Страница 1 от 1

Парно на Мондео

Публикувано: 04 сеп 2007, 19:20
от silvi_ilieva
Неотварят клапите и духа само на стъклото.Някой може ли да ми помогне??????Мондеото е 95 г.

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 04 сеп 2007, 22:23
от paci
silvi_ilieva написа:Заглавие: Парно на Мондео
Не е ли още топличко за парно ?

Публикувано: 05 сеп 2007, 13:29
от demiro
Клапите на парното при Мондьо са на вакум,вземан от двигателя.Отиди на сервиз да видят,явно се е откачило някое от маркучетата :wink: И гледай да не ти кажат някоя цифра,работата е за 5 минути.

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 05 сеп 2007, 17:46
от petkoff_pl
paci написа: Не е ли още топличко за парно ?
Хич не е топло вече добре че беше парното че в този дъжд навън 10 мин не могат да се оправят стъклата от запотяването :P

Публикувано: 16 сеп 2007, 07:13
от vakarelski
Здравейте, имам същия проблем на моето Мондео. Разглобих таблото и установих, че клапите се управляват от вакуум. Питах тук, питах там и нищо. Ако сте си оправили вашето парно моля Ви ми кажете как. Предварително благодаря!
vakarelski@abv.bg

Публикувано: 27 сеп 2007, 11:57
от rosenrigov
Имах същият проблем.Разглобих таблото и пробвах всички маркучета.Бяха изправни. Проблема идва от врътката която обръща въздуха- / от купето или от вън / Разглобих копчето до най малкия детайл . Решението бе или да купя нов ключ или да блокирам едното маркуче. Блокирах едното вакум маркуче и всичко тръгна парното работи във всички позиции. Единственият проблем че не можеш да обръщаш въздуха - дали да го върти от купето или от вънка.

Публикувано: 27 сеп 2007, 14:42
от paci
rosenrigov написа: парното работи във всички позиции.
А бре не ви ли е още топло та пускате това парно?
Разбрах, че става дума за вентилацията обаче така както се изразявате "парно" и аз ви пратя в МП да си купите клапан за парното за 120 лв. а вие сте имали проблем с вентилатора за купето и клапата.
Що му викате парно незнам.

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 13 дек 2013, 20:05
от gamen_5
rosenrigov Би ли обяснил как си го оправил че и аз имам същият проблем и много ме дразни че парното духа само на предното стъкло. :(

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 13 дек 2013, 20:46
от opex
Клапите се управляват с вакуум, който идва от маркуче откъм всмукателния колектор. Като се махне радиото и пластмасата около него и се погледне вътре в дупката, някъде горе в ляво би трябвало да се вижда от къде излизат няколко маркучета, които контролират клапите. Освен ако няма нещо друго, за което не знам тази система трябва да се огледа.

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 14 дек 2013, 09:00
от Didibao
Първо виж въобще дали имаш вакуум, да не се откачил маркуча от колектора.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 14 дек 2013, 16:22
от giorgio73
да кажа (от личен сблъсък с проблема) управлението на въздухопотока от копчето чрез вакумните моторчета зависи от правилната работа на двигателя. Лично сме го обсъждали с гл.инженер на Мото пфое . При мен се появи от избил кабел,понеже след смяната всичко се оправи. При избиване на друг от кабелите отново потока е само към стъклото. Смяна на кабела и всичко е ок! А искаха да ми ровят по таблото и тук-там! ;) все пак прегледайте и маркучлетата да не са излезли.

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 14 дек 2013, 16:46
от Didibao
Колега предай много поздрави на този инжинер и да вземе да почете малко схеми и литература за мондео мк1/2.

По неговата логика и спирачки няма да има колата защото вакума е от същото място!

Тук има схема на вакум линиите на мондео кое къде ходи и за какво е.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=57965

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 15 дек 2013, 09:31
от giorgio73
колега,той е чел достатъчно за да е там! А и след като съм свидетел на проблема какво повече!? Кажете как и от къде да се реши,а не да философствате за хората! Ти какво работиш като толкова знаеш? ;)

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 15 дек 2013, 23:57
от Didibao
Най-често проблема е или липса на вакум от мотора или проблем в превключвателя това е. За да се диагностицира проблема е най лесно при работеща кола да се извади буксата на копчето и да се види има ли вакум, ако няма най често е откачена вакумната линия от задната страна на смукателния колектор, ако има се заменя копчето, при положения, че всички клапи са наред и маркучите към тях също.

И да ти кажа какво работя едва ли ти е от полза, ако ми разгледаш темата може би ще разбереш, че достатъчно съм я разглобявал тази кола и не само нея за да съм напълно наясно с управлението на парното, при положение, че на моята съм монтирал лично климатик и много други неща.

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 15 дек 2013, 23:59
от opex
Колега, вчера си изтрих поста за да не правя офтопик, пък беше и доста хаплив, ама с това "чел много за да е там" направо ме подстрекаваш. Този инженер с тия приказки така, както ги предаваш, може да постави дипломата си на много тъмно място*. Поредния жалък пример за това колко некадърни хора щъкат в който и да е мото-пфое. Аз съм имал такова мондео и знам тази система, а колегата по-горе 100 пъти повече е разглобявал и сглобявал неговото и на сън може да ти говори за него. Знае ли твоя инженер, че тая система има нужда от толкова малко вакуум, че дори при изгасен двигател при въртене на врътката клапите може няколко пъти да си сменят позициите? Ако се влияеше по какъвто и да е начин от работата на двигателя в различни обороти щеше да ти духа на различни места постоянно където си иска. Защо не се регистрира този инженер от мото-пфое в този форум, че да си приказваме - научен капацитет с първолаци ;)


* - в шкаф, зад хладилника, под леглото, в килера ...

Re: Парно на Мондео

Публикувано: 31 яну 2014, 17:37
от вени71
Да питам? това вакума от колекторите ли е (с червената стрелка),или другото?Мерси.