Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
oma
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 фев 2005, 17:22
Модел на автомобила: Ford Escort '96 1,6 16V
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от oma » 10 апр 2008, 20:57

Здравейте,

Имам голям проблем с колата. В 3 сервиза ходих и никаде не успяха да ми помогнат. Нядявам се някой от вас да ме насочи къде може да е проблема. Преди да го опиша искам да кажа, че нищо не разбирам от коли. Това, което знам е от ходене по сервизите заради този досаден проблем.

Проблема се появи постепенно. В началото когато давах по-рязко газ дигателя се затормозяваше и се получаваше едно "пърпорене". Но като се вдигнат оборотите или като се подава по-плавно газ колата си вървеше без ппроблем. След около полвин година така проблема започна да се влошава. Все повече започна да пърпори двигателя и дори осезаемо по-трудно тръгваше.
Тогава отидох в първия сервиз на диагностика и там ми казаха, че искрата на 2-ри и 3-ти цилиндър е слаба. Според тях кабелите и свещите са ми за смяна и от това се получавал проблема. Е, купих си нови кабели и нови свещи. Никаква промяна за съжаление.
Продължих известно време да карам колата така докато нещата не станаха още по-зле. Осезаемо неравномерно работеше двигателя дори и на празен ход и колата още по-трудно тръгваше, особенно ако е по-натоварена. Появи се и нещо ново. Започна да придърпва непрекъснато независимо от оборотите.
Отидох във втори сервиз на диагностика. Там ми казаха, че всичко по запалването е наред с изключение на факта, че искрата на 2-ри и 3-ти цилиндър е слаба и пониякога вообще я няма. Като причина за това изтъкнаха, че гарнитурата между двата цилиндъра е пробила и няма компресия и от там искрата е слаба. Е, не им повярвах защото до колкото аз разсъждавам малката компресия неможе да влияе на искрата. Искрата си я има винаги, независимо. Също така ми искаха минимум 400-450 за смяна на гарнитурата. По-скоро бяха мошенници.
Отидох в 3-ти сервиз. Там пред мен измериха компресията в 2-ри и 3-ти цилиндър и тя беше 11. Т.е. компресия има. Казаха ми, че проблема е в бобината. Купих нова бобина. Отново никаква промяна. Върнах се пак в сервиза, където отново ми смениха бобината с идеята евентуално тази да е била дефектна. Пак никаква промяна. Провериха ми комютъра - нямаше никакви грешки. Разглобиха ми колата да извадят копютъра да проверят кабелите от него до бобината. По-точно му измериха съпротивлението и се оказа, че и в кабела не е причината. Дори ми демонстрираха нагледно - при работещ двигател извадиха кабелите последователно от 1-ви и 4-ти цилиндър, от страната на бобината, и прехвърчаше видимо силна искра. Когато извадиха кабелите за 2-ри и 3-ти цилиндър искра нямаше. Взеха друг тестов кабел от едната му страна имаше свещ а другата я пъхнаха в бобината. Много слаба изкра започна рядко да се появява на свеща.
Накрая ми казаха, че съжаляват и немогат да разберат къде е проблема. Немогат да ми помогнат. Казаха и друго, че изходът на компютъра, които управлява проблемните два цилиндъра управлява й инжекторите, та сигнала на инжекторите бил силен и те работели нормално.

Някакви идеи да имате къде може да е проблема?

Да ми препоръчате някой сервиз където със сигурност могат да открият проблема?

Колата ми е ФОРД ЕСКОРТ 95' 1.6 16V бензин, 88 коня

Благодаря предаврително,
Атанас

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от AlexP » 10 апр 2008, 21:27

Пробвай с друга бубина

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от Edinuser » 10 апр 2008, 23:13

Ами има някаква вероятност да има проблем с куплунга ... на ЕКУ-то или пък към бобината.
Има и други варианти:
1.Куплунзите
2.Проблем с кабела ( като са го вадили са го поразместили и е изглеждал ОК при меренето)
3.Бобината да е кофти.
4.Най-лош вариант е повреда в електронното стъпало което управлява 2-3-ти цилиндър и то да е дало фира, този вариант макар и най-малко вероятен също е възможен.

Според мен най-добре е :
1.Почисти перата на куплунзите (спрей WD40 мисля че се използваше)
ако няма резултат - виж дали кабелите не са напукани или нацепени, проследи ги внимателно от компютъра до бобината.
2.Да се провери самата бобина и да се види с осцилоскоп какво точно подава компютъра към нея.

въпрос - горял ли ти е бушона от който се подава 12V на бобината ?
Ако нещо от това не помогне пиши - може да измислим нещо друго.
Бобината нова ли я купи или от морга ? Щото от морга може и да не е читава.
Не знам за екорта ама на мондеото нова беше към 180лв. от МП.
Когато ми горя моята си взех от морга за 60лв. ама си я мерих защото едната от тези дето ми предложиха не беше читава. Ще се опитам след малко да постна как точно се мери бобина.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от mrdds » 11 апр 2008, 09:18

oma,отивай в Мото Пфое,остави ги тези махленски сервизи.Проблема ти е сериозен,а и хората тук не сме с чак толкова големи компетенций,че да ти решим проблема.
Ще има разнородни мнения,но с писане и четене този проблем не се решава.
Отивай в мото пфое,където имат апаратура да ти проверят целия път на искрата.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от Любо » 11 апр 2008, 10:18

Премери съпротивлението на бубината. Как става?
Парво
Не трябва да си на контакт!
Второ
На първичната страна на бубинанта - Отстрани на бубината има куплунг с три крачета. откачаш куплунга и мериш на крачетата на бубината съпротивление. Трябва да е в границите 0,4-0,6 ома. Мисля, че се мереше между двете крайни, но несм 100% сигурен.
Трето
На вторичната страна на бубината, т.е. от към кабелите на свещите - Махаш кабелите, и мериш съпротивление чежду 1 и 4, след това между 2 и 3. Стойностите на съпротивлението трябва да с в границите 10500-16500 ома (10,5-16,5 кило ома)

П.П. Ще опитам да кача картинка за ориентация
Прикачени файлове
ignation coil Escort.pdf
(141.33 KБ) Свален 405 пъти

oma
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 фев 2005, 17:22
Модел на автомобила: Ford Escort '96 1,6 16V
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от oma » 11 апр 2008, 11:29

Бобината ми я смениха в последния сервиз. Струваше ми 130лв. без работата. Нямам представа от къде са я взели, но със сигурност не е от морга. Освен това, след смяната, като проблема не се оправи се върнах при тях и те казаха, че новата бобина била дефектна и пак я смениха с друга. Склонен съм да им вярвам за това, защото те до последно бяха убедени, че проблема е в бобината.

Благодаря на Любо за pdf-a. Утре ще измеря съпротивленията както е описано там. Ако не са според тази спецификация значи ли, че бобината е развалена?
12V отиват на бобината.

Куплонзите ги почистваха и мериха съпротивлението на кабела от компютъра до бобината. За съжаление нямаха осцилоскоп да премерят сигнала от компютъра. Възможно е да е от кабела. Надявам се проблема да не е в компютъра защото те вероятно са доста скъпи. Между другото вярно ли е, че същият изход на компютъра управлява й инжекторите?

Като резервен вариант все пак си запазих час за диагностика в Мото Пфое ако дотогава не се случи чудо и да си оправя колата някакси.

Поздрави!

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от Edinuser » 11 апр 2008, 20:30

Ето ти линк към тема в която подробно съм поазал как се мери бобина на мондео, но като гледам и на твоя ескорт е подобна.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;

oma
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 фев 2005, 17:22
Модел на автомобила: Ford Escort '96 1,6 16V
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от oma » 12 апр 2008, 19:23

Измерих бобината и сигнала от компютъра! Интересни факти:

На разкачена бобина, съпротивлението между карйните куплонги на първичната намотка (тази към компютъра) е 4.5 ома. На средния извод отиваше 12V при включен контакт. Съпротивлението на изхода между 1-ви и 4-ти цилиндър е 13.5 кило-ома. Между 2-ти и 3-ти съпротивленито е безкрайност - уреда не показва нищо.
От тук мога само да си направя извода, че новата бобина, която са ми сложили в сервиза НЕ работи.
Интересно все пак ми беше какво ще е съпротивлението на старата ми бобина, която си поисках да ми я върнат от сервиза. Отново съпротивлението откъм компютъра между дясно и средно и между ляво и средно краче е 4.5 ома. Съпротивлението между 1-ви и 4-ти е 13.6 кило ома и за разлика от другата бобина между 2-ри и 3-ти пак е 13.6 кило ома.

Веднага реших да върна старата бобина, но й с нея почти нямше искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Дори закачих друг кабел и със свещ към проблемните изводи на бобината и едва едва се появяваше искра като доближавах свеща до маса. За сравнение опитах да закача кабела към 4-ти или 1-ви и прехвърчаше много силна искра навсякъде ... добре, че не ме удари тока.

Също така премерих напрежението, което идваше от копютъра към бобината на изваден куплонг. При включен контакт между ляв и среден и между десен и среден извод напрежението е около 25V. Бях включил мултицеда на променливо напрежение.
Измерих и кабела между компютъра и куплонга на бобината - никакъв проблем с него. Огъвах го непрекъснато евентулано ако прекъсва някъде но уви.

Изводите, които си правя са следните:
- Щом сигнала от компютъра, и за двете двойки цилиндри, е един и същ значи проблема не е в компютъра. Дори и да беше изгоряло стъпало на компютъра мисля, че нямаше да има никакъв сигнал. (Вярно е това, че нямам осцилоскоп да видя сигнала, но не мисля, че ще има някаква разлика.)
- "Новата" бобина, която са ми сложили в сервиза явно не работи!
- Щом идва сигнал с еднаква амплитуда и за двете двойки цилиндри в бобината а пък на изходя й няма искра само за 2-ри и 3-ти значи проблема е в бобината.
- След като съпротивленията на старата ми бобина са спрямо спецификацията значи би трябвало бобината да работи? Възможно ли е да не е така?

Моля, кажете си и вие мнението. Много ви благодаря за помоща.

Поздрави,
Атанас

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от tankovbg » 12 апр 2008, 20:51

Провери си капачката където излизат кабелите за свещите, дори от невидима микро пукнатина тока бяга към маса, това се вижда особено вечер, прегледай и отвътре много добре. Тези пукнатини стават когато се мие загрял двигателя.
То може и бобината да се тества без да е към системата ама не знам доколко си опитен да го направиш. но ми се струва че бобината ти е в ред.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от Любо » 12 апр 2008, 23:27

И аз мисля, че проблема не е в бобината...
Но така както си описал проблема ми изниква един въпрос, който на фона на целия проблем е наистина тъп, но трябва да те питам. Мерил ли си луфовете на електроди, на свещите на цилиндрите? Сменял ли си свещи от добре работещи на лошо работещи цилиндри? Питам, защото при недобър луфт може да нямаш искра или искрата да е слаба.
За Ескорт мисля, че луфта трябва да е 1mm. Но най-добре е да провериш точно колко трябва да е и тогава да сверяваш.
При така описан проблем и при тези данни които даваш, дуго не ми идва на ум....

rudoni
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 07 мар 2007, 23:09
Модел на автомобила: ford Fiesta 1.2
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от rudoni » 12 апр 2008, 23:36

привет монтьори!
между бобината и компа има едно устройство EDIS- комутатор !той е малко встрани от бобината ! същия се управлява от компа! сменяй него и си готов! :D

oma
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 фев 2005, 17:22
Модел на автомобила: Ford Escort '96 1,6 16V
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от oma » 13 апр 2008, 12:53

Проблема не е в свещите. Смених кабелите и свещите. Искра няма още на изхода на бобината. Това лесно се вижда като извадиш нагоре кабела при работещ двигател.

rudoni, няма нищо между бобината и компютъра. Бобината е свързана директно към 58-59 извод на компютъра. Компютъра управлява директно бобината. Това се вижда и на електрическата схема и реално като се проследят кабелите. Не разбирам какво е това устройство EDIS. Би ли обяснил по-подробно?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от mrdds » 13 апр 2008, 15:37

oma написа: Не разбирам какво е това устройство EDIS. Би ли обяснил по-подробно?
До колкото си спомням ,монтираше се на старите инжекционни двигатели на форд(CVH и др.) и стоеше отстрани на калника-една правоъгълна кутийка.При зетека модула е интегриран в компютъра.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от Любо » 14 апр 2008, 07:36

oma, провери съпротивлението на първичната страна на бубината. Мериш съпротивление между средното краче и едното крайно, после межде средното краче и другото крайно. съпротивлението трябва да е в границите 0,4-0,6 ома. (Виж картинка 15 във файла, който съм ти пратил и съответната таблица).
Кажи какви стойности си измерил

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от Edinuser » 14 апр 2008, 18:45

Значи при тези бобини високото напрежение не е между извода за свеща и маса, а е между изводите за 1-4 и 2-3 ти цилиндри.
Високото напрежение минава по следния начин от извода за 2-ри цилиндър отива на електрода на свеща за 2-ри цилиндър от там на масата на свеща на 2-ри цилиндър, от там на масата на свеща на 3-ти цилиндър (масите са свързани през алуминиевата глава на двигателя), от там на електрода на на свеща на 3-ти цилиндър и от там на извода на бобината за трети цилиндър.По същият начин е за 1-4 цилиндри.
Извод: За да видиш дали има искра на свеща за 2-ри цилиндър, свеща на 3-ти трябва да си е на мястото и да е свързана и обратно. Ако си откачил и двете свещи няма да има искра.

Друг момент - импулсите от ЕКУ-то са 12 Волта и се изменят от 0 до 12В.Като си мерил с мултицета поради начина на работа те е излъгал, че импулсите са 25В (особеност при мерене с мултицет).

Виж тук съм писал за подобен проблем при мондеото ми - в края на темата има и нагледно показано как се мери бобина, мисля че при теб бобината е същата и свързването и е същото.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от jasonsmith » 31 юли 2008, 18:55

Много мразя да чета теми без раззвръзка.. Мойта фиеста ми прави същите проблеми.. Затова ми е интересно какво се е оказало - някой има ли представа??

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от tankovbg » 01 авг 2008, 13:07

Темата макар да е стара е актуална, на всекиго може да се случи и да стане жертва на "майстори" които сменят наред докато открият (или не) проблема. Това може да струва много пари. Edinuser тук и в линка си е дал най точно описание на нещата. Описал е и как да се замерят първичните и вторичните (повишаващи) бобини.
Следва да се подчертае, че през първичните бобини за 1-4 и 2-3 цилиндър протича голям ток за да се създаде мощно магнитно поле, което да се индуктира в повищаващите бобини. Известно е, че кабелите към перата на куплунзите са просто пресовани (а не запоени). След време, там където протичат големи токове, между медния проводник и повърхноста на перото се образува нагар (окисляване) което не позволява протичане на предписаната стойност на тока. Не се впускам в съждения за Закона на ом и сечението на проводника за протичане на ток по него. Мнозина са патили - един ден стартера спира да върти, почистват се клемите на акумулатора и всичко ОК. Извода е - окисите пречат да протече необходимия ток за развъртане на стартера.
И конкретно от практиката и описаните случаи
Например не ви работи 2 и 3 цилиндър, Очевидно е че в общата точка на двете първични бобини (средната клема на куплунга) се подава необходимото напрежение след като 1 и 4 цилиндър работят нормално.
Ако сте замерили омическото съпротивление на първичните и вторичните бобини както е описал Edinuser и те са в ред, е необходимо да направите следното.

Вариант 1
Взимате още две другарчета и един кабел с по голямо сечение, първото другарче влиза в купето с готовност да завърти стартера, второто опира надеждно единия край на кабела на кабелната обувка (отзад) на първичната намотка за 2 и 3 цилиндър, вие допирате надеждно другия край на кабела на кабелната обувка на куплунга на РСМ модула, първото другарче пали, ако всичко е наред проблема е този който описах. Проблема може да се реши с поялник, оголва се малко кабела там където влиза в пресовката на перото отзад на куплунга и се запоява към перото (от двете страни към първичната бобина и РСМ модула).

Ако така не се получи се търси причина ли е РСМ модула
С Вариант 2
Развиват се свещите, слагат им се кабелите както са били по реда на палене, свещите се подреждат една до друга 1,2,3,4 върху металния капак на клапаните и се притискат с нещо да контактуват с корпуса си надеждно към маса. Завърта се стартера. В описания случай се наблюдават хилави искри на 2 и 3 свещ и нормални на 1 и 4. Изключва се запалването от контактния ключ, вади се куплунга от блока но бобините, с подходящи кабели се съединяват средното краче със средното на извадения куплунг, а двете крайни се съеднияват като се разменят (кръстосат) 1 и 3 спрямо оригиналното куплиране. Необходимо е с изолирбанд надеждно да се притиснат и изолират. Завърта се стартера, ако на 2 и 3 свещ се появат нормални искри, а на 1 и 4 хилави проблема е в РСМ модула.
Какво може да е там. Ако сте се занимавали що годе с електроника е необходимо да прегледате и направите следните неща. В РСМ модула има 2 крайни мощни електронни ключови елементи, които при отпушването си комутират тока последователно през първичните бобини. Известно е, че с времето местата на спойките на електронните елементи към платката също стареят, там където протичат големи токове се нагряват почерняват и се напукват, контакта е ненадежден. В случая дори да няма видими признаци презапойте с поялник крачетата на ключовите елементи и крачетата на куплунга към платката.
Но ако не сте наясно дайте на някой знаеш да го направи.
Ако и така не се получи, се търси назад в базовата веригата за управление на този ключов елемент. Обикновено пак спойки или лекажни електролитни кондензатори. Ако не, дайте РСМ модула на опитен специалист по автоелектроника. Последно е да купите нов РСМ.

Наскоро на мой приятел му излезе от строя ABS-а на VW-то с диагностика проблем в електрониката за управлението на вентилите на ABS, в сервиза му искаха само за него 1300 лв.
Отворих кутийката и се оказа ненадеждна (студена) спойка в един кабел към куплунга. При запояването му ABS си работи перфектно.

Потребителски аватар
jasonsmith
потребител
потребител
Мнения: 338
Регистриран: 20 мар 2005, 15:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1991 1.1mi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няма искра на 2-ри и 3-ти цилиндър. Моля помогнете!

Мнение от jasonsmith » 02 авг 2008, 13:27

Колеги, при мен нямаше искра на 4ти цилиндър. Около 2 месеца се мъчех, записвайки си час за диагностика при псевдомайстори, които в последният момент или я отменяха, или нямаха нужният куплунг за да измерят напрежението. ПРеди около месец замерих бобината, на 1-3 и 2-4 цилиндър, и уж всичко беше в нормата, и се отказах да я сменям и почнах да търся другаде проблема. След това замерих и кабела - той отново е в перфектно състояние...
След дълги перипетии реших да рискувам и да си купя втора употреба бобина от колега от форума. След демонтажа на моята, установих че тя се е пръснала най- вероятно от температурно износване от двете страни(приложеният фаил). Новата-втора употреба е във видимо по-добро състояние и след замяната и с нея, смея да твърдя че проблема е разрешен.
Самият демонтаж и монтаж на ел. бобината ми отне всичко на всичко 1 ч., от който половин час си търсех инструментите по земята, тъй като бобината е завряна на много кофти место..
Прикачени файлове
ford.jpg

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 94 госта