Парно на Мондео

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
silvi_ilieva
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 04 сеп 2007, 19:04
Модел на автомобила: MONDEO
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Парно на Мондео

Мнение от silvi_ilieva » 04 сеп 2007, 19:20

Неотварят клапите и духа само на стъклото.Някой може ли да ми помогне??????Мондеото е 95 г.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от paci » 04 сеп 2007, 22:23

silvi_ilieva написа:Заглавие: Парно на Мондео
Не е ли още топличко за парно ?

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 05 сеп 2007, 13:29

Клапите на парното при Мондьо са на вакум,вземан от двигателя.Отиди на сервиз да видят,явно се е откачило някое от маркучетата :wink: И гледай да не ти кажат някоя цифра,работата е за 5 минути.
Изображение

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от petkoff_pl » 05 сеп 2007, 17:46

paci написа: Не е ли още топличко за парно ?
Хич не е топло вече добре че беше парното че в този дъжд навън 10 мин не могат да се оправят стъклата от запотяването :P

vakarelski
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 16 сеп 2007, 06:56
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8tdi
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от vakarelski » 16 сеп 2007, 07:13

Здравейте, имам същия проблем на моето Мондео. Разглобих таблото и установих, че клапите се управляват от вакуум. Питах тук, питах там и нищо. Ако сте си оправили вашето парно моля Ви ми кажете как. Предварително благодаря!
vakarelski@abv.bg

Потребителски аватар
rosenrigov
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 17 фев 2007, 11:24
Модел на автомобила: mondeo1997 TDI
Местоположение: КОТЕЛ
Status: Извън линия

Мнение от rosenrigov » 27 сеп 2007, 11:57

Имах същият проблем.Разглобих таблото и пробвах всички маркучета.Бяха изправни. Проблема идва от врътката която обръща въздуха- / от купето или от вън / Разглобих копчето до най малкия детайл . Решението бе или да купя нов ключ или да блокирам едното маркуче. Блокирах едното вакум маркуче и всичко тръгна парното работи във всички позиции. Единственият проблем че не можеш да обръщаш въздуха - дали да го върти от купето или от вънка.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 сеп 2007, 14:42

rosenrigov написа: парното работи във всички позиции.
А бре не ви ли е още топло та пускате това парно?
Разбрах, че става дума за вентилацията обаче така както се изразявате "парно" и аз ви пратя в МП да си купите клапан за парното за 120 лв. а вие сте имали проблем с вентилатора за купето и клапата.
Що му викате парно незнам.

gamen_5
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 27 юни 2013, 16:03
Модел на автомобила: MONDEO MK2 1.8 16V
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от gamen_5 » 13 дек 2013, 20:05

rosenrigov Би ли обяснил как си го оправил че и аз имам същият проблем и много ме дразни че парното духа само на предното стъкло. :(

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от opex » 13 дек 2013, 20:46

Клапите се управляват с вакуум, който идва от маркуче откъм всмукателния колектор. Като се махне радиото и пластмасата около него и се погледне вътре в дупката, някъде горе в ляво би трябвало да се вижда от къде излизат няколко маркучета, които контролират клапите. Освен ако няма нещо друго, за което не знам тази система трябва да се огледа.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от Didibao » 14 дек 2013, 09:00

Първо виж въобще дали имаш вакуум, да не се откачил маркуча от колектора.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

giorgio73
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 28 ное 2012, 21:38
Модел на автомобила: ford Mondeo 1.8 dohs 16v/Mondeo 1.8 td 00 turnier/ Lancia Libra 2.4 jtd SW
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от giorgio73 » 14 дек 2013, 16:22

да кажа (от личен сблъсък с проблема) управлението на въздухопотока от копчето чрез вакумните моторчета зависи от правилната работа на двигателя. Лично сме го обсъждали с гл.инженер на Мото пфое . При мен се появи от избил кабел,понеже след смяната всичко се оправи. При избиване на друг от кабелите отново потока е само към стъклото. Смяна на кабела и всичко е ок! А искаха да ми ровят по таблото и тук-там! ;) все пак прегледайте и маркучлетата да не са излезли.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от Didibao » 14 дек 2013, 16:46

Колега предай много поздрави на този инжинер и да вземе да почете малко схеми и литература за мондео мк1/2.

По неговата логика и спирачки няма да има колата защото вакума е от същото място!

Тук има схема на вакум линиите на мондео кое къде ходи и за какво е.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=57965
Изображение

giorgio73
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 28 ное 2012, 21:38
Модел на автомобила: ford Mondeo 1.8 dohs 16v/Mondeo 1.8 td 00 turnier/ Lancia Libra 2.4 jtd SW
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от giorgio73 » 15 дек 2013, 09:31

колега,той е чел достатъчно за да е там! А и след като съм свидетел на проблема какво повече!? Кажете как и от къде да се реши,а не да философствате за хората! Ти какво работиш като толкова знаеш? ;)

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от Didibao » 15 дек 2013, 23:57

Най-често проблема е или липса на вакум от мотора или проблем в превключвателя това е. За да се диагностицира проблема е най лесно при работеща кола да се извади буксата на копчето и да се види има ли вакум, ако няма най често е откачена вакумната линия от задната страна на смукателния колектор, ако има се заменя копчето, при положения, че всички клапи са наред и маркучите към тях също.

И да ти кажа какво работя едва ли ти е от полза, ако ми разгледаш темата може би ще разбереш, че достатъчно съм я разглобявал тази кола и не само нея за да съм напълно наясно с управлението на парното, при положение, че на моята съм монтирал лично климатик и много други неща.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от opex » 15 дек 2013, 23:59

Колега, вчера си изтрих поста за да не правя офтопик, пък беше и доста хаплив, ама с това "чел много за да е там" направо ме подстрекаваш. Този инженер с тия приказки така, както ги предаваш, може да постави дипломата си на много тъмно място*. Поредния жалък пример за това колко некадърни хора щъкат в който и да е мото-пфое. Аз съм имал такова мондео и знам тази система, а колегата по-горе 100 пъти повече е разглобявал и сглобявал неговото и на сън може да ти говори за него. Знае ли твоя инженер, че тая система има нужда от толкова малко вакуум, че дори при изгасен двигател при въртене на врътката клапите може няколко пъти да си сменят позициите? Ако се влияеше по какъвто и да е начин от работата на двигателя в различни обороти щеше да ти духа на различни места постоянно където си иска. Защо не се регистрира този инженер от мото-пфое в този форум, че да си приказваме - научен капацитет с първолаци ;)


* - в шкаф, зад хладилника, под леглото, в килера ...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
вени71
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 23 яну 2014, 11:52
Модел на автомобила: MONDEO
Status: Извън линия

Re: Парно на Мондео

Мнение от вени71 » 31 яну 2014, 17:37

Да питам? това вакума от колекторите ли е (с червената стрелка),или другото?Мерси.
Прикачени файлове
2 (WinCE).JPG
(15.69 KБ) Свален 265 пъти
Черната Злати !!!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта