динамиката. Аз не съм от тия, които се дърпат по светофарите за да покажат колко са мъжествени, но мога да ти кажа че ако някога ти се прииска да накажеш някой отворко, при добър реглаж на помпата, между два светофара ескортчето може да се справи с доста от "състезателите". Дори вариантът без турбо.
Успех!
Последна промяна от Dundee на 17 май 2006, 22:13, променено общо 1 път.
Изображение

curko
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 май 2006, 10:21
Модел на автомобила: Lada Samara 2108
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от curko » 17 май 2006, 18:04

Прочетох я тази тема още преди да се регистрирам във форума :) . Мисля че е много полезна. Иначе не бих се определил като разбирач. Нямам никакъв опит със западни автомобили като подръжка, на ескорта се спрях след доста допитвания, въпреки че имаше доста против него, пък да не говорим за това че искам да е комби ... повечето ми приятели на възраст около 23-4 години казват махни го това много грозно бе :lol: ! Истината е че аз искам кола която да ми е удобна и да ми върши работа, както сегашната ... а не да се правя на състезател или на "гъзар"! За сега Форд ескорт ми се струва най-добрият и евтин за подръжка избор, но живи и здрави да го взема ще видим ... Но едва ли ще е по-зле от ладата ми :lol: с нея за 1 год. изминах 21 хил. км. като не е имало и 1 месец в който да не сменям или ремонтирам нещо дребно по нея ... станах почти автомонтьр :roll:
Точно за това сега се страхувам какво да избера и да не се налага постоянно да съм под капака...
ЕДИТ: колкото и да е зле с ръждата и гниенето ... едва ли гние повече от Лада Самара :twisted:
Отмъщението не връща загубеното, но притъпява болката по него!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 18 май 2006, 01:53

Вземи си чист дизел...турбото е супер , ама чдовете като дойдат ти идва да се "САМОУБИЕШ СПЕШНО" , имаше такава тема. А и харчи повече (ама много върви).
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 18 май 2006, 13:53

с риск да се повторя Ако си подържаш колата няма да имаш никакви грижи ако ще да е и на керосин

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: форд дизел

Мнение от aaleks » 18 май 2006, 22:24

ПАЦО написа:двигатела е много слаб. 4.5л на 100км до 90км.Над 120км/ч разхода е над 6.5л
Тези норми май са за моето Мондеото като ново.
4.5л при 90км/ч
6.4л при 120км/ч
7.2л градско
Аз почити се побирам в тези норми.
5л при 90-100км/ч
6-7л при 120-150км/ч + клима /когато е работил/
градското немога да го засека, защото я карам студена /1-2км на 5-6 часа/
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 19 май 2006, 10:11

Определено Турбодизела е за предпочитане и не мисля, че разхода е по-голям.На мен Сиерата ми харчи 5 при 90-100 с 5,5 при 110-120 и ускорението е повече от задоволително за купето тежащо 1250кг. (лично съм го мерил) 0-100 за 14-15сек.Колкото до ремонта на турбото около 300-350лв струва пълното рециклиране с монтаж и гаранция.

Radikn
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 02 апр 2006, 08:15
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1,8 TD 95г.
Ford Mondeo MK3 2,0 TDCi 2004г.
Местоположение: гр. Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Radikn » 20 май 2006, 00:32

Твърдо за ТД! Това че харчи повече май не е много сигурно,
но разликата е голяма.
Колкото до това какво ти казват приятелите-гледай да ти върши работа а
не дали има "гъзарски вид"

curko
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 май 2006, 10:21
Модел на автомобила: Lada Samara 2108
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от curko » 21 май 2006, 08:50

Благодаря на всички отзовали се, в крайна сметка избрах турбото :). Сега се надявам до месец да са ми вкарали и колата :)
Отмъщението не връща загубеното, но притъпява болката по него!

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 21 май 2006, 10:19

Айде чакаме да ядем шоколадови бонбони и да пием уиски тогава :wink:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

curko
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 май 2006, 10:21
Модел на автомобила: Lada Samara 2108
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от curko » 21 май 2006, 15:07

1.8d написа:Айде чакаме да ядем шоколадови бонбони и да пием уиски тогава :wink:
:P 8)
Отмъщението не връща загубеното, но притъпява болката по него!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 21 май 2006, 17:35

Браво, дизел + турбо е равно на много удоволствие при шофирането, колата като я настъпиш върви като луда - когато турбото набере обороти се получава такъв тласък, че води до голям кеф, а иначе като галиш педала колата си е економична като атмосферния дизел!

curko
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 май 2006, 10:21
Модел на автомобила: Lada Samara 2108
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от curko » 02 юни 2006, 00:43

http://www.digitaltuning.ch/php/indexPr ... p4?id=2488" onclick="window.open(this.href);return false;

А какво ще кажете за тази опция 8)
Отмъщението не връща загубеното, но притъпява болката по него!

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 04 юни 2006, 21:34

curko написа:http://www.digitaltuning.ch/php/indexPr ... p4?id=2488

А какво ще кажете за тази опция 8)
Нещо не можах да зацепя.Ако има някой да преведе
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
BuLLDoZeR
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
Местоположение: София/В.Т
Status: Извън линия

Мнение от BuLLDoZeR » 05 юни 2006, 08:26

Чип тунинг за 1.8 ТД - 90 коня

заводски : 90 коня при 4500 об/мин
180 нм при 200 об/мин
0-100 - 11.5 сек.
разход : 6.8 л/100 км

с чипа : 115 коня при 4610 об/мин
234 нм при 1900 об/мин
0-100 - 10.3 сек
разход : 6.5 л/км

общо : 25 % повече коне и 30 % по-голям въртящ момент

Това удоволствие струва 499 евро + доставка 10 евро, ама не знам за коя държава :lol: .
И това "1997 (anche precedenti)" някой италианец да каже дали означава "преди 1997" или "след 1997" :)
Veni, vidi, vici

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта