Страница 1 от 2

Малко помощ за Escort 1.6i 16v

Публикувано: 21 юли 2005, 07:46
от toto
Здравейте! От вчера вече съм собственик на едно фордче Escort 1.6i 16v мисля произведен към края на 97-ма година. Ако може да ми помогнете с информация, защото имам няколко основни проблема, които ме притесняват.

1) Уреда на таблото, който показва температурата не работи. Доколкото четох това може да е породено от куп причинта, така че мисля да отида на майстор за да го погледне.

2) Форда е с централно заключване. От дясната предна врата обаче мога само да го заключа, но не и да го отключа. Това нормално ли е или нещо е развалено?

3) Ако можете да ми кажете как да си сваля крушката на фара(фаровете). Почнах да гледам в книжката с описание как се прави и свалих една пласмасова капачка, откачих и кабелите които влизат в самата крушка. След това пишеше, че има нещо като пластинка и се сваля на долу. Сз ситгнах до пластинката, ама така и неможах да я сваля. Мазоли ми излезнаха на пръстите от дърпане и нищо :( Моля ако има някакъв чалъм с които се свала пуста пластинка да ми помогнете, че не върви да ходя на майстор и за една крушка :)

Публикувано: 21 юли 2005, 14:30
от racer11
по 1 ви въпрос: щом не работи изобщо най-вероятната причина е откачен кабел

по 2 ри въпрос: със всеки ключ на фолд можеш да заключиш всеки форд, но не и да го отключиш. така, че ако не можеш да завъртиш ключа в посока заключване, най-вероятно ти е сменяна точно тази ключалка.

по 3 въпрос: не е пластина, а скоба /нещо като зегерка/, която се намира зад гумения маншон. стиска се в долния край за да освободи крушката. виж в упътването за ескорт от портала, там трябва да го има.

успех!

Публикувано: 21 юли 2005, 19:11
от cossy
Мдам... точно го е написал Racer11 :Р Трябва да си погледнеш ключалката :) Успех!

Публикувано: 21 юли 2005, 21:29
от toto
Да ви кажа оправих проблема с температурата. Беше изгорял някакъв датчик по двигателя, та ме одрусаха 40лв. на нов.
За ключалката...наистина може да е сменяна. Има логика. А то това управия няма нали?
А за крушката...наистина е скоба, аз защо ли казах пластинка...та тази скоба от къде ли не я стисках, какво ли не иа правих и не пуска :)
И да питам...когато се кара нормално в смисъл да се щади двигателя до колко хиляди оборота може да се вдигат?

Публикувано: 22 юли 2005, 10:15
от Brock
Аз моето мондео, което е доста по-тежко от ескорта /към 2 тона е/ и със същия двигател го карам в границите на 1500-2000 оборота при равен участък и при положение, че не бързам и не правя задръстване *00143*

А това с крушката е кофти, докато го направиш за първи път и разбереш принципа - след това няма да имаш грижа - аз така и на моето мондео и на ескорта на баща ми се измъчих докато разбера как е. Ескорта на баща ми /95г/ не е със скоби а с една джвъчка /подобна на ръчка/, която стърчи и се авърта в една от посоките, за да може да се извади заедно с крушката. Ще погледна за някаква схема или снимка, която да пусна


:twisted:

Публикувано: 22 юли 2005, 22:04
от toto
Аз гледам на моя оборотомера му е до 7 000 оборота. Та мисалта ми е може ли да се набира примерно до 5 000 - 6 000 и чак тогава да се включва следващата предавка и това нормална експлатация ли ще бъде? Че аз доколкото разбрах от книжката те конете идвали чак на 5 500 оборота.

Публикувано: 23 юли 2005, 01:31
от cossy
Ако си караш двигателя с хубаво масло е допустимо. Аз моя го карам до 4-5000 оборота, защото ми е жал да го юркам повече. По принцип се развърта над 2000, но все пак избягвай да стигаш чак 6000, аз и до 7 съм качвал, но единичен случай и задължително при загрял мотор! Та ако си решил да му цедиш душата, поне слагай хубаво масло.

Публикувано: 23 юли 2005, 01:39
от toto
Ми не че искам да му взимам здравето, ама чак когато съм го настъпал и стрелката е над 4000 оборота се усеща тръпка :)
Аз утре мисля да сменям маслото. Препоръчват ми някакво което се връзва към 15-16лв. на литър. Малко ми е солено, но се надявам да си заслужава парите.
Днес обаче пак бях на майстор да сменя агренажния ремък и като го свали ми каза, че 3 ролки са свършили, та утре съм си приготвил 101лв. за тези ролки и то не се знае колко ще са качествени. Абе въобще откакто съм го купил 2-3 дена ми харчи по 100-200лв. на ден :) Ако не се оправи ще фалирам до няколко дена.

Публикувано: 23 юли 2005, 12:36
от cossy
Ролки, ангренажен (може и пистовия), масло, филтри, всички консумативи се сменят, защото само един Бог знае кога е била последната смяна. Охладителната може да не я пипаш, аз моята също не съм я сменял и си работи перфектно. Ако имам излишни пари може и да направя промивка, но ми се струва, че няма смисъл. По принцип от Форд го дават вечно...
Ами това е което се сещам, дано да си попаднал на поддържана кола и само да те радва, ако се сещаш нещо пиши ;)

Публикувано: 23 юли 2005, 21:47
от pepy1
масло(полусинтетика) +филтър маслен +въздушен от Мото Пфое=60лв
препоръчвам ти консумативи като ролки ремъци свещи кабели и др да си ги взимаш от Мото Пфое хем са качествени хем са на същата цена или5лв поскъпи

Публикувано: 24 юли 2005, 01:42
от toto
Благодаря ви много за изчерпателните мнения! И на мен ми се иска да ползвам услугите на Мото Пфое или поне да видя какви пари искат за ремонтите, но съм от Пазарджик и ми е много трудно да ида до Пловдив или София за ремонт. В смисал, ако се наложи колата да остане в сервиза повече от 4-5 часа направо ми е невъзможно.
Днес майсторът ми качи ролките и новия агренажен ремък и колата проработи отново :) Навъртях и около 200 км, че имах мерак да я засеча и като я засякох преди малко ми показа разход 7.77л/100км като някъде 20%-25% от пробега е градско.
Сега друго ме притеснява. Стрелката за температурата на двигателя....показва много ниски стойности. Днес по едно време падна до "N"-то на Normal надписа. Съмнява ме данеби термостатът да не затваря, ама ще го видя и това в скоро време. Иначе количката си я бива. Предишната ми кола беше Трабант и сега разликата е голяма :)
Ааа забравих...смених си и крушката на фата. Пуста кола има невероятни фарове, въпреки че доста ми премигваха отсреща докато карах на къси...
Извинявам се за романа който изписах, но нали разбирате...емоции :)

Публикувано: 24 юли 2005, 13:07
от cossy
Мога да ти препоръчам само да не се буташ много при Мото-Пфое, от там може да си купуваш само някои части, които са с нормални цени. Не мога да си обясня защо, но като си сложих летите джанти и отидох при тях за гайки 8 гайки ми струваха 92 лв и някакви стотинки.... просто няма какво да си говорим. Въздушния филтър само ще ти препоръчам да си го купуваш от там, защото ти го дават с едно като дунапренче, което се слага за картерните газове. Маслото... може да е от там също (казват, че имало хубави наливни на добри цени). Аз карам с 5w30 elf evolution, но се намира малко трудно и е около 12-15лв литъра. По темата за маслата се е писало много, но за зетек препоръчват такова, ако ти се струва рядичко сложи 10w40, но моята се държи по-добре с 5w30... Май и аз написах роман ;)

По темата

Публикувано: 26 авг 2005, 19:52
от веден
За оборотите - нормалната експлоатация е в рамките 2500-3500 об./мин
За маслото - 10w/30
За температурата - обикновено стрелката стои в долния край (малко над бялото )

Публикувано: 26 авг 2005, 22:47
от cossy
Не съм много съгласен... зетек-а е високо оборотен... над 2000 оборота вече се усеща динамичността на двигателя. С хубаво масло можеш да го вкарваш в повечко обороти, но все пак ако си обичаш колата избягвай, просто няма смисъл :))

По темата

Публикувано: 27 авг 2005, 16:39
от веден
Вярно е че динамиката на колата се чувства над 3000 об./мин . Например направо е недопустимо да тръгнеш да изпреварваш при 2000 об./мин, той нали и въртящия момент(не мощността) е максимален точно при 3000об./мин.

Публикувано: 27 авг 2005, 17:19
от toto
Абе уж и дават максималната мощност т.е. 90 к.с. при 5000 об/мин ама съм забелязал изцепя ли е до 5-6 хил. об/мин почва много гаден звуг да издава двигателя. Все едно ще се разпада :)

Публикувано: 29 авг 2005, 13:34
от kEFi
Какви са тия 5-6 000 оборота? Напълно ненужно развъртане на двигателя (не че не може). Досега при най-екстремни ситуации или разгон съм развъртал мойта до 4 500 максимум близо до 5 (щото не е и нужно, докато изредиш скоростите и си на 190...). Ама ако ти е кеф - пили си я, твоя си е!

Публикувано: 29 авг 2005, 16:04
от toto
Хехе каква кола караш та 190 вдигаш? :)
Аз не че системно си я мъча, ама накой път като я настъпя на първа и тя бързо вдига обороти, или като тръгна да надминавам на 2-ра, 3-та и не гледам много в оборотомера, та докато се усетя и иде на 5-6 хил. об/мин. Ама щом казвате, че няма нищо лошо за двигателя нека се върти :)
Иначе наистина ней-голямото ускорение, като че ли идва след 3000 об/мин
Междудругото какво ще кажете за 120км/ч на 3-та? Нормално ли е? Едно Audi A4 остана много учудено заради тази ми изцепка :)

По темата

Публикувано: 29 авг 2005, 23:04
от веден
На трета съм вдигал до 110 при това без да е до карай педала на газта, така че ако се задържи малко може би ще стигне и 120.

Публикувано: 30 авг 2005, 02:05
от cossy
При 5000 оборота ги прави 120 ;) Аз пък днеска напраих 100 на втора ;) :evil: