Тракащи повдигачи-CVH

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от serano » 07 май 2011, 22:19

Здравейте имам едно питане:минах на масло 10в40 на моята 20 годишна фординия,минал съм 3500км и не го гори,не че и 15ката е горяла,но когато загрее клапаните доста почукват а това според мен не е добре,ако беше на студена както и да е,ама сега ме притеснява.Отварям и оригиналните книжки и документите и там виждам че всички фиести,ескорти и ориони ги дават с масло АPI-SG/CD,10W30-90-91г.А моята винаги преди е била с 15в40.Американската спецификация ми е ясна,но мога ли да и сложа 10в50 или много ми се иска дори 60,или по добре15в50,60.Преди тракаха само на студена.Би трябвало 50,60 да е по добре все пак поголеми натоварвания а аз много не е жаля все още и пълня километража като ме изнерви някоя WVagina.Aко някой кара с такива масла или би могъл да ми даде съвет ще съм му благодарен.Между другото преди около2,3 години почти всичко и смених и от тогава каквото и масло да и сложа не го пипа-Castrol 15/40 го смених на 10хил.и нещо без никакъв разход,макар че цялото двг е в масло(гарнитурки).

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от diesel1.6 » 07 май 2011, 22:38

В темата за маслото е писано и за това, но тя е твърде дълга вече.
Не съм съвсем наясно - моята кола не трака много и забравих тези неща. Проблемът не е с еднозначно решение. Със сигурност по-рядкото масло успява да напълни повдигачите за краткото време плъгане по цилиндричната част на гърбицата на разпределителния вал, а гъстото не. Така остава необрана хлабина и се получава тракане. Но от друга страна, по-рядкото масло излиза по-лесно ако повдигачът е износен или със замърсени клапанчета... и така нататък - зависи кое точно ти е повредено.

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от serano » 07 май 2011, 23:09

мисля че от маслоуловителя или незнам как се казва точно един майстор му казва охлюва-картерното налягане,защото от както съм с това масло малко започна да вади във възд.филтър,само че каза че е някаде навутре и бил задръстен,ако мога да му вярвам де,а във форума всичко съм видял,а повдигачите са на12,13хил.км.Карам я без клапанчето за картерни газове,защото такива мизерии ми правеше .

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от serano » 07 май 2011, 23:24

и в крайна сметка незнам на какво да мина следващия път,даже се чудя да ли да не долея някакво,макар че нямам никакъв разход и да не вдигна нивото или преди това ще източа малко че като гледам тоя фукс ще изкара 10хил.км
ок мерси и на двамата.Тая тема съм я гледал 1000пъти и не смятам въобще да се занимавам с пулове и др.На всички тия ескорти не са им наред картерните газове затова карам без такива клапани,а проблем със забиването и гасненето и никакви обороти на празен ход и след чудене 5месеца го изтругнах и колта заработи така както и не бях е взел.Но все пак мерси сигурно ще отворя капака и ще погледна тия повдигачи,но без ремонт.Първо ще проследя целия път на картерната вентилация на новво.Въпроса е в това положение на какво масло да се спра.
Последна промяна от serano на 08 май 2011, 00:11, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13103
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от HACKO » 07 май 2011, 23:28

Колкото и невероятно да звучи CVH работи без никакви проблеми със гъсто минерално масло (най-добре ми работеше със 15W50 ама вече не се намира).
Защо трака CVH, е описано малко по-надолу на същата страница.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=3651" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от essex » 07 май 2011, 23:43

serano, аз пробвах да оправя повдигачите точно по тази тема дето наско е дал и започнаха да чукат много повече, яд ме е че ги барнах ... или от гъсто масло чукат щото не се кара колата а се пали за 5 мин. или има някакъв проблем със налягането на маслото във всички случай ме е яд че ги отворих, пробваи като за начало на менгеме да ги стиснеш, зада се раздвижат защото сиг са запекли,но сложи повдигачите в парцал докато ги стискаш и гледаи да е постъпенно и дори да връщаш малко ход назад на менгемето !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от diesel1.6 » 08 май 2011, 08:12

Ако се вадят от двигателя в повечето случаи на стари коли трябва да се наредят който откъдето е бил.
Аз бих пробвал с други масла - примерно да се долее малко пълна синтетика. Това минералното освен различния начин на промяна на вискозитета при загряване, е и по-малко мазно и може някой повдигач като се чуди дали да запъне, сега да е решил да го направи.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от essex » 08 май 2011, 10:34

значи при мен тропаха 2 повдигача и гумичките на клапаните бяха прекалено износени по 700 мл на 1000 км ,когато взех колата, след много голям прочит и търсене за читаво масло стигнах до заключението че трябва да сложа Yacco VX 100 SAE 15W40. Не съм свалял повдигачите, просто след като смених маслото на колата смених и гумичките на клапаните и сега не го гори и в най-голямия студ като запали ( при -10) не тропат повдигачите. аз ти препоръчвам да хванеш и да ги стиснет на менгемето ама да не ти престискат след което да сложиш едно от маслата на Yacco http://www.yacco-bulgaria.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false; ето разгледай за какво става дума и след това мисля че трябва да си доволен, освен ако разпределителния ти вал не е много зле и това няма да помогне много и освен ако повдигачите са много износени !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
serano
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 01 сеп 2009, 23:41
Модел на автомобила: Ford Focus SE 1.6i
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Тракащи повдигачи-CVH

Мнение от serano » 08 май 2011, 13:25

В момента съм с полусинтетика Fuchs10/40,а иначе преди 2г. са сменени сегменти,лагер на кол.вал,гумички,повдигачи,свещи,шлайфане на кол.вал и от тогава нещо не ме кефи.А иначе като запаля е перфектна 5мин.е толкова тиха,че не ми се вярва и след това като загрее затропват ама постоянно.Възможно лие от неправилна центровка на вала знам ли,зацепвания,клапани,но както казва Наско с 15/40 беше по добре(макар че и то беше полусинт.)на Кастрол.Каде се намира тоя маслоуловител?Така или иначе ще проверя повдигачите,но итова искам да видя мисля че във форума гледах как го чистят.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта