След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от KOss » 22 яну 2013, 22:41

Аз минах на BC кутия. Преместването на стартера отпред ме поизнерви, покрай него и новия даунпайп... Както и това че ме мързи да си преправя светлините за задната (на IB-то беше голямата букса, на BC-то е стандартната с 2 крачета). Тампоните са същите, там нямах проблеми. Другия минус - при IB5 стабилизирането на скоростния лост е преместено в самата кутия, в корпуса на лоста няма пластинките и пружинките като при по-старите Ескорти/Фиести. Като сложих BC, което стандартно е за пружинки и пластинки в корубата на лоста, лоста стана като пръчка във варел с вода. Карам си така, не ми се занимава да сменям целия лост с щангите, но ако е проблем и неудобство за някой, то трябва да се смени от Ескорт с BC кутия. Другото различно е ламарината между блока и кутията. Трябва ламарина от BC с преден стартер. Ако слагаш MTX, нещата се променят още. Полуоските са други, има допълнителен заден долен тампон към магарето, съответно ти трябва и магаре от Ескорт с MTX кутия. Опашката на кутията е с 23 шлици, за разлика от BC/IB5 които са със 17. Трябва ти к-т съединител от такава кола, примерно Ескорт дизел. Тук вече май идваше и разлика в маховика заради притискателя и 240мм феродовия, но не помня точно. Това е на кратко. (Разводних темата...) :oops:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от opex » 23 яну 2013, 00:50

Тия "разводнявания" са добре дошли понеже /очевидно/ са кратки синтезирани описания от опит, за което или човек сам трябва да си блъска главата или да чете 1 седмица, така че не се притеснявай >:D<:
МТХ-а и без това нещо не ми харесва. Вярно е, че е по-здрава като цяло и държи на повече тормоз, но и тя си има кусурите - ето, синхронизатора на 3-та. А пък строши ли се нещооо.. частите и са цифромания в сравнение с ВС/(и)Б5 до колкото знам.
А ВС-то си държат много добре на 2.0 Зетек със "стандартните" му ефтинджос доработки, които и аз мисля да направя и да спра до там. Вярно е, че има и счупени такива (главно дифове), но навсякъде в английски форуми където съм чел това се е случвало или при качени кутии, които не се знае от къде са дошли и как са ползвани преди това т.е. тъмно минало, или колата си е била просташки напъвана регулярно в пияните недели. :lol:
По принцип качва ли се ВС кутия на 150+ коня двигател най-важното е да и се подменят лагерите с усилени. Направи ли се това грижи почти няма да има никакви.
И всъщност, фактически, и аз разводних темата :mrgreen:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
naskoto
потребител
потребител
Мнения: 1041
Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
Модел на автомобила: RS
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: След конверсия на ZETEC от 105 в 130

Мнение от naskoto » 31 яну 2013, 19:04

Маховик за Зетек и МТХ кутия може да се ползва от Мондео 2.0,АКО ще се ползва 240 мм съединител.Може и маховик от РС,но отворите за болтовете са с по-голям диаметър,самите болтове също.

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта