Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 06 яну 2010, 17:44

Колеги, незнам дали е проблем или не, но когато отпускам съединителя на по-ниските предавки и в момента в който тръгва да отделя подам газ се чува виене. Някой има ли предположения на какво може да се дължи това ?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от cockyhotty » 10 яну 2010, 10:57

Заминал си е аксиалният лагер на съединителя.

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 11 яну 2010, 09:35

Аха, мерси! Ще поразпитам насам-натам, но ми звучи като нещо адски скъпо :shock:
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от sobis » 11 яну 2010, 09:58

Скъпо, скъпо... 200 лв. комплект съеденител, и ако неможеш сам, още 100-тина за работа ;)

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 11 яну 2010, 12:56

Стига, бе 300 лева ... егати лагера :lol: _friends_
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от HACKO » 11 яну 2010, 14:47

Споко, може да не е толкова страшно. Първо да уточним, казваш "като отпускам съединителя и в момента който тръгва да отделя подам газ се чува виене". Ако отпускаш педала на съединителя идва момент в който "зацепва" а не отделя. Отделя когато натискаш педала. Не се заяждам, моля те да уточниш кое точно действие описваш, защото вероятните отговори са различни.
95 е преходна година и трябва да уточним кое купе е 3 или 4, защото тройките са със механичен привод на съединителя и лагера е в пъти по-евтин, просто вдигни капака и виж жило или маркуч влиза в ск.кутия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 11 яну 2010, 19:01

Наско, не бих го приел като заяждане, тъй като имам кола само от един месец и не и разбирам много. При отпускане педаля на съединителя точно когато колата потегля и подавам газ се чува свистенето. За купето ще ви излъжа, не съм сигурен кой модел точно е, но имам жило. Също така наскоро се появи и друг проблем. Два-три пъти ми се случва вече като натисна съединителя той да застава в най долно положение и след 2-3 секунди се връща рязко.
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от HACKO » 12 яну 2010, 11:14

Във тази ситуация със сигурност не е аксиалния лагер, това се дължи най-вероятно на некачествено феродо на съединителя, просто леко приплъзва, лятото го имах за известно време този проблем после изчезна. Така че ако не буксува съединителя не бързай да сменяш нещо. Това за задържането на педала може да се дължи на повредено жило или оста на вилката да иска смазване. От това не е изключено да идва и свиренето, да задържа и да не зацепва веднага. Откачи жилото от вилката на ск.кутия и виж двете неща поотделно как се движат. трябва да се движат сравнително леко без задирания. Ако жилото се движи трудно го смени. Ако проблема е от вилката нещата може да се усложнят, защото може да се наложи сваляне на кутията. На първо време може да опиташ да смажеш с моторно масло оста която влиза в кутията, ако не помогне има натрупани мръсотии на водача на аксиалния лагер. Нищо не трябва да се сменя, просто трябва да се почисти и намаже със масло, обаче за целта трябва да се свали кутията.
В общи линии моли се да е жилото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 04 фев 2010, 18:16

Проблемите ми със съединителя продължават и през големите студове. Няколко пъти ми се случва след работа, (когато е по-студено) да се опитам да натисна съединителя той е изключително твърд и едвам го натискам, а като го правя се чува мнoгoкратно прещракване. След като педала вече е натиснат, той остава в най долно положение опитвам се да го раздвижа с ръка, но педала увисва и все едно е откачен от жилото. Като отворя капака виждам че жилото е дръпнало вилката и тя стои дръпната. Проблема се оправя като взема една отверка и ударя вилката и тя се връща рязко. Имате ли представа в къде е проблема в този случай? Имах съмнения че съм скъсал жилото първият път, но не е това, защото ако го бях скъсал, вилката нямаше да стои в натиснато положение, а щеше да се върне назад.
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от HACKO » 04 фев 2010, 18:57

Добре де, защо не го откачиш това жило и да кажеш кое от двете се движи трудно. Не е някаква философия, жилото се откача със ръце.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 04 фев 2010, 19:03

Ами пробвах да го откача от към вилката но ми беше трудно, и реших да го оставя, за да не направя нещо. Ще се опитам пак утре сега съм на работа и не мога. От педала трудно ли се откача?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от Ianaki » 04 фев 2010, 20:08

Откъм вилката е по-лено!

marieta
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 06 ное 2009, 19:01
Модел на автомобила: fiesta 1.3i
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от marieta » 14 окт 2010, 19:27

При мен го има абсолютно същия проблем.(Колата е 2006та година и е на 70 000 км )Обаче след като бях днес при майстора, той ми каза , че съединителя си е тръгнал.Като се замислих обаче, се сетих , че при другата ми кола, когато сменям маслото в оторизиран сервиз на Рено ми сменят и маслото на скоростната кутия.Възможно ли е това свирене да идва от това, че маслото на автомобила е за смяна?Маслото го сменям както е по книжка на 20 000 км .

Потребителски аватар
achernar
потребител
потребител
Мнения: 63
Регистриран: 09 юли 2008, 12:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX, 92 г., бензин, 1,4 CVH, 75 к.с., карбуратор, 5 врати, ръчен смукач
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от achernar » 15 окт 2010, 11:36

led_zep, просто откачи жилото както те съветва Наско и провери как то се движи в бронята - трябва да се движи мазно и леко, без никакво запиране и дращене! Не знам дали си с тресчотка на педала или опъването на жилото става откъм вилката, но ако имаш тресчотка е добре да я ревизираш, преди да закачиш жилото. Успех!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от HACKO » 15 окт 2010, 12:14

marieta написа:При мен го има абсолютно същия проблем.(Колата е 2006та година и е на 70 000 км )Обаче след като бях днес при майстора, той ми каза , че съединителя си е тръгнал.Като се замислих обаче, се сетих , че при другата ми кола, когато сменям маслото в оторизиран сервиз на Рено ми сменят и маслото на скоростната кутия.Възможно ли е това свирене да идва от това, че маслото на автомобила е за смяна?Маслото го сменям както е по книжка на 20 000 км .
Не, не може да е от маслото, освен ако липсва, но тогава ще вие винаги.
Във сервиза определено те работят, маслото на механична скоростна кутия се меня на над 200 000км, а в много инструкции за експлоатация пише, че не се сменя през целия експлоатационен срок на автомобила. Поради тази причина Фордовете нямат пробка за източване на маслото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

RUSNAKA
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 12 сеп 2010, 19:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3CL
Местоположение: Lukovit
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от RUSNAKA » 05 яну 2011, 10:43

Целият съединител на мене ми излезе за моят форд около 140лв от euro 07

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от HACKO » 05 яну 2011, 11:43

RUSNAKA написа:Целият съединител на мене ми излезе за моят форд около 140лв от euro 07
Дано не си хвърлил стария притискател, защото тези евтините не са никак читави, феродовия диск става, но не и притискателя. Аз така се мъчих с един МекАрм 25000 и накрая си сложих стария (от завода) притискател и сега съединителя си отделя нормално по средата на хода на педала.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
led_zep
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Свистене при отделяне на съединител. Фиеста.

Мнение от led_zep » 12 сеп 2011, 18:55

Здравейте, колеги!

Все още не съм сменял нищо по съединителя, защото не карах колата много време, но отскоро се появи друг проблем с него. Освен свистенето, което си остана от преди, сега понякога като е многотопло или когато покарам колата известно време започва да става трудно да вкарвам предавките. Също така съединителя зацепва всеки път където си иска. За притискателен диск ли съм или за феродов?
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 97 госта