Масло на БОЗА!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Масло на БОЗА!

Мнение от led_zep » 14 фев 2010, 22:45

Колеги закъсах с моята фиеста. Аман от майстори и разбирачи. Допитвам се до вас. Казуса е следният: Преди 5000км. смених маслото на моята фиеста (10W40), преди две седмици се появи проблем със индикатора на маслото (светеше при завои и резки спирания), долях един литър (пак 10W40) и лампичката спря да свети. Днес си проверих маслото и на пръчката беше светло сиво до бежово. Вдигнах капачката на маслото и установих, че около нея също има наслагвания от същата бежова смес. Та въпроса ми е следният; дали е възможно гарнитурата да е издухала, и да е за смяна или проблема е в маслото или може би в късите растояния, в които карам колата (2-3 километра през зимата, колкото от работа до нас) или в нещо друго. Моля за помощ, защото всички ми казват да спра да карам колата, защото можело да ми блокира двигатела, а колата ми за момента е просто неизбежно средство за превоз.
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от vargala81 » 14 фев 2010, 23:00

Колега, и аз карам само на къси разтояния ,но до сега не съм имал такива налепи.На щеката кво показва? увеличава ли се маслото? не я карай така ,най-вероятно е гарнитура но може и да е глава.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от HACKO » 14 фев 2010, 23:15

Около капачката е нормално, обаче на щеката е притеснително, говори за наличност на вода в маслото. Нека някой, който е в час да го види и тогава вземай решение. Ако е вода (антефриз), ще трябва да се свали главата за да се разбере какво е, в най-добрия случай е прегоряла гарнитурата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от Danchev » 15 фев 2010, 04:20

Още преди 2 седмици като си беше пуснал темата, че ти пресвятка лампата се опитах да ти обясня от какво може да е и ако няма да се справиш сам да потърсиш помощ и да не си караш колата много-много, ама явно не си ме послушал ..... Ако ти мята антифриз в маслото, то нивото на антифриза ще спада и нивото на маслото ще се повишава. Щом си сипвал пак в явно и без това келпавото масло има голяма вероятност и да си го пресякъл, а и литъра, който казваш, че си долял си е сериозно количество. Като се вземе предвид старият симптом "светещата лампа за маслото" пак, ще се повторя с другата тема, но според мен имаш 2 варианта. Кофти гъсто масло заради което ти е пресвяткала лампата и сега като си долял си го пресякъл - сменяш масло и филтър с читави и си караш по живо по здраво. И другият е запушена маслена цедка в картера, скапана маслена помпа и т.н. следсвтие на малкият дебит на масло и това, че си продължил да караш колата се е получил проблем най-вероятно около главата и както казва Наско без сваляне няма да се разминеш и издухана гарнитура ти е най-малката болежка в случая.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от HACKO » 15 фев 2010, 10:31

Стига си плашил човека, на този мотор в главата се качва съвсем малко масло.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от led_zep » 15 фев 2010, 11:44

И аз съм един новобранец... Оказа се че доста време съм го карал със пресечено масло. Преди 3 седмици проверих маслото, беше боза но двигатела беше топъл и си мислех че това си му е нормалният цвят. *00124* Говорих с майстора иска 200 лева за ремонт. Нормално ли е ?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от HACKO » 15 фев 2010, 12:56

И какво точно ще прави за тези 200лв?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от led_zep » 15 фев 2010, 13:18

Щял да смени гарнитурата и да изшлайфа главата, нещо такова ми спомена.
:roll:
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от vargala81 » 15 фев 2010, 13:23

HACKO написа:И какво точно ще прави за тези 200лв?
Най-вероятно ще меу смени само гарнитурата на главата :lol: ако се укаже ,че е крива и иска шлайфане ще му иска още пари ;): Мой комшия прегоря гарнитурата на Голф-3 ,закара колата и то в сервиз на кума на баща му .Там се разбират за 160лв смяна на гарнитура на главата и капака на клапаните .Отива да си вземе колата на другия ден и майстора му казва 340лв :twisted: бил шлайфал главата и там некви бутала ,а всъщност това го казват на всеки който си сменя гарнитурата на главата :evil:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от HACKO » 15 фев 2010, 13:29

Ами ако главата не е крива, той откъде разбра че трябва да я шлайфа преди да е отворил, ами ако е спукана (да не дава господ) пак ли ще я шлайфа?
Съгласен съм със Въргала. Шлайфал съм глава преди 10тина години, взеха ми 10лв, сега да е станало 50, гарнитура 10-20лв, гарнитура на капака 5лв, останалото е труд- развиване и завиване на двадесетината болта и реглаж на клапани. Поне и гумичките на клапаните да ти смени за тези пари.
Последна промяна от HACKO на 15 фев 2010, 13:37, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от led_zep » 15 фев 2010, 13:30

Майстора е мой човек, надявам се да не ме изпързаля , но все пак ще си имам едно наум ;;):
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от vargala81 » 15 фев 2010, 13:32

led_zep написа:Майстора е мой човек, надявам се да не ме изпързаля , но все пак ще си имам едно наум ;;):
е хубаво !ама как може да ти каже ,че ще шлайфа главата преди да я е свалил и да я види *072*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от led_zep » 15 фев 2010, 13:36

Незнам утре ще отида при него и ще говоря очи в очи и ще видим какво ще правим.
:oops:
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
Kamazabg
потребител
потребител
Мнения: 595
Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
Местоположение: гр Сливен
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от Kamazabg » 15 фев 2010, 13:39

Съгласен съм с Въргала. Докато не я отвори не може да каже. Ами ако е само гарнитура пак 200лв ще иска. Знам ги аз такива КРЪВОПИЙЦИ
Изображение Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от vargala81 » 15 фев 2010, 13:55

Ами друг мой колега с Венто 1,9 тди ,миналия месец се връща от Карлово и до К Ц М -Пловдив забелязва,че температурата изведнъш почнала да се покачва.Загасил веднага отворил капака и от разширителния съд водата кипяла .Обадил се на приятел дръпнали колата до Асеновград ,закарал колата в някъкъв сервиз и там по някъкъв начин правели диагностика на главата без да я свалят.Диагностиката показвала с 99% точнос къде точно е проблема.На него му казали ,че е само гарнитура .Обиколил няколко сервиза за оферти и всичките казвали цени около 350лв защото главата при всички полужения трябвало да се шлайфа.Най-накрая се намерил един свястен майстор който дал уферта 180лв с частите тоест гарнитурите .Указало се е ,че старата гарнитура е гумена а не метална и затова е дала фира.Вече 1месец колегата няма никви проблеми

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от venom4o » 15 фев 2010, 20:56

Главата ако се прави като хората винаги трябва да се шлайфа..При първото стягане на първия болт тя вече е деформирана... Пък и в крайна сметка този мотор не се отваря днеска и нощеска а 2-3 пъти МАХ в живота му.В Бг може и повече...Може и без да се прешлайфа но тогава според мен шанса да духне гарнитурана е доста по голям!

ivel
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 01 дек 2009, 23:17
Модел на автомобила: Преди-FORD Orion 1.4mi
Сега-RENAULT Laguna 1.9dTi
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от ivel » 15 фев 2010, 21:43

За 1.4 CVH...с АГУ.
Всяка зима ми се получаваше налеп по гърловината на капака на клапаните,но никога не е имало по щеката.
Също се задръстваше и късия маркуч от капака на клапаните към въздушния филтър.
Мойте проблеми с главата бяха следните:
-Изчезваше парното на загряла кола.Появяваше се при повишаване на оборотите на двигателя.
-Губеше антифриз,но го "изгаряше" във втори цилиндър и не го смесваше с маслото.
-При свалянето на главата видях гарнитурата и нямаше никакви следи,че е минавал антифриза през нея.
-Цени...всички гарнитури/глава,капака на клапаните,колекторите и картера/-50 лева.Шлайфане на главата и "надуване" за пробив-50 лева...
"Надуването" се оказа неуспешно.
-Глава от моргата-200 лева :( ,но събирана от 4-5 глави /вала от една,клапаните от друга...../
-Аз избрах цял двигател/необорудван/.И мога да кажа,че попаднах на добре запазен.

За цедката на маслото в картера.
-Понеже чаках "майсторите" 28 дни да открият очевидното,че главата е спукана,а не е от гарнитурата реших да видя как е положението в картера.
Цедката бе задръстена на около 90%. :? Сваляне и почистване. :)
По стените и дъното на картера също имаше утайки и налепи.
Лампата за маслото никога не съм виждал да ми е светвала/мигала/.
Мек съединител...Друг плюс няма.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13102
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от HACKO » 15 фев 2010, 22:20

venom4o написа:Главата ако се прави като хората винаги трябва да се шлайфа..При първото стягане на първия болт тя вече е деформирана... Пък и в крайна сметка този мотор не се отваря днеска и нощеска а 2-3 пъти МАХ в живота му.В Бг може и повече...Може и без да се прешлайфа но тогава според мен шанса да духне гарнитурана е доста по голям!
Няма такова нещо, това е като мита за задължителното сменяне на ролките, заедно с ремъка?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от Вейдър » 16 фев 2010, 22:10

Да споделя малко от моя опит. Колата ми е с мотор1,6 л. CVH-EFI. Купих я преди година и нещо. Купих я зимата. При смяна на масло я кара баща ми и явно някакъв прокиш наляха. Направи ми впечатление, че се образува точно описания бозав налеп и по капачката и по щеката. Карах я тогава основно на къси разстояния. Много се притесних, но един познат монтьор ми каза ,че е просто конденз.Даже вадих масло от картера с маркуч от система. Маслото не бе пресечено. Сега губя антифриз, но просто изтича от някъде, може би около водната помпа. Новата ми смяна е 10W40 BMW Power и пак си го прави номера. Вече 12 000 км си карам така и мотора е "резачка". Значи ако е имало проблем досега отдавна да е издухал. Моя съвет- Преди да правиш каквото и да било извади масло от картера, в бурканче, да го видиш. Може да се окаже, че е просто конденз като при мен. Аз само си следя нивото на ма маслото и вече над 4000 км. след смянана не е мръднало нивото. Не бързай с ремонта, преди да си огледал добре от всички страни.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло на БОЗА!

Мнение от vargala81 » 16 фев 2010, 22:45

HACKO написа:
venom4o написа:Главата ако се прави като хората винаги трябва да се шлайфа..При първото стягане на първия болт тя вече е деформирана... Пък и в крайна сметка този мотор не се отваря днеска и нощеска а 2-3 пъти МАХ в живота му.В Бг може и повече...Може и без да се прешлайфа но тогава според мен шанса да духне гарнитурана е доста по голям!
Няма такова нещо, това е като мита за задължителното сменяне на ролките, заедно с ремъка?
Наско,както винаги си много прав за мита със ролките _friends_Аз не смених ролки и вече 35000 км карам безпроблемно. Мит е също и,че като се сменя съединител,се сменя целия комплект....феродов,притисквателен диск,лагер,лагер помпа,тресчотка , а жилото трябва ли да се смени задължително? :lol: Все едно всеки път като сменяме накладки да сменяме и дисковете. Повечето колеги ще кажат ,че не съм прав!но като смених моя съединител предварително купих целия комплект(притискател,фородов диск ,аксиален лагер и тресчотка) когато свалиха скоростната котия от сервиза ми се обадиха и казаха ,че излишно съм се набутал за притискател и тресчотка.Всичко били сменили вече ,щот така и така съм ги купил ,но за тресчотката ме посъветваха да не сменят понеже старата била здрава а новата Турска.Аз обаче ги накарах да я сменят, но си запазих старата ,запазих и притискателя който няма никакъв ръб или надрасквания.А за ролките ,тези които са със пластмасови ,по-добре да си ги сменят :lol:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 22 госта