Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от martin1977 » 31 яну 2014, 23:58

Колеги здравейте,
От известно време се бях навил да слагам чип-тунинг на колата от профила и заглавието на темата. Рових из нета, намерих доста фирми които слагат, писах на 5-6 от тях и получих няколко отговора, като имаше 2-3 отрицателни и един положителен. По-долу Ви ги копирам, като започвам с отговора на инж. Богомилов, който доколкото ми е известно е всепризнатия BREZEL - кажете дали това е той или така си мисля. След това са и другите отговори. Ще чакам Вашите мнения и съвети!

Здравейте,
немога да ви предложа чип за този автомобил, всъщност не си и заслужава. Ефекта ще бъде нулев и просто ще хвърлите пари на вятъра.
Аз ви съветвам да не го правите.
С уважение
инж. Богомил Богомилов


Съжалявам но на този мотор не може да се постави чип...
Хубав ден ти желая..


Здравейте,
Не предлагаме чип тунинг за вашия автомобил, но предвид че е с газов инжекцион, едва ли щеше да има смисъл от него. На бензинови атмосферни мотори като вашия обичайното повишение на мощността е в границите 9-10%, но предвид че във вашия случай един от параметрите(гориво) се управлява от друг(външен) компютър, до който ние няма да имаме достъпа, който ни е нужен, повишението щеше да бъде 3-4% или около 5 к.с. Съжалявам, че няма да можем да ви бъдем от полза!
Поздрави,
Владимир Йорданов


Здравейте,
1. Да, няма никакъв проблем да се направи тунинг на този двигател.
2. Това, че на колата имам монтиран газова инжекционна система непречи
по никакъв начин,
на това да се постави тунинг на двигателя. Би следвало да има ефект и
при режимите на работа
на газовата уредба.
3. Характеристиките можете да видите в линкът отдолу:
http://www.digitaltuning.bg/tuning/ford ... 2.0-131-cv
4. Параметрите, които предлагаме както за този така и за всеки един друг
двигател от нашяит
каталог не са максимални, по скоро оптимани. Така, че да не бъде
компроментирана работата на
двигателя и клиентът да да не бъде задължаван с някакви специфични
задължения (специално малсо,
гориво и т.н.)
5. За съжаление непредлагаме измервания, ако имате желание може да
ползваме услугите на чужда фирма
за тази процура.
6. Гранциата е 5 години.
7. Цената в момента е на промоция и е: 378лв.
8. Да, има смисъл разбира се и ще има разлика.
Моля, за бъдещи въпроси свържете се с нас на тел: 02/961 52 52; 0887 80
55 80;
Поздрави
Digital Tuning BG

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от madboy » 01 фев 2014, 10:21

Слушай инженера, по-горе
Ефект и да има 5-6%, то по-скоро ще е от внушението, че има чип.
Ако сложиш една цяла по-спортна генерация, ще има повече ефект.
Аз също съм зяпал сайта на DT, за Фокуса, но по-скоро ми направи впечатление, че макс. мощност се постига при по-ниски обороти-
Максимална мощност (hp) 131 / 5750 min-1 143 / 4100 min-1
Докато при Мондео това не е така, според тях. Та останах с впечатлението, че е грешка и зарязах нещата Мислех си, че Мондео и Фокус 2,0 131 к.с. са с еднакъв двигател. :D
(а сега като видях, как са написали писмото, напълно се отказах)
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от peigera » 01 фев 2014, 11:26

И при мен отговорите на същия въпрос за моя автомобил преди време бяха подобни. Което ме отказа и се захванах в последствие- смяна на генерацията. Разбора се имаше затруднения с изработката и понеже исках да е добре направена и да е съобразена със заводската идея все пак и да няма странични последствия като удари по долната част на купето повреждащи антикорозионното покритие. Поради по големия диаметър на тръбата и намаляването на разстоянието купе- генерация повишаване на температурата на купето и възможност от пожар. И тъка нататък. ЕФЕКТА Е ЗАДОВОЛИТЕЛЕН и съм доволен. Изброявам ги с идеята ако се решиш да си правиш и ти да обърнеш внимание на тези ,,подробности,,

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от BIGFORDFAN » 01 фев 2014, 14:35

Има варианти на засилване на твоя мотор, но не и с чип! Не си давай парите на вятъра, а ги вложи в нещо полезно. Имам приятели с такива Мондеота и вървят по-добре с някои подобрения.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от martin1977 » 01 фев 2014, 18:28

Ами май сте прави колеги .... май чип за този мотор, особено на газ си е пари на вятъра .... а имате ли идея къде да намеря генерация с по голямо Ф. Заводското сега е 50, мисля за 55 или 60мм., но пък четох че при по-голямо Ф ще върви по-добре във високите, но по-зле в ниските заради по-ниското налягане в широките тръби. А на мен идеята ми е да го развъртя повече в ниските, че там си е направо мъка. Във високите горе долу върви. А бихте ли ми обяснили какво точно трябва да представлява тази по-широка генерация- колко гърнета, резонатори и т.н. и най-вече откъде трябва да започва. Чух че е хубаво направо от колектора, но пък там вече трябва портване на главата и на всмукателния и отиваме като цифра направо на нова кола. Мисля си по-широката генерация да започва с преходник след ламбда сондата но пък по този начин се чудя дали изобщо ще има ефект ако почва от там. А и колко ще струва. Много ми е неясна темата със широка генерация и ще се радвам някой по-компетентен да ми обясни по-разбираемо. А и мисля че със широка генерация и спестяване на някое гърне ще има минимален ефект, но за сметка на това щяла да бучи много повече, което хич не ми се нрави .... Чакам мнения колеги ....

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от HACKO » 01 фев 2014, 21:32

Добре де, Газтта нали е за икономия, а икономия и мощност и вървене са лееко противоположни?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от S_C » 01 фев 2014, 23:01

madboy...те моторите са еднакви, но компютрите са различни.Не, че не може да се сложи всичко от едното на другото, но няма никакъв смисъл-горивната карта в единия случай е оптимизирана за кола, тежаща тон и половина празна.Много,ама мнооого далече по всичко от Фокуса, нищо, че мотора като желязо е еднакъв.Не и се рови,ама може да има и разлика нещо по дюзи, разпределителен вал...

За чипа...не си давайте парите за глупости.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от andon anestiev » 01 фев 2014, 23:28

Наскоо ''БРАТ'' стига с тези философски(правилни) отговори...по принцип на газ автомобила може да се настрои да върви повече, отколкото на бензин!Относно въпросите на момчето,хубаво си се захванал с идеята да засилиш ''агрегата'' на колата,първо трябва да започнеш с подготовката на цилиндровата глава(портване и полиране,смяна на клапани с по-големи,шлайфане на главата поне с 0.5мм...)от които има осезаема разлика във въртящия момент на двигателя,т.е в ниските обороти няма да е т.нар. ''муден''..след това трябва да се смени изпускателния колектор с такъв 4-2-1(в момента трябва да е 4-1)има добри гаражчета в София,които са научили занаята в изработката на такива колектори,трябва да се спази дължината на 4-те тръби на колектора,на следващо място трябва да се постави на правилното място на Ламбда сондата,мисля беше на 20см.след двуцефката където се събират тръбите в една или на катализатора ако има такъв,на следващо място трябва да се подбере диаметъра на тръбата ако в момента е Ф50 да се мине на Ф55(неръждавейка),след това да се подберат правилните гърнета максимум две да са,за да има ефект от целия процес...лично аз на моята кола(Ескорт1.6 8в) си сложих генерация от Мондео(с по-голям диаметър) със спортен колектор на ''Суперспринт'' 4=2=1,и усетих осезаема разлика във ниски и високи обороти! УСПЕХ в развитието на автомобила!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от opex » 02 фев 2014, 03:00

полиране - кое и кое не, и защо
портване - защо (1)
смяна на клапани с по-големи - защо(2)
(1)+(2) - за това трябват и други валове, които са няколко стотин паунда
+ към горното други пружини на повдигачите и те Х-стотин паунда, щото валовете пък са за по-високи обороти на мотора, при които обикновените пружини се чупят

Колко е тази осезаема разлика и то в (не)определения /тесен/ посочен оборотен диапазон? При това почти-неизползваем поради новия 'характер' на двигателя (високи обороти)

4-2-1 - защо, при положение, че двигателя поради горните направени модификации (отново, високи обороти) ще се чувства по-добре с 4-1?
Освен това къде ще разположите ламбда сондата ако въобще се слага такъв колектор - подвеждащ въпрос, понеже новото място където трябва да се сложи е доста по-отдалечено от изпускателните клапани от колкото е стандартното и положение, по-'бавно' ще отчита и при което особено с горните модификации компютъра няма да се справи, при което в един определен момент на високи обороти прекалено обеднява сместа и чупи бутало -> хвърля мотор.

И защо шлайфане "поне 0,5мм" на лавата? Как се изчисли това или не трябва. Каква статична степен на сгъстяване ще се докара с шлайфането?
Как ще се отрази в комплект с горните модификации? Няма ли да им дойде множко на стандартните биели и бутала динамичната степен на сгъстяване и да се счупи бутало, огъне биела...дупка на блока... Т.е. не трябва ли да се се сменят?

Споменах компютъра, който няма да се справи, съответно ще е нужен най-малко най-евтиният вариант - Мегаскърт (няколко стотин лв.).
После трябват настройки на горивната карта. (още няколкостотин кеш)
Но да не се отклонявам..

Диаметър на тръбите 55мм - защо? (и по принцип нали за вътрешен става дума?) 57мм теоретично спира до 180кс, 63мм на 250 което би бил по-удачният вариант особено за горното. Което автоматично сочи 55мм за грешен избор.
макс 2 гърнета - какви (какъв тип) и къде разположени, и защо?

За всмукателя нищо не се казахте - което е фактически най-рестриктивната част в мотора, същата ли ще остане? А дебитомер или МАР-сензор - и защо и кога едното има предимство пред другото? Ами инжекторите? Обикновените инжектори на 2.0 опират до 155кс и то в 100% duty cycle, а нормално трябва да са 85-90% мах.

Портване, клапани, валове и т.н. иброените не може без тия работи.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Все се изброяват 'общи' чути/прочетени тунинг решения без да се мисли, че едно без друго не може. Хайде, за гърнетата ще се съглася като по-самостоятелна част, но пак зависи диаметъра ако ще се пипа пак по мотора в бъдеще или няма.
Има куп други трикове да се посъбуди малко мотора. Не е нужно да бъдат изреждани решения като горните при положение, че ще тегли тежък семеен седан все още, а не опоскана ескортова или фиестова черупка.


....
Та така, за чип беше въпроса...
@мартин - правилно ти е казал Брезел. А тия долу чак с гаранциите от 5 години дано не видят повече клиент, щото или нищо не разбират или са ултра алчни и в двата случая цоцат куп пари за нищо.
Варианта конкретно за чип е разните готови (полуфабрикати, не за конкретния двигател) на Bluefin или Superchips, които ако се намерят изобщо пак са няколко стотин паунда. Да не говорим, че скоро чух за техен чип за 10 години по-нова кола човек на "Ти" с материята отворил картите (без да знае от къде и какъв е 'чипа') и шокирано питал кой малоумник го е правил.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от HACKO » 02 фев 2014, 10:47

andon anestiev написа:...по принцип на газ автомобила може да се настрои да върви повече, отколкото на бензин!...
Глупости!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от martin1977 » 02 фев 2014, 12:23

Колеги, доколкото виждам проектът с повишаване на мощността ще зацикли. Много различни мнения пишете и те все противоречиви. Честно да кажа, така противоречейки си ме обърквате тотално и май май ме отказвате да правя каквото и да било. А аз исках само едни 10-15 кончета, та да може поне 200 да вдигне, а и най-вече 0-100 мъъъничко да се съкрати, че да не ми се пистят разни пишлегари с издухани коруби и после да ми се смеят. Или иначе казано сега на светофар сме рамо до рамо с 20-годишни Пежо 106 75к.с., Опел Корса 65 к.с., та дори те са с едни гърди напред. А това е недопустимо- та нали уж крия 130 коня под капака си. Само данък да им плащам.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от Didibao » 02 фев 2014, 12:48

Едно ще ти кажа, явно колата не ти е в ред, такива 75 коня въобще не ми се опират на мен, а и 200 не са ми проблем, първо си оправи колата да върви нормално.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от Tsurinski » 02 фев 2014, 13:25

Didibao написа:Едно ще ти кажа, явно колата не ти е в ред, такива 75 коня въобще не ми се опират на мен, а и 200 не са ми проблем, първо си оправи колата да върви нормално.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

напълно съм съгласен колега. Конструктивно този автомобил трябва да има максимална скорост малко над 200 и да ускорява 0-100 за около 9.8-10 сек. (по мои спомени). Що се отнася до чип тунинга на атмосферен двигател, моя втори автомобил (от подписа) има такъв правен в Германия, съпроводен със спортен филтър K&N и спортна генерация. Разликата със стандартния двигател във вървенето не е голяма, по-пъргав е при доускоряването на по-висока предавка. Т.е. искам да ти кажа че, ако не го беше направил предния собственик, аз никога не бих инвестирал толкова пари в чип тунинг на автомобила.
Изображение

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от BIGFORDFAN » 02 фев 2014, 13:29

Еееееее, не, това не е реално колега, откога е толкова спъната тая кола? Нещо не е на ред със сигурност!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от Didibao » 02 фев 2014, 13:53

Моята съм я засичали с гопро от 0-100 времето и е 10 секунди, след намесата на колегата орех за което му благодаря.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от martin1977 » 02 фев 2014, 14:36

ами веднъж вдигна 200 на бензин, и то с клизма дето се казва ..... а на газ 180, айде с клизма 190 ..... не ще повече .... а 0-100 не съм засичал, но на 2-ра предавка не става, трябва си 3-та, което убива процеса и се съмнявам да ги направи за 10 ..... предполагам в най-добрия случай 11 .... а какво да не ми е наред с колата? Нямам оплаквания като изключим тези споменатите .... дали пък да не е съединител? Че е твърд педала и отделя почти горе непосредствено преди да се отпусне напълно .... но пък не приплъзва .... знам ли ... какво да правя?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от Didibao » 02 фев 2014, 14:59

Това е автоматична настройка на газта и не работещ клапан на картерната вентилация.
https://www.youtube.com/watch?v=UCVBFrR ... ata_player

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от martin1977 » 02 фев 2014, 18:10

Didibao, клипчето дето си постнал какво трябва да ми говори? Моето Мондео е по-добро от това, по-добре набира, и на 2-ра съм 90-95, а това горкото едвам 80 направи на втора. А и нещо километража му не е в ред.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от Didibao » 02 фев 2014, 18:19

Еми щом набира по добре какво искаш от колата, втора ти ес по висока скорост защото си с друга кутия и по малък диференциал тук той е 4,06.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 16V 130 к.с.- чип тунинг

Мнение от martin1977 » 02 фев 2014, 18:34

А как да разбера с каква кутия съм. Какво значи 4.06

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост