Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 26 авг 2009, 00:12

С 15W се усеща затруднено палене. С 10 е по-лесно, а с 5 или 0 най-лесно. Никакво значение няма колко е след W - и 65 да сложиш, ако е 10W65 е същото при палене като 10W40

Потребителски аватар
Mobydick
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 01 ное 2008, 16:03
Модел на автомобила: 96' Escort 1.8TD, 90hp
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Mobydick » 27 авг 2009, 09:50

За 40хил.км досега не е хапнала нито грам масло 15w40.
Значи сменям смело 15w40 с 5w30 (най-вероятно оригинално такова) и ще се чуе :lol:
Жена и ръжда като тръгнат, няма как да ги спреш;-)))

Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 295
Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: volvo v40
Местоположение: ловеч
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от aniaeg » 01 сеп 2009, 19:40

абе,много четох тука и искам и аз да питам-като съм с 15w40 на тотал,мога ли да мина на фордовско 5w40,или да налея първо 10w40 и тогава.искам да си пазя мотора,но ако по рано бях прочел тази тема,щеше да е по добре,ама по добре късно,отколкото никога.да спомена-мотора не гори масло само е по шумен,но вината си е моя.благодаря предварително.
Бъди себе си,има достатъчно други

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 01 сеп 2009, 20:03

Няма да има забележима разлика. При обичайна употреба на колата би трябвало да са еднакви, доколокото зависи от вискозитета (това за което питаш). Не се чуди.

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от resistor » 25 сеп 2009, 09:43

Моя експеримент с 5w30 протече ей така. 9500км пробег - в момента маслото е на минимум. Освен сипаното в началото количество (4л) съм долял 3 тубички по 1 литър. В началото сложих Валволин дурабленд 5w-30, но после ми изскочи връзка в Мото Пфое и доливах с фордско малсо 5w30. Предишното масло ми беше Дивинол 10w-40 и определено го гореше наполовина по-малко. Та експеримента се оказа неуспешен и ще си се връщам на 10w-40. Имам и друга кола (Мазда 323) и я карам само с Кастрол 10-40 и 5-40(зимата). Смея да кажа че определено кастрола си заслужава паричките. На фордчето обаче ще му сложа фордско масло 10-40.
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 25 сеп 2009, 10:36

resistor написа:Моя експеримент с 5w30 протече ей така. 9500км пробег - в момента маслото е на минимум. Освен сипаното в началото количество (4л) съм долял 3 тубички по 1 литър. В началото сложих Валволин дурабленд 5w-30, но после ми изскочи връзка в Мото Пфое и доливах с фордско малсо 5w30. Предишното масло ми беше Дивинол 10w-40 и определено го гореше наполовина по-малко. Та експеримента се оказа неуспешен и ще си се връщам на 10w-40. Имам и друга кола (Мазда 323) и я карам само с Кастрол 10-40 и 5-40(зимата). Смея да кажа че определено кастрола си заслужава паричките. На фордчето обаче ще му сложа фордско масло 10-40.
и при мен всичко протече по същия начин.Почнах с Валволин 10 на 40 което го харчеше по 200 мл на 1000 км , после 5000 км с форд формула , разход 400 мл /1000 км и сега с Лики моли 10 на 40 , пак стария разход 200 мл /1000 км
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от resistor » 25 сеп 2009, 15:29

Колега а форд формулата 5-30 ли ти беше или 10-40?
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от bateto_toshko » 25 сеп 2009, 22:16

да форд формула 5 на 30 , което взе да го лапа в двойно по голямо количество спрямо 10 на 40.... по същия начин както при тебе....те и моторите са ни същите ама аз се чудя дали въобще си заслужава да отварям мотора за такъв разход
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

jarev
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 24 ное 2008, 21:35
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от jarev » 30 сеп 2009, 19:11

Аз направих 3 смени с "JB German Oil 10w40 " с добавка молибден, от наливането му 4л. до източването му след 10000км. от максимум на минимум отиваше.Реших последният път да му сложа "Еlf Evolution 5w40" в момента съм изминал 4000км и маслото не е мръднало от максимума ,не бих казал че е по-шумен, напротив.

Потребителски аватар
Mobydick
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 01 ное 2008, 16:03
Модел на автомобила: 96' Escort 1.8TD, 90hp
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Mobydick » 30 сеп 2009, 21:02

Ако някой се интересува от цени:
В Мото Пфое маслото Форд 5W30 струва 90лв за 5л туба.
Пак там Шел 5W30 5л наливно е 89лв.
Аз ще тествам ескорта с първото:)
Жена и ръжда като тръгнат, няма как да ги спреш;-)))

Der Wolf
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Der Wolf » 02 окт 2009, 11:44

Mobydick не си съсипвай двигателя с 5w30, това масло е за дизели на Форд след 98г. Освен това е клас A1/B1 по ACEA, което означава, че е с нисък HTHS (high temperature high share) вискозитет около 3 сантистокса, т.е. почти равно на вода. Тества се на 150 градуса, колкото обикновено е температурата на маслото при основните и биелните лагери. Форд го ползват защото е енерго спестяващо и намалява разхода на гориво, основни други предимства няма и общо взето не се ползва от никой друг производител (имам предвид комбинацията 5w30 и клас A1/B1). Аз лично не бих го сложил на който и да е двигател, не заради друго, а защото износванията при него по тези лагери са по-големи. Не мога да намеря линка за тест извършен от такси компания в САЩ, тествала масло с такъв вискозите и клас по ACEA с масло 5 или 10W40 с клас по ACEA A3/B3 или А3/В4, където установили, че износването на основните лагери (измерено в грамове като разлика от нов лагер) е два до три пъти повече. Ако държиш да караш с 5w30, поне ползвай такова с клас по ACEA A3/B3, където HTHS вискозитета е висок (ползва се от останалите поризводители на автомобили с изключение на Ситроен и Пежо - те ползват А5/В5 на новите си двигатели, макар че в инструкциите за експлоатация на другата ми кола Ауди А4 пише, че ако ползвате масло 5w30 следва да избягвате продължителното каране с висока скорост по магистрала).
Аз лично бих минал първо на 10w40 полусинтетично, за да може да поизмие нагари от минералното до момента и след това на 5w40 синтетика - почти няма разлика в цената, а натоварването, което може да понесе е в пъти по-голямо. Може и директно на 5w40 но е възможно, когато се отмият нагарите от някой семеринг или гарнитура да ливне като лейка след като изчисти нагара, който е запушвал там.
А колкото до разхода масло, наблюденията ми за 10г. върху колата показват следното:
Ford Formula 15w40 минерално - 400 мл. на 1000 км. - една смяна;
Valvoline Turbo V 15w40 минерално - 300 мл. на 1000 км. - няколко смени;
Elf Competition STI 10w40 полусинтетично - 400 мл. на 1000 км. - една смяна + сменени не гумички на клапани, а бакелит на клапани (не от маслото естествено);
След смяната на бакелита:
Elf Competition STI 10w40 полусинтетично - след 8000 км. разход около 100 мл., сменям маслото на по-малко километри заради повечето градско и беше намаляло с 2мм на щеката.
Motul 6100 Synergie+ 10w40 полусинтетично с голям процент синтетика (около 60%) - сменено на 6700 км., защото нещо не ми хареса, разхода беше около 300 мл., но най-интересното беше, че го харчеше само на извънградско (проверявам маслото всяка седмица и преди всеки дълъг път), може би ако го бях изчакал да слезе до средата щеше да спре да го харчи.
Elf Evolution NF 5w40 синтетично - за 1600 км. около 2мм на щеката, които бяха долети над максимума.

Наблюденията ми върху този и други автомобили, показват, че това дали маслото ще е 5, 10 или 15w 40 почти не се отразява на разхода му при изправен двигател - без течове и други маслохарчещи болежки, като гумички на клапани износени водачи и тем подобни.

Май много писах за първи пост, нищо че съм регистриран отдавна, но дано на някой съм помогнал.

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Вейдър » 02 окт 2009, 21:58

Благодаря ти за изчерпателната информация. Изчетох почти цялата тема , защото ми предстои смяна.И съм в дълбок размисъл. Тъпото е, че не знам с какво масло съм. Бях много зает и баща ми ходи да го сменя като купих колата. Единствената насрещта информация е, че е някакво Кастрол, наливно...майстора казал, че е хубаво :oops: .Подозирам, че е 15W40, защото за 7000 км. имам малък разход, като няколко пъти съм фучал на магистралата с доста "глобяема" скорост. При покупката на колата се установи компресия по 10 на два от цилиндрите , и по 9 на другите два. Въпреки тези показания, ако са правилно замерени, мотора има завидна тяга и много нисък разход на извънградско- около 5,7 л. на 100 км. Та въпроса ми е какво масло да сипя 15W40 или 10W40. Зимата се очертава колата да е повече в гараж. Миналата зима пък в София, пред блока, никакъв проблем с паленето не съм имал.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 02 окт 2009, 22:07

Der Wolf написа: макар че в инструкциите за експлоатация на другата ми кола Ауди А4 пише, че ако ползвате масло 5w30 следва да избягвате продължителното каране с висока скорост по магистрала).
За А4 имат предвид да се избягва популярният в Германия режим фолгас - газ до ламарината в бъквален смисъл. Там това се практикува ежедневно в двете посоки. Това няма връзка с качествата на обичайните масла, ами с екстремното каране.
рядкото SAE 30 е подходящо за каране на оптимални и високи обороти без необичайно тежки натоварвания. За газ до ламарината и за тежко градско трябва пълна синтетика, в някои случаи от гъстата.

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Вейдър » 07 окт 2009, 11:29

:) Позволявам си да метна това тук, защото ми се стори интересно. Сигурно има и други като мен, които не знаят много за маслата и ще им бъде интересно да прочетат тази сбита информацийка. Ако админа прецени, че е излишно, да я затрие :) Всъщност вчера налях наливно( ог проверено място)масло BMW Power 10W40. Маслото се произвежда ог CASTROL за BMW. Пьрво впечатление- двигатела работи ушенабивно по-тихо :shock: Все едно карам друга кола......
Моторните масла
Знаем ли достатъчно за тях ?

В двигателите с вътрешно горене моторните масла изпълняват различни функции: Намаляват износването и загубите от триене, отвеждат топлината от триещите се части, защитават от корозия металите, уплътняват буталата в цилиндрите, отстраняват нежелани отлагания по възлите на детайлите. Тези функции се изпълняват в широк интервал от температури, налягане и скорост на въртене и затова те трябва да имат оптимален вискозитет (гъстота), подходящи ниско и високотемпературни свойства, антикиселинна, антикорозионна и миеща способност. Производството на такива масла се постига чрез правилния подбор на базови фракции по химичен състав и съответстваща технология на очистка, легирани с подходящ пакет добавки според класификационните нива, одобрени от производителите на автомобили.

Детергентно-диспергиращи (миещи) свойства

По време на работа на двигателя, в него непрекъснато се засмуква въздух, а с него прониква прах и други примеси. При изгарянето дори и на най-подходящата горивна смес се получават твърди продукти.Продуктите от окисляването на маслото са също нежелани. Всички те трябва да се отстраняват и маслото поема тези функции.Това не е просто механично измиване. Докато споменатите продукти са във фино диспергирано състояние те не се отделят лесно от маслото и не се отлагат върху детайлите на двигателя.Ако започнат да се слепват и увеличават размерите си, се получават утайки, лакови отложения и нагар върху металните повърхности. Способността на маслото да поддържа неразтворимите вещества във фино диспергирано състояние се нарича миеща способност. Базовите маслени фракции нямат добри миещи свойства. За това към тях се добавят специални вещества. Наличието на калций и магнезий е признак за добри миещи свойства.

.





Вискозитетно-температурни качества

Вискозитетът (гъстотата) е едно от основните свойства на смазочните масла. На неговата база се определя и вискозитетния клас. В практиката се различават динамичен, кинематичен и условен. При определяне показателите на смазочните масла е общоприето използването предимно на кинематичния. Единица за кинематичен вискозитет е сантистоксът (1cst = 1mm/s ). Вискозитетът на смазочните масла се изменя с изменението на температурата: при повишаване на температурата вискозитета намалява, а при понижаване се увеличава. Тава изменение на вискозитета за различните масла не е еднакво – в един случай той се изменя рязко, в други – незначетелно. Колкото това изменение е по-малко, толкова маслото е по-качествено. Защо? Ако едно масло при 40 С има голям вискозитет, а при 100 С – много малък, то ще затруднява нармалното пускане на студения двигател, а когато достигне работната си температура ще е много рядко и няма добре да смазва триещите се части. Затова когато избираме между две масла с еднакъв вискозитет при 100 С е по-добре да изберем това, което е по-рядко при 40 С, ако всички други параметри на двете масла са еднакви. Показател за тази зависимост е т. нар. вискозитетен индекс. Той се определя на базата на вискозитетите при 40 С и 100 С и колкото е по-голям, толкова маслото е по-качествено. Значително подобрение на този показател може да се постигне с използването на вискозитетно-индексни добавки. Така се получават т. нар. всесезонни масла, осигуряващи нормална работа на двигателя при различни климатични условия. За тях се дефинира т. нар. CCS при ниски температури. Това е динамичният вискозитет при -5, -10, -15, -20, -25, -30 С, в зависимост от вискозитетния клас по SAE. От юни 2001 г. се въведоха нови норми за CCS вискозитета при температури, които са с 5 С по-ниски от досега използваните. За определянето на способността на едно всесезонно масло да може да се поеме от маслената помпа и да се подаде до смазващите възли при ниска температура се използва показателят “гранична температура на изпомпване”, която се определя в лабораторни условия. За понижаване температурата на застиване се добавят специални вещества, наречени депресатори, които улесняват транспортирането на маслата и пускането на двигателите в зимни условия.

Антикорозионни и антиокислителни свойства

Всички моторни масла се употребяват в условията на повишена температура и активно окислително влияние на кислорода от въздуха и ако те не притежават необходимата устойчивост към това влияние, за кратко време стават негодни за смазване, образувайки киселини, смоли и други съединения. Маслото потъмнява, увеличава се вискозитетът и киселинността му.Продуктите на окислението причиняват корозия на металите, отделят се върху смазваните детайли, образуват нагар и лакообразни покрития по стените на буталата и цилиндрите, с което влошават нормалната работа на двигателя. Устойчивостта спрямо окисляване характеризира поведението на маслото в експлуатационни условия. За повишаване на тази устойчивост се използват съвременни методи на очистка на базовите маслени фракции и се прибавят антиокислителни добавки.Съдържанието на такива вещества в легираните масла е показател за добрите им антиокислителни и антикорозионни свойства.


Противоизносни и противозадирни свойства

Базовите масла, получени от различните видове нефт, след очистване, нямат еднакви смазочни свойства. За да се повиши смазочната им способност към тях се прибавят добавки, които при високи натоварвания и температури, създават непрекъснат граничен маслен филм. Той допринася за намаляване на износването и задирянето на частите на двигателя. Действието на тези добавки се състои в химичното взаимадействие на продуктите от тяхното разпадане с металите при високи температури.

Обща алкалност на моторните масла

За осигураване на дотук изброените качества на маслата се използват добавки, които вече описахме. За наличието на такива добавки в моторните масла се съди и по общата им алкалност. Тя е показател за степента на легираност на базовите фракции.За различните експлоатационни нива ( класове ) тя има различни стойности.По време на работа на маслото общата алкалност намалява. Понижаването на стойността и под нормите за всеки клас е показател за необходимостта от смяна на маслото.

Изпаряемост и пламна температура

В зависимост от състава на маслата, техните пари се възпламеняват при поднасяне на пламък при различна температура. Това е т.нар. пламна температура. Тя характеризира изпаряемостта на маслата,която води до намаляване на маслото в двигателя и налага доливане. Колкото е по-висока пламната температура, толкова по-дълго при нагряване маслото запазва първоначалните си свойства и по-малко се изпарява. Пламната температура е и показател до каква температура маже да се нагрее маслото без опастност и определя в какви температурни условия може да се употреби.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 07 окт 2009, 19:56

Аз карам с полусинтетика Elf Competition ST 10W40, 5 л туба за 63 лв. За 2000 км никакъв разход на масло, клапани не се чуват. Плюс това на кутията му пише,че отговаря на стандарт ACEA A2/A3, което е доста по-висок стандарт от даденият според ръководството на Хайнес А1. Така,че тези митове за оригиналното масло от Мото Пфое и разни други нещо не могат да ме накарат да им повярвам. Вие го изкарахте едва ли не, че с друго масло освен оригиналното на Форд, двигателя ще блокира. :D Съвременните масла са унифицирани и стандартите, по които се тестват също. Така, че повечето масла от сроден ценови клас би трябвало да отговарят на подобни параметри. Това, че Elf не дава спецификацията WSS M2C912-A1 на Форд на етикета нищо не означава. Хайнес са го написали точно и ясно за избора на масло- отговарящо на Ford WSS M2C912-A1, или API SH, или ACEA A1-96. Повечето полусинтетики на Total, Elf, Castrol, Motul, BP покриват стандарта ACEA A2/А3-03. Тоест покриват далеч по-високи критерии и стандарти от тези по-времето на конструирането на този Zatec в началото на 90-те. Аз лично не мога да давам мнения за маслото на Ford, според мен няма нищо специално в него та да направи двигателя да пее, я е някои залежал Mobil, я е Valvoline. Всичко зависи колко е издухан конкретният двигател и от там вече да тръгнат едни размишления и втълпявания колко добро било едно масло, колко другото. Според мен 5W40 или 10W40 са по-подходящи за климата в БГ, тъй като зимата температурите са около -20 С(точно като за визкозитет 5-10W), но лятото става доста напечено. Често температурите са около 40-45, че и повече градуса, да не говорим, че на дълъг пут асфалта може да се нажежи до 55 С. Доста тежко за двигателя, особено с това "скандинавско" масло 5W30.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от gazetto » 07 окт 2009, 20:36

Онзи ден налях Cepsa 10w40.До сега наливах пак 10W40 но на други марки.....Със сегашното колата ми работи "най-меко".
А да питам възможно ли е 10w40-syntetic(не съм сигурен така ли се пише),защото знам, че 10w40 е полу-синтетика.А на тва сега пише че е 10w40-synt. :-/:
Изображение

Потребителски аватар
Itskin
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 02 юли 2008, 14:46
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI '07
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Itskin » 08 окт 2009, 14:13

Здравейте,

извода е:
значи ACEA A1/B1 е най-лошо смазващото масло...като водица :), дали няма да е добре да мина на А3/В3 за да смазвам двигателя по-ефекривно?

Мерси

Потребителски аватар
nipresi
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 02 окт 2009, 20:57
Модел на автомобила: Ford Focus Turnier 1.6 Zetec
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от nipresi » 08 окт 2009, 17:01

Mobydick написа:Ако някой се интересува от цени:
В Мото Пфое маслото Форд 5W30 струва 90лв за 5л туба....
Проверявах скоро и в Шумен-90лв за 5л.А някой да се е възползвал от тази промоция?
Изображение

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от cockyhotty » 09 окт 2009, 10:05

gazetto написа:Онзи ден налях Cepsa 10w40.До сега наливах пак 10W40 но на други марки.....Със сегашното колата ми работи "най-меко".
А да питам възможно ли е 10w40-syntetic(не съм сигурен така ли се пише),защото знам, че 10w40 е полу-синтетика.А на тва сега пише че е 10w40-synt. :-/:
Пише ли synthetic technology, това означава, че не е пълна синтетика маслото. Castrol имаха мисля пълна синтетика 10W-40, ама за солена цена.

Потребителски аватар
Mobydick
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 01 ное 2008, 16:03
Модел на автомобила: 96' Escort 1.8TD, 90hp
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Mobydick » 11 окт 2009, 22:39

Der Wolf написа:Mobydick не си съсипвай двигателя с 5w30, това масло е за дизели на Форд след 98г. ...
Като за първо мнение май си доста прав Der Wolf.
Понеже прозвуча компетентно(пък и все още не съм сменил малсото) разрових се в последното издание на Autodata
и за дизеловите ескорти и за нашия климат маслата са:
до 07.1998г. - 10W40
след 08.1998г. - 5W30

Зимата би моглo да се кара и с 5W30, но май не си струва да се използват сезонни масла.
Така че аз преминавам към полусинтетично масло FORD XR+ Formula Plus 10W40.
Благодаря на Der Wolf.
Жена и ръжда като тръгнат, няма как да ги спреш;-)))

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 9 госта