Страница 1 от 2

надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 18:41
от Alexi
Понеже във форума битува мнението и масово се проповядва да се избягват тия мотори ще дам 3 примера които в момента са на сайта на МР за автомобили втора употреба и като такива са на реален пробег :

Ford Transit 2.4 TDCi 100 к.с. 12 500 лв. с ДДС
Възраст :
4 г. 2 м. референтен номер: 1770
Километри : 427295
Двигател : 2.4 TDCi 100 к.с.
Гориво : Дизел
Скоростна кутия : Ръчна


Ford Transit 2.4 TDCi 140 к.с. 15 900 лв. с ДДС
Възраст :
4 г. 3 м. референтен номер: 1774
Километри : 321480
Двигател : 2.4 TDCi 140 к.с.
Гориво : Дизел
Скоростна кутия : Ръчна

Ford Transit 2.4 TDCi 115 к.с. 14 300 лв. с ДДС
Възраст :
5 г. 2 м. референтен номер: 1641
Километри : 333854
Двигател : 2.4 TDCi 115 к.с.
Гориво : Дизел
Скоростна кутия : Ръчна

Тия транзити са с мотор Пума ,същия като на Мондео Мк3 2.0/2.2 tdci и както се вижда с лекота подминават 300к ,че и 400к пробег .Просто повечето коли които влизат в БГ вече са ги минали тия км ,нормално е да има и проблеми .. ползването на евтини филтри и масла също повлияват негативно .Според мен мотора е дори доста надежден като за толкова усложнен и съвременен мотор ,и е крайно време да се престане със спекулациите че е по добре да имаш по стария tddi щото видиш ли той не се чупи като tdci .

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 18:52
от DigiPro
Я сега дай сервизната история не тези 3 екземпляра да видим за тези километри кое и за колко пари е сменяно. То и аз поддържам копирни машини по над половин милион копия, ама колко консумативи и резервни части са сменени за това време...

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 19:25
от gurcayy
Алекси, аз помня, че един колега продаваше Транзит на 70 к км. :D:

Аз досега не съм видял или чул някой с Фокус Мк2 или по-нов модел да реве от "прословутите" дюзи...Не знам кой с какво е наплашил хората с тях!В момента на няколко места ремонт на дюзи струва около 120-180 лв бройката.Ако това, ще ми е най-скъпия ремонт, с 5 ръце съм за Тдци...

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 19:33
от diesel1.6
В руския форум е казано - старата песен на нов глас. Значи добра кола, с дребни номерца скрити, и проблеми с майсторите най-вече.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 20:09
от Alexi
DigiPro написа:Я сега дай сервизната история не тези 3 екземпляра да видим за тези километри кое и за колко пари е сменяно. То и аз поддържам копирни машини по над половин милион копия, ама колко консумативи и резервни части са сменени за това време...
все нещо ще е сменяно ,това са много км ,наистина много .. и аз много карам но това е в друго измерение .. въпроса е ,че мотора ги е изкарал и щом го продават в МР значи е технически добър ,смяташ ли че е с 5тия си комплект инжектори ? щото те нали около 100к горублянски изкарват ...

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 20:13
от DigiPro
Сигурен съм, че инжекторите изкарват минимум 200-250 хил.км дори с нашата нафта. Това е един доста добър пробег, за който един европеец, отдавна вече ще е сменил колата си. Така, че при тези обстоятелства отговорът на въпроса ти е: "ДА двигателите TDCi са надеждни!"
Проблема е с горублянските TDCi-та които са на поне 200-250 хил и тъкмо го покараш малко и си за ремонт.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 04 авг 2011, 22:03
от chefo_ukr
Ами на TDDI помпата малък проблем ли е?BOSCH VP?

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 05 авг 2011, 01:42
от fiestamk3
Нали виждате момчета в близките 5-7 години повечето производители на автомобили помпят дизела,но това далеч не е по- доброто гориво ,елементарно е че при преработката на петрола за извличането на 1 литър бензин се ползва суровина с която се извличат спокойно към 2 литра нафта(около1700-1800млл. дизел) :D

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 05 авг 2011, 11:35
от Milcho
Нека се чупят, на мен не ми пречи :D:

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 05 авг 2011, 12:49
от escorttd1
fiestamk3 написа:Нали виждате момчета в близките 5-7 години повечето производители на автомобили помпят дизела,но това далеч не е по- доброто гориво ,елементарно е че при преработката на петрола за извличането на 1 литър бензин се ползва суровина с която се извличат спокойно към 2 литра нафта(около1700-1800млл. дизел) :D
Какво искаш да кажеш с това мнение? От една страна твърдиш че дизелът не е по-доброто гориво, а от друга го сравняваш с бензина на който добивът е 2 пъти по-малък??? Изясни си тезата.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 06 авг 2011, 18:28
от specialista
Като механика двата мотора(тдди;тдци) са абсолютно еднакви!!!Механиката е наистина доста добре направена(здрава),друг е въпроса че изключително трудно се разглобява и сглобява.И двата модела си имат слаби страни и те са с горивната уредба.Мотора който разглобих наскоро се оказа с криви биели!!! Причината за мен е само една:много ниско отпред е въздухозаборника,и тази кола най вероятно някога е била "одавена".Лошото е че никой не е хванал проблема по-рано и само са вземали пари за кодиране на дюзи и какво ли не.Сега след като запали се оказа че и дюзите не работят.Общо взето един голям ужас за собственика.
Поздрави!

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 16 авг 2011, 22:36
от didon80
Алекси прав си че са надеждни щом издържат такъв пробег ТДЦИ на Форд.
Аз съм един от тези, които много пъти съм писал да не се предпочита този мотор пред бензиновия както е известно...
Съображенията ми винаги са били само за автомобил втора ръка с неизвестна сервизна история и на около 10 годинки....
Причината е че бензиновия двигател е много опростен в сравнение с дизела и няма тези елементи, които след определен пробег трябва да се сменят.
А и който кара много си взима дизел заради по-ниския разход, така че трудно лаком бензинов двигател ще навърти същия пробег като дизела ако са на една възраст, от което автоматично може да се предполага че и като цяло бензиновия автомобил ще бъде с по-малка амортизация като цяло.......
Инъче за нов или на няколко години дизел с прилежно попълнена сервизна книжка не мога да кажа лоша дума! _friends_

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 16 авг 2011, 23:21
от PavelMinchev
Колеги,колеги.Аз имам щастието да продавам и нови и употребявани автомобили от друга реномирана японска марка(toyota).Ами нека ако искате да ви поговоря за дюзи и основни ремонти до 50 000 км.при дизелите.Няма такъв филм.Но странното е че хората го приемат нормално.Не казват :Защото е тойота се развали.Е приемат го малко по-тежко ако излезе от гаранция и се окаже минимум 4 лева ремонтчето.Определено държа на моята теза ,че НЕДОВОЛНИТЕ И ГОВОРЕЩИТЕ ПРОТИВ ФОРД ХОРА ,СА 80 % ОТ ТЕЗИ,КОИТО НИКОГА НЕ СА ПРИТЕЖАВАЛИ ФОРД.Просто математика.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 17 авг 2011, 23:00
от specialista
На Тойоти те съм им сърбал попарата,не ме изненадваш със изказването!Тези дето карат МК3на Мондео с дизелов вариант ще ги помоля никога да не влизат в дълбоки локви!!!Равносметката е много скъп ремонт със смяна на биели!
Поздрави!

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 18 авг 2011, 00:56
от ЯЛТА
А ако влизат, да отварят капака на въздушния филтър и минават през гьола с отворен капак.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 18 авг 2011, 02:39
от gurcayy
ЯЛТА написа:А ако влизат, да отварят капака на въздушния филтър и минават през гьола с отворен капак.
Това е най-смисленият отговор по цялата тема!Сигурно ти е коствало няколко безсънни нощи, докато го измислиш...

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 18 авг 2011, 09:47
от ЯЛТА
Да "комън рейл" са надежни.
P.S. Така добре ли е ?
Мнението ми е въз основа на 300 000 км. с комън рейл.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 18 авг 2011, 10:10
от HACKO
gurcayy написа:
ЯЛТА написа:А ако влизат, да отварят капака на въздушния филтър и минават през гьола с отворен капак.
Това е най-смисленият отговор по цялата тема!Сигурно ти е коствало няколко безсънни нощи, докато го измислиш...
А ти направи ли си труда да прочетеш, какво е написал колегата?
Да, това е решение ако преминаването през препятствието не може да се избегне. Въздушния филтър е на високо и отваряйки капака игнорираш всмукателя, който явно е някъде на ниско. По този начин вероятността да попадне вода в мотора се намалява драстично. И не го е измислил след безсънна нощ, а е стигнал до този извод с познание на устройството на автомобила, много километри и стаж. Навремето за да вземеш категория Д, не можеше просто да се запишеш на курс и да се явиш на изпит.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 18 авг 2011, 10:23
от nikolovvd
Момчета, пропускате някой факти от историята на Форд Транзит!
Ако се огледате около вас може да видите някой от ония старите Транзити на по 30-40 години ( каросериите им май бяха калайдисани), които още се движат.
Да не забравяме, че Форд бяха първите в света, които дадоха 150 000 км на Транзит без пипане по двигателя.
Да TDCI е много здрав мотор, но не е "дурако устойчив". Ако се кара с добро гориво, а не с олио от фришюрник или леко корабно гориво, ще ти се отблагодарява винаги. В противен случай дюзите ще се сменят на 20-30 хил. км, вместо на 100. Естествено дюзите трябва да се сменят на време, а не когато започнат проблемите, защото всеки предизвикан проблем води до създаването на скрити дефекти.

Re: надежден ли е в крайна сметка TDCI

Публикувано: 18 авг 2011, 12:53
от Alexi
то най добре направо да сменяме колата на 100к ,то ако не са дюзите нещо друго ще се скапе .. само че новите коли са скъпи .. както и дюзите им .. аз примерно докато не почне да ми прави проблеми не бих и ремонтирал дюзите ,може пък още доста да изкарат ,има няколко във английския форум с по на 400к без сменени инжектори ... но има и с по 50к и са за смяна явно зависи силно от качеството на горивото то в Англия не е едно и също както у нас ,има реална конкуренция и големи разлики в цената на качествените и по обикновените горива