Високи обороти постоянно

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от essex » 05 май 2009, 12:35

10 Х ;):
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от paci » 05 май 2009, 23:09

essex написа:Колеги понеже незнам с какво да почистим, МАФ, стъпковото моторче, ТПС датчика, и дроселовата клапа молим за съвет :( благодаря предварително _friends_
Незнам с какъв двигател е Ескорта ти.
Предполагам със Zеtec.
"Стъпковото моторче" при теб е "Клапан за празен ход".
Чистенето му с WD40 няма да доведе до нищо!
С Меглио би постигнал по-добър ефект.
За MAF си има цяла тема.
За TPS не мога да ти помогна.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от essex » 06 май 2009, 01:31

ми мисля да използвам меглио и препарат за почистване на най-финна оптика (както колегата ivanbgs е споделил) .
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

MasterG
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 мар 2009, 12:46
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V Zetec 1997г.
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от MasterG » 07 май 2009, 15:54

vargala81 написа: незнам на зетека как е ТПС датчика, но на моя има две метални втулки където влизат болтчетата.Избиват се втулките и се разглобява,вътре има две пластини,аз ги искривих леко на горе за да дават по хубав контакт.
Някой има ли идея,дали при Зетека устройството на TPS-а е същото?

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от vargala81 » 07 май 2009, 19:34

MasterG написа:
vargala81 написа: незнам на зетека как е ТПС датчика, но на моя има две метални втулки където влизат болтчетата.Избиват се втулките и се разглобява,вътре има две пластини,аз ги искривих леко на горе за да дават по хубав контакт.
Някой има ли идея,дали при Зетека устройството на TPS-а е същото?
сощото е, има разлика само във оста на дросела дето влиза в него

tihomir_tgg
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 27 юли 2008, 01:01
Модел на автомобила: escort 97 g. 1.6 16v 90 h.p.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от tihomir_tgg » 07 май 2009, 20:53

туй със чистенето на ТПС са не сам много сигурен че ще го направя успешно и ще се опитам да си купя от някаде втора ръка ама има проблем сас числата не савпадат с моя и тез дет са по моргите дали ще е проблем а колеги

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от vargala81 » 07 май 2009, 21:26

tihomir_tgg написа:туй със чистенето на ТПС са не сам много сигурен че ще го направя успешно и ще се опитам да си купя от някаде втора ръка ама има проблем сас числата не савпадат с моя и тез дет са по моргите дали ще е проблем а колеги
взимаш твоя ТПС със теб и сравняваш ,гледаш дупчицата дето влиза в оста на дросела ,че на Ескорт мк5 и 6 са различни,на мк7 не съм сигорен но май и те са различни.Сега като видях профила ти видях че си с мк 7 ,търси от същия и трябва да стане.

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от VEGA » 09 май 2009, 00:33

Пичове, мисля да свалям и аз ТПС-а и да го почистя. Имам спрей за почистване на карбуратори. Би ли могъл да навреди на датчика, ако го напръскам с него? И другият ми въпрос е. Трябва ли да откачам плюса на акумулатора при операцията?
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от essex » 31 май 2009, 22:17

Здравейте колеги , днес колата претърпя малко ремонтче защото оборотите играеха докато загрее, та почистих стъпковото моторче ( излезна много мърсотия) отворих Мафа и беше много чист ( та не го го пръсках нищо) , но като видях Г-образното маркуче беше станало на пластелин , с голяма цепнатина и просто се беше стопила :lol: , смених го а за малко да забравя рестнах компа също , колата започна прилично да се движи след всичко това, но одеве я запалих пак дадох гас на празен ход за да я форсирам за малко но 2 секунди колата се замисли след което се форсира и от какво може да е това забавяне :(: Става дума за Форд Ескорт 1.6 16 клапана инжекцион 96 год
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
elboss
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 31 май 2009, 14:13
Модел на автомобила: fiesta xr2
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от elboss » 01 юни 2009, 22:57

аз също искам дапопитам някои път дори и ве4е като е загриала като спра на някои сфетофар колата пак даржи високи обороти 1500-1800 даже и по някои път 1-ва и 2-ра скорост напално блокиржат,жобще не искат да превкю4ат на какво може да се далжи тожа нещо ? модела е fiesta xr 2

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от Edinuser » 02 юни 2009, 10:35

Има още една причина да държи високи обороти без явна причина ( особено ако ги държи стабилно), миналата седмица си играх на диагностика със светодиод ... и установих че датчика на хидравликата май е блокирал, и не подава сигнал към ЕКУ-то когато налягането в хидравликата се понижи за да вдигне малко оборотите (има тестова процедура за този клапан).
Възможно е ако клапана е блокирал в положение - ниско налягане ( при мен е блокирал в положение високо налягане), да кара ЕКУ-то вдига оборотите за да повиши налягането, и понеже този момент не настъпва... държи постоянно високи обороти.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от essex » 02 юни 2009, 15:48

Колега elboss прегледай ей това нещо http://www.smolian.eu/ford/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ако и фиестата ти има такова защото при мен това маркуче беше станало на пихтия :mrgreen:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
elboss
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 31 май 2009, 14:13
Модел на автомобила: fiesta xr2
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от elboss » 02 юни 2009, 18:23

да но проблема е такаф 4е аз маи нямам такова марку4е,аи тези обороти ги даржи за 1-2 минъти след известно време пак си работи нормално.....

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от essex » 02 юни 2009, 23:25

мафа , стъпковото моторче чисти ли са :lol: ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
elboss
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 31 май 2009, 14:13
Модел на автомобила: fiesta xr2
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от elboss » 03 юни 2009, 19:38

на кое му вика6 мафа,аз много много не разбирам от коли......

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от essex » 03 юни 2009, 22:14

е и аз но поне на колата ми знам къде е и какво прави , та не мога да ти обесня на фиестата ти , питай някой колега който има фиеста като твойта от форума :!:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

tihomir_tgg
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 27 юли 2008, 01:01
Модел на автомобила: escort 97 g. 1.6 16v 90 h.p.
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от tihomir_tgg » 07 юни 2009, 18:59

колеги има ли значение числата и буквите който са написани на ТПС а защото моя е смъртник и си намерих друг ама на втроя ред е съвсем различен иначе първия ред е еднакъв

Потребителски аватар
Marina88
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 28 май 2009, 02:42
Модел на автомобила: ka
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от Marina88 » 09 юни 2009, 01:45

Карам Форд Ка 98г.,имам малко по-различен проблем с оборотите.Колата понякога като натисна съединителя ми вдига обороти.Проблемът най-често се появява когато превключвам при по-високи обороти.На какво се дължи това?

Потребителски аватар
meltin
потребител
потребител
Мнения: 194
Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от meltin » 09 юни 2009, 08:23

Marina88 написа:Карам Форд Ка 98г.,имам малко по-различен проблем с оборотите.Колата понякога като натисна съединителя ми вдига обороти.Проблемът най-често се появява когато превключвам при по-високи обороти.На какво се дължи това?
Ами като превключваш малко поне отпускай педала на газта ;-)
Изображение
Изображение

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Re: Високи обороти постоянно

Мнение от nhk » 09 юни 2009, 10:52

Marina88 написа:Карам Форд Ка 98г.,имам малко по-различен проблем с оборотите.Колата понякога като натисна съединителя ми вдига обороти.Проблемът най-често се появява когато превключвам при по-високи обороти.На какво се дължи това?
При мен го имам този проблем, но като изключа VSS от куплунга и се оправя. Сега карам така, но не съм сигурен дали е от него, защото ако минава в авариен режим след като изключа VSS може да е причина да не ми държи повишени обороти. Ако някой знае нещо по въпроса да пише. При мен не е от клапана за ниски обороти. Съмнява ме TPS, защото при мен съпротивлението е в диапазона 850-3500 ома, а в Аутодата пише, че трябва да варира между 370-3500 ома. Но след като изключа VSS и работи нормално (имам предвид не задържа обороти при движение иначе съпротивлението на TPS е все същото).

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта