Гласувайте за нас в .: BGtop.net :.

Фокус-акумулатор-проблем

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 306
Регистриран на: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот amdinside » 19 мар 2009, 21:50

Здравейте, проблема е следният:
Сутринта, при палене се чу само едно накъсано цъкане откъм кутията с бушоните отпред и не може да запали, нито да завърти стартера.
Ясно е, че акумулатора е паднал, но не е ясно от какво за една нощ (до вчера колата е всеки ден в движение)
Сега вечерта нито алармата, нито централното може да са задейства и не може да се отключи.
Разкачих и скачих акумулатора и алармата тръгна, а централното отключи, но пак не можа да запали (само се чува същото накъсано цъкане), няма и фарове.
Подадох ток от друга кола и веднага запали, държах няколко минути на 2000-3000 оборота, но като отпуснах газта и колата загасна, а като опитах за запаля се получи пак същото (накъсано цъкане) и нищо.
Изглежда, че акумулатора е за зареждане, но все пак имал ли е някой подобен проблем?
От какво може да падне така акумулатора, макар че не съм го мерил и не знам колко е точно?
Възможно ли е да не се зарежда акумулатора в движение и постепенно да е паднал, макар, че досега всичко беше нормално?
Don't worry, be happy

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран на: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот aldov » 19 мар 2009, 22:07

Незнам на колко години е този акумулатор, но си мисля, че той сдава багажа или дефектира. Така цъка и ескорта като се е издухал акумулатора и след като го заредя няма проблем.
Aldov
Изображение

Потребителски аватар
Sim3
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран на: 16 юни 2007, 22:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
Местоположение: Burgas
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот Sim3 » 19 мар 2009, 22:12

С това мога да помогна
viewtopic.php?f=8&t=15077" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=8&t=21804" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=8&t=24059" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 306
Регистриран на: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот amdinside » 19 мар 2009, 22:33

Досега не е презареждан и е сигурно на над 4-5 години, от старите с доливане (допълван с дестилирана вода август 2007 когато го купих)
Ако с презареждане се оправи, добре.
А иначе, каква марка нов е за предпочитане?
Последна промяна от amdinside на 20 мар 2009, 23:23, променено общо 1 път.
Don't worry, be happy

Потребителски аватар
tosho
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран на: 22 авг 2008, 16:38
Модел на автомобила: Focus'03 Tddi 90ps
Focus '08 tdci 115ps
Местоположение: Poland, Warsaw
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот tosho » 20 мар 2009, 20:05

Първо провери зареждането.

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран на: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот Nikola Iordanov » 21 мар 2009, 14:42

Провери като го свалиш от колата дали някоя от клетките не е прекъснала. Проверява се като махнеш капачките на всички клетки, вземи един по дебел проводник или някакво желязо така че да достигне плюса и минуса на акомулатора натисни му двата края върху тях за няколко секунди, ако някоя от клетките започне да ври значи е прекъснала и акомулатора трябва да се смени с нов. Ако не заври сложи го на токо изправител за15 часа да се зарежда дано се възбуди ако не стане и така спасението е смяна с нов.

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 1903
Регистриран на: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот peterdi_bg » 21 мар 2009, 15:23

amdinside написа:Възможно ли е да не се зарежда акумулатора в движение и постепенно да е паднал, макар, че досега всичко беше нормално?


Възможно е, но тогава повредата може да не е само в него.

Nikola Iordanov написа:ако някоя от клетките започне да ври


това не е ли опасно, ако пръсне киселина мазало ще стане
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Изображение

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран на: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот Nikola Iordanov » 21 мар 2009, 17:10

Затова писах че трябва да бъде свален и да се задържи само няколко секунди . И никога не поднасяйте огън към клетките за да си засветите във тях ,защото изпаренията се запалват исе получава гърмеж, зная го от личен опит за щастие без последици.

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 1903
Регистриран на: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот peterdi_bg » 21 мар 2009, 17:39

Е има си фенери за тая цел...
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Изображение

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 306
Регистриран на: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот amdinside » 21 мар 2009, 19:47

Като свалих акумулатора за зареждане, видях че е 50Ah и доста се учудих, вижда ми се малко
Знае ли някой какъв акумулатор е оригиналният за Фокус като капацитет?

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран на: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот Nikola Iordanov » 22 мар 2009, 08:48

Аз Сиера 1.6 и мондео 1.8 ги карам с 45 aмпер часа и няма никакав проблем.

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 306
Регистриран на: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот amdinside » 22 мар 2009, 09:18

След зареждане на акумулатора, резултата е, че пак не пали само че цъкането е заменено с по-силен звук , нещо като тък-тък-тък.
Ясно е че няма толкова силен ток да завърти, иначе фаровете светят, но след две-три завъртания всичко се върна като в началото.
Ще се купува нов акумулатор, може би трябваше повече поддръжка на този , ама вече е късно.

Някакви предложения за подходящ акумулатор?
Don't worry, be happy

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 306
Регистриран на: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот amdinside » 22 мар 2009, 13:29

Купих нов от най-близката бензиностанция ACDelco Premium 50АН 450CCА
Сега всичко е наред.

Някой знае ли какво значи 450А, на предишният беше 540А?
Don't worry, be happy

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 1903
Регистриран на: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот peterdi_bg » 22 мар 2009, 13:36

моя има два такива надписа, бяха малко по-малки като стойност... и аз не знам какво точно значат.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран на: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот debug » 22 мар 2009, 13:36

CCA - Cold Cranking Amperes - Ампераж при студен старт.
Показва какъв ток може да даде акумулатора при температура -18 градуса за 30 секунди при поне 1,2 волта на клетка (7,2 волта за 12 волтов акумулатор). Колкото повече - по-добре.
Източник - Wikipedia.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 306
Регистриран на: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Фокус-акумулатор-проблем

Мнениеот amdinside » 22 мар 2009, 15:39

Тогава 540А, без други букви, сигурно е възможно най-големият ток при някакви условия...
Don't worry, be happy


Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта