Страница 1 от 2

гори бобини мондео 1,8 16в 92г

Публикувано: 15 авг 2007, 02:03
от greenpipe
От известно време мондеото ми 1,8 16в 92г запоЧна да ми гори бобини. Смених кабелите на високото (u) и свеЩи и продЪлжава да яде бобини като ми изгария буШон 15а коЙто е за бенз.помпа странното е Че минава около 200км и гори .От долната страна бобината се разцепва и до там. МолЯ помогнете писах преди време за същия проблем но никоЙ не писа. БлагодарЯ предварително

Публикувано: 15 авг 2007, 08:43
от synthez 3D
Колега,провери си напрежението на автомобила,което при запален двигател трябва да е не повече от 13,8 - 14 волта.Възможно е да имаш проблеми със регулатора на напрежението,който се намира в генератора и захранващото напрежение да се е повишило и затова да ти горят бобините.

Публикувано: 15 авг 2007, 17:53
от greenpipe
Още една сдаде курса u=14v при работещ двигател.Започва да гърми през всмукателните тръби,губи обороти,работи на 2или3ц и после угасва. Като гори и бушон 15а ,който храни и бенз помпа нещо не му е наред....................

Публикувано: 15 авг 2007, 18:33
от traqn_savov
това са блока с бобини, ако не се лъжа нали. :?

Публикувано: 15 авг 2007, 23:49
от madboy
Провери алармата! На мой познат му заминаха три бобини заради скапано монтирана аларма- нагорели кабели и други чудеса. В случая я изкубаха направо и проблема с бобината се реши. :idea:

Публикувано: 20 авг 2007, 16:26
от greenpipe
не е алармата нито динамото днес бях на майстори от 09:30 до 15:40 само по ел.майстори гледаха схеми то не бяха предположения --провериха алармата,свалих динамото оказа се,че четкодържателя има една износена четка и там дето опира на колектора е износен ако някой разбира моля помогнете дали това може да е причина да ми гори бобината-----благодаря предварително

Публикувано: 26 авг 2007, 11:55
от greenpipe
хора помогнете едни майстори след диагностика ми смениха свещите и казаха (от това е )да ама не пак угасна като върна компреся от всмукателните тръби и край закарах пак при тях и ми казаха че само бобината е била малко умаслена попили са маслото и е запалила.

И на мен ми гори бобината :(

Публикувано: 26 авг 2007, 14:42
от Edinuser
Преди 1 месец си купих Форд Мондео Ghia 2.0i 16v и всичко беше наред уж навъртях му над 50 км из Плевен - никакъв проблем двигателят си бачкаше като пушка.Когато се наканих да направя разходка на около 70км от Плевен - двигателят ми угасна на изхода на града по време на движение като ми изгоря бушон F4 ( на запалването) сменихме бушона на място - пак изгоря - е изтеглиха ме до гаража обратно и там установихме че на бобината едната и намотка вместо 0.5 ома е 0.0-0.1 ома...
Смених бобината - двигателят запали и всичко си изглеждаше наред - побачка си 5-6минути на място и реших да го пробвам из града, но преди да мина и 600м. - почна да прекъсва ,загуби мощност и почна да бачка на 2 цилиндъра - и пак ме теглиха обратно :( - оказа се че бобината отново май е дала фира - и то същата намотка която и преди.
Та подозренията ми са че май и при мен има проблем със свещите на 2-ри или 3-ти цилиндър - ако не е това просто не знам какво друго да търся.
Преди това проверявахме импулсите от ECU - изглеждаха си наред.

Публикувано: 29 авг 2007, 12:56
от greenpipe
На мен ми гори същия предпазител и същата страна на бобината по същия начин.смених свещите 2а пъти смених кабелите и бобината продалжи да дава фира.Сега съм само на бензин --върви ама прекъсва,страх ме е да изляза от града да не ме остави някъде

Ами продължаваме да проверяваме наред.

Публикувано: 29 авг 2007, 18:31
от Edinuser
Гледах мойте свещи - добре си изглеждат а и са хубави. Така че вероятно не е от тях и ще продължаваме по веригата - кондензатора и кабелите към компютъра от бобината, ама утре вдругиден ще ги гледам.

Публикувано: 29 авг 2007, 20:39
от revmata
предполагам,че дефекта го прави след като загрее,но преди това съм сигурен,че нещо бърка модула. Направи диагностика,но в момента на дефектаима и още една подробност-измери напрежението, но направо на динамото т.е. плюса на клема 30 а минуса на акумолатора и пиши

Май му намерих проблема на моето мони.

Публикувано: 30 авг 2007, 19:36
от Edinuser
Значи днес като ме беше обхванал ентусиазъм - тръгнах да проверявам кабела който свързва бобината към ECU (т.е компютъра - при мен комутатора е вграден в него) и ... като го издърпах открих че на около 30 см. от куплунга на бобината - кабелът е просто разтопен и едната жица си е опирала на маса - в една метална тръба ( от EGR системата) ... но понеже стана тъмно - утре в други ден ще я оправям и като сложа нова бобина ще видим дали всичко ще бъде наред.
Но мисля че това е бил проблема !
"greenpipe" според мен провери си и ти кабела - може да е същият проблема.
BTW: Един колега от руският мондео клуб (mondeoclub.ru) е имал същият проблем - по същатата причина и пише че е минал само с 3 изгорели бобини.

Публикувано: 31 авг 2007, 20:10
от greenpipe
хора махнах кабела на газта и арам на бензин--нема проблеми нещо се е скапала АГУ

Публикувано: 02 сеп 2007, 10:29
от greenpipe
не е от газта одеве ме остави на бенз незнам каде да го карам за ремонт почвам да си мислия че наи добрия форд е продадения

Публикувано: 02 сеп 2007, 10:56
от AlexP
Моят съвет е да търсите в западните форуми. Ще следя с интерес развитието на темата, че и аз си купих току що Мондео 2.0.

Колко струва една бобина между другото?

Публикувано: 02 сеп 2007, 12:08
от _George_
чисто нова от МП с работа 180лв :)

Публикувано: 02 сеп 2007, 13:31
от AlexP
Лошо. Доста дълбоко бърка в джоба този проблем

Не гори лесно бобина.

Публикувано: 02 сеп 2007, 18:51
от Edinuser
За мен основната причина да гори бобината си остават кабелите - ако някой от кабелите които свързват бобината с ECU се окъси към маса дори за малко като резултат - отива бобината - на ECU-то няма какво да му стане в тази ситуация. Понякога късото не може да се забележи - особено ако кабелният сноп е с външна термоустойчива изолация - вътре в него изолацията на проводниците е разтопена а това да не си личи отвън ...
BTW: В момента на прекъсване на импулса към бобината възниква обратно напрежение (това се учи по електроника и ел.техника) което в случая може да достигне до 200-300V, че и по-вече, така че може да няма явно късо съединение (към маса т.е -12V да речем) но да пробива през изтънялата от разстапянето изолация. Аз мисля да си пусна 2 нови продника със силиконова изолация от бобината до ECU-то защото дори бобина 2-ра употреба струва 60 лв. и не ми се иска да ги давам още няколко пъти.
Има вероятност и да е много голямо разстоянито на свещите - тогава напрежението на бобината достига високи стойности преди да прескочи искрата - то пък май водеше до претоварването на бобината ( дават и изходно напрежение 37 kV ! ) така че и това може да е причина за горенето.
Аз разглабях ECU-то и мерих крайните транзистори и веригите около тях нямаше никаква разлика м/у двата канала - т.е ключовете са здрави и явно имат стабилна защита - бобината беше напълно окъсила - бушонът гореше а на ключовете нищо им нямаше.
Има разбира се и някаква много минимална вероятност да има нещо не във ред в елекрониката която ги управлява, но не ми се вярва - ECU-то или работи или е мъртво напълно ...
Не прочетох за случаи на изгоряло ECU освен при някоя много неправилна интервенция. Освен това подмяната на ECU-то влачи след себеси и други проблеми - Ново струва само 1200-1400лв. втора употреба е към 150лв., но трябва да се намери за точно същият модел двигател и версия на автомобила - иначе няма да върви добре.

Публикувано: 02 сеп 2007, 21:14
от buhap
Edinuser ще добвя ,че при по-дълъг импулс ключовите транзистори забравят да се заключат(запушат) заради статични полета големи входни капацитети и тн.Бубините отнасят постояннен ток .

Публикувано: 04 сеп 2007, 15:22
от greenpipe
Открих,че и при мене кабелите който подават сигнал на бобината от ECU допираха до една метална тръба която се нагриава и ги е разтопила.А за онези дето ме обрулиха със 140 бимбака за свещи и диагностика и са уж педставители на BOSH -----срамите фирмата. Edinuser ako се окаже,че от това е било всичко,ще доида до Плевен да те почерпа ако нямаш нищо против.