Изгорял клапан/и?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Изгорял клапан/и?

Мнение от madboy » 14 сеп 2011, 00:30

Здравейте,
Имам принципен въпрос- при двигател 16V инжекцион, възможно ли е с да изгорял клапан, при положение, че от ниски до 1500 оборота работи без един цилиндър(един и същ), а след това няма проблеми във високите обороти *updated* - на високи почти не се усеща проблема . Няма и промяна в мощността. Има нормална компресия. Свещи, кабели, капачки се изключват като вариант- ток има на свещта.
Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра. :-8-:
Последна промяна от madboy на 15 сеп 2011, 15:47, променено общо 1 път.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от Revell » 14 сеп 2011, 09:02

Не мога да ти дам точен отговор, но пукане и гърмежи имаш ли във ауспуха? Когато е загряла и при положение че не затваря изпускателен клапан би трябвало горивната смес да изгаря в ауспуха. При мен положението като отворих мотора беше на кантар. Всмукателните клапани бяха наред, но изпускателните имаха язви и бяха на една идея от прегаряне. Така че нищо чудно да има прегорял. Другият вариант е нещо да се е случило с всмукателен клапан и да връща в смукателния колектор. И в двата случая обаче ми се струва че компресия няма да има при положение че не затваря.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от fordmaniac » 14 сеп 2011, 09:03

Това което си описал, вероятно става дума за Нисана. Тъй като той е с регулируеми клапани с пулове, първо трябва да се проверят хлабините им. Тогава може да се стигне до идея за изгорели клапани, компресията е важна, но не единствена. Модела е гаден за регулиране, щото е с верига и имам колеги монтьори, които го избягват, но аз се боря и с тях.
Поздрави.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от HACKO » 14 сеп 2011, 09:09

Аз пък казвам, че в конкретната ситуация замерването на компресията е най-важното, за отхвърляне или потвърждаване на изгорял клапан. Естествено разглобяването дава абсолютно точен отговор, но въпроса е да се избегне евентуално разглобяване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от madboy » 14 сеп 2011, 09:25

Има компресия 11- напълно в нормите. Толкова си беше и преди две години. Няма гърмежи, ауспуха си пръцка както си е нормално при работа на три цилиндъра.
При откачане на дюзата, пак няма промяна в работата на двигателя. Обаче на газ дюзите не работят, а е същото дередже.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от HACKO » 14 сеп 2011, 13:22

Свещи и кабели.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от madboy » 14 сеп 2011, 15:02

HACKO написа:Свещи и кабели.
madboy написа: .......... Има нормална компресия. Свещи, кабели, капачки се изключват като вариант- ток има на свещта.
Свещта на въпросния цилиндър е покрита със сухи черни сажди.
Мирише на недоизгоряло гориво и като на сяра. :-8-:
Въпреки всичко е пробвано е друг комплект свещи, кабели, капачки, както и кръстосването им.

Основния въпрос е дали може да има изгорял клапан, а да има нормална компресия и мощност?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10851
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от ЯЛТА » 14 сеп 2011, 18:07

Може, зависи кой и как мери компресията, ако се мери по продължително от необходимото-/много обороти/, може и 20 да вдигне. Работата е тънка, добре е разбиращ да я преслуша,но е вероятно да си прав за изгорял клапан. След средните обороти е нормално да не се усеща прекъсване,-губи се минимален % от мощноста в предвид оборотите на двигателя, и чак когато клапана цъфне като майска роза ще губи мощност и при високитс обороти.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от essex » 14 сеп 2011, 18:46

Ти казваш че има капачка ( на делкото) ако не се лъжа, а проверил ли си саморъчно дали цъка искра от кабела ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от cosworth team ruse » 14 сеп 2011, 21:56

да не ти е прецакана дюзата 8)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от madboy » 14 сеп 2011, 23:44

cosworth team ruse написа:да не ти е прецакана дюзата 8)
При работа на газ, дюзата бърка ли нещо работата?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от tropper » 15 сеп 2011, 02:51

madboy написа: При работа на газ, дюзата бърка ли нещо работата?
Само в случай че нямаш клапан за спиране на бензина и спирането му се осъществява чрез спиране на дюзите. Така е при ГИ. Тогава, ако дюзата изпуска, ще меси двете горива... Но ако това се случва проблемът нямаше да е само на ниски обороти.

Станаха прекалено много условности, така че едва ли е от дюза според мен...
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от madboy » 15 сеп 2011, 15:45

Уредбата не е ГИ, а обикновена с емулатор, електроники ... Оказа се, че не е само в ниските обороти, но на високи не се усеща почти.
Последна промяна от madboy на 15 сеп 2011, 16:37, променено общо 1 път.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от Didibao » 15 сеп 2011, 15:53

При мен имаше подобен проблем с 4-ти цилиндър не работеше на ниски, във високите беше добре, проблема се проявяваше по явно на газ, но го открих, бях си наумил, че смуче въздух от смукателния колектор гарнитурата му, и я свалих, беше здрава тогава огледах рейката на дюзите и се оказа, че дюзата на 4-ти цилиндър не е лежала добре силиконирах я малко и проблема изчезна.

Така, че огледай да не смуче въздух!
Изображение

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от Milcho » 19 сеп 2011, 23:24

При така поставените условия - да, възможно е.

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от to6kooo » 23 сеп 2011, 13:53

Също е възможно да не отваря достатъчно добре клапан в ниските както описваш-при това положение компресията ще си е добре!Най-вероятно потънало легло на клапана!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от madboy » 04 ное 2011, 09:10

Регулирайте си редовно луфтовете на клапаните. Иначе потънали легла и прегорели клапани.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Изгорял клапан/и?

Мнение от fordmaniac » 05 ное 2011, 09:17

То и аз това обяснявам! Само че има клиенти, които само си мислят за това, че искам да им взема парите. Като изгори клапан, им предлагам да сметнат реглажа на клапаните ( за пулове на 20 000 км, за кобилични 10 000 ) или ремонта на главата е по-изгодно. И това без да се отчита повишения разход и ниска мощност. Но само изпатили разбират и после слушат и спазват!
Това е много важно да се спазва при газифицирана кола.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта