Система за охлаждане на двигателя 2.0L Duratorq-TDCi (DW)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Система за охлаждане на двигателя 2.0L Duratorq-TDCi (DW)

Мнение от Nebhotep » 12 юни 2014, 09:47

Циркулация на охлаждащата течност:

Изображение

Наименование:

1. Радиаторче на парното
2. Корпус на термостата
3. Байпасен електромагнитен клапан
4. Термостат.
5. Спирателен електромагнитен клапан
6. Радиатор
7. Маслен радиатор
8. Разширително казанче
9. Цилиндров блок
10. Водна помпа
11. Радиатор на EGR


Корпус на термостата

Изображение


Наименование:
1. Байпасен електромагнитен клапан
2. Щуцер към разширителното казанче
3. Тръба към входа на радиатора
4. Щуцер към масления радиатор
5. Тръба на изхода на радиатора
6. Тръба към водната помпа
7. Тръба към радиаторчето на парното
8. Датчик за температурата на охлаждащата течност(ECT)


Принцип на работа


Спирателният електромагнитен клапан е разположен в магистралата идваща от корпуса на термостата към разширителното казанче. При загряването на двигателя те ограничава преминаване на антифриз към разширителното казанче.

Байпасният електромагнитен клапан се намира между изходната магистрала от цилиндровия блок и магистралата водеща към водната помпа. Пре загряването на двигателя той ограничава преминаване на антифриз към водната помпа.

Основният поток на охлаждащата течност се насочва към радиаторчето на парното и преминава през EGR клапана, обратно към водната помпа.

При определена температура на антифриза, байпасния електромагнитен клапан започва да се отваря и остава отворен до достигане на работна температура на двигателя.

Когато двигателят загрее до работна температура, термостата се отваря, а електромагнитния клапан се затворя пропорционално на положението на термостата.

При загрят до работна температура двигател термостатът и спирателният електромагнитен клапан са напълно отворени, а байпасния електромагнитен клапан е напълно затворен. В този случай антифризът циркулира по големия кръг на охладителната система.

Благодарение на спирателният електромагнитен клапан се съкращава времето за загряване на двигателя и се обезпечава бързото затопляне на салона.

Управлението на байпасния и спирателния електромагнитен клапан се осъществява от PCM


Байпасен електромагнитен клапан

Изображение

Наименование:

1. Съединителна букса
2. Уплътнение
3. Уплътнителен пръстен
4. Уплътнителен пръстен
5. Електромагнитен клапан



Управление на вентилатора на радиатора

Изображение

Наименование:
1. Акумулатор на автомобила
2. Електроразпределителна кутия на акумулатора
3. Модул за управление на вентилатора
4. PCM


Регулировката на скоростта на въртене на вентилатора на радиатора се осъществява от модула за управление в зависимост от входните сигнали от PCM.

Модулът за управление на вентилатора е разположен на корпуса му.

Връзката между модула за управление и PCM модула се осъществява посредством модулации на продължителността на импулсите през CAN шината.

Регулирането на скоростта на въртене на вентилатора се изпълнява плавно.

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Система за охлаждане на двигателя 2.0L Duratorq-TDCi (DW)

Мнение от dtrifonov » 06 яну 2016, 22:47

Благодаря за подробното обяснение! :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта