Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 15 окт 2013, 19:26

Здравейте, както гласи съвременната поговорка - "Човек и добре да живее, си решава проблемите във форум" и аз стигнах до тук.

Преди около месец си купих Ford Fokus 1.8 TDdi Ghia от Стара загора и както каза един монтьор ме "обуха".
Първо имаше пробен тест да се запозная с колата и ми хареса, отивам другата седмица да купувам - направихме диагностика, погоних малко повече колата и всичко беше добре. Минахме нотариус, платих си и вече със собствено возило отивам веднага да смяням масло 10w40/с такова било карано до сега/, че на другия ден трябваше спешно пътуване до София.
Смених маслото в Стара загора и след 10 км на магистралата :(: лампата на маслото започна на пресветва когато съм на скорост, изключали от скорост спира да мига.
Спирам, гледам има масло!!! Прибрах се с постоянно изключване и потдържане на скорост, засиля - светне, изключа от скорост - угасне и така до Ямбол.

До тук с историята.

Процедурите които направих след това за установяване на причините за престветването на лампата на маслото като първо почнах от по-леките:

- смяна на датчик - НЕ Е причината
- почистване на двигателя с добавка + НОВО масло + филтър / колата е от Италия и се съмнявахме за отлагания/
- мерене на налягането на маслото - загряла на свободен ход 1.5-1.6 бара, на 2000 оборота за около минута падна на 1.3
- почистване на картера / ламаринен е и лесно се сваля/ от отлагания в цедката, като почистих и капака на клапаните + НОВО масло и филтър

:D Колата търгна - Алелуя - без да свети изминах 200-300км
- отивам да сменям ангренажен ремък и ролка - взимам я и ... след 4-5 км светна и вече като загрее не мога и да изключа от скорост за да угасне - продължава да мига и светва постоянно. Гася, чакам малко и така няколко пъти докато я прибера.
- диагностика - няма грешки
- смених маления филтър с FoMoKo, че беше някаккъв WIX - можело да бъде причината

Знам, че нещата отиват на биелни и основни лагери, но вече няма никакъв лев, а ваденето на двигател + части си е цифра.

Имам няколко въпроса и дано да може да ми отговорите:
- Могат ли да се сменят биелните лагери без да се вади двигателя, а през картера?
- Има ли вероятност причината да са основни лагери /там вече се вади двигателя/?
- Маслената помпа може ли да се смени без да се вади мотора?
- смяна на двигател по евтино ли ще излезе?
- Някаква друга идея?

Звънях на предишния собственик който в последствие разбрах, че е автомонтьор, но се прави на луд - датчик било и т.н., а мнението на всички е, че е била пълна с добавки за да се продаде и след смяната на маслото. ...
Абе "обуха ме" , но както казват старите хора - Хазяина от горе гледа и помни!

Кажете сега какво да направя за да имам кола, макар и Форд.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от DigiPro » 15 окт 2013, 19:49

Гледам, че си от Ямбол. Там имате един наистина добър специалист по дизелите. Закарай му я да я погледне и да даде мнение.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=43301

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 15 окт 2013, 21:25

Точно той ми каза, че са ме "обули" :) Ходих при него и предложението му беше да измеря маслото с манометър и тройник
- единия край на блока намястото на датчика за масло, на втория манометъра, на третия датчика и да следя какво става, НО сервизите нямат такъв тройник и трябва да се прави при стругар специално за мен.
Другото е, че сервиза в който мерих налягането не даваха да вдигам повече от 2000 оборота за да не избия маркуча на манометъра.

Но вече съм почти убеден, че ще е ниско налягането защото датчика отваря на 0.3-0.8 бара.

Сега четох и за тест на биелните лагери с червен парафин - слага се малко парче парафин и в зависимост колко широка лента изкара се разбира дали са заминали.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от ЯЛТА » 15 окт 2013, 21:33

Направи тройника, не е кой знае каква философия, и слушай Specialista, няма да те излъже. Ако се окаже мотор-предал богу дух, аз ще ти предложа един от Фокус-2000 год. TDDI.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от HACKO » 15 окт 2013, 21:44

Щом Георги ти е казал тези неща, работата не е на добре.
Лагерите могат да се сменят през картера (то няма и откъде другаде да се сменят). Щом картера може да се свали, както д.ля си е на място не е проблем да се сменят и лагерите на място, стига коляновия вал да не е надран или прекалено износен и да се нуждае от шлайфане.
Обаче факта, че налягането е по-високо на ниски обороти а при повишаване пада, ме навежда на мисълта за повреда в помпата или по-точно с привода и. Като се натовари прибуксува или пък редуктивния клапан отваря на прекалено ниско налягане (евентуално счупена или омекнала пружина).
П.П. Щом си я купил от монтьор и той не е отстранил проблема, не се надявай да е нещо малко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от ЯЛТА » 15 окт 2013, 22:01

Докато не се свали и картера, само се гадае. На моята Сиера едно време гарнитурата на картера е била лепена със силикон, като го свалих, на цедката на маслената помпа беше плътно налепено със силиконови парченца............червениии.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от specialista » 15 окт 2013, 22:55

Помня за кой и за какво става въпрос,дадох съвет който и до сега не виждам да е изпълнен,За съжаление момчето не разполага със финанси на този етап,и може би в един по късен момент ще разберем какво му е на колата.Жалко за всичко.И наистина много странно поведение.
Не искам да съм категоричен в думите си в момента,но не смятам че това са лагери.По скоро проблема е друг и той навярно е довел и до смяна и на лагери.Затова и помолих първо да се монтира механичен манометър и да се направи тест,за да се изключи някакъв бъг в инсталация и т.н.
Ще следим развитието и ще уведомим когато има решение.
Подрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 16 окт 2013, 19:44

Тези дни ще е готов тройника и ще направя теста.

Докато разбера към кой да се обърна и къде да питам пробвах от малките към големите проблеми, а всичко струва пари :shock:

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 26 окт 2013, 11:59

Фокусника вече върви от една седмица :D

Накратко историята:

Обиколих много голяма част от сервизите в Ямбол за измерването на налягането на маслото, но НИКОЙ няма манометър и бях готов да ходя да взимам, датчик и манометър на Жигули от моргите за да си измеря налягането като хората, а не ми се ходи в сервиза в който мерих предния път.

В поредния сервиз в който отидох се съгласиха и имали всичко необходимо. Закарах колата и я оставих за да я вкарат на другия ден/петък/ за да видят на напълно студен двигател какво е налягането и да следят ситуацията.
Отивам е петък след работа да си я взимам - тъкмо я бяха вкарали в бокса.
Звънят ми по късно:
- налягането на напълно студен двигател на 4500об вдига до 5 бар.
- на добре загрял двигател пада до 0.5 бара - плачевно състояние, но нищо неочаквано 8) .

Искам да си я прибера - НЕ може - свалили сме картера и имаме нещо на предвид. :shock:
Много неочаквано за мен - уж само за налягане влезе колата, а после сваляне на картер.
Бяха ми ги препоръчали и им се доверих - все пак от там трябва да се почне, ако открият нещо добре дошло.

Обадиха, че е готова - налягането на маслото е над средните стойности на студен и топъл двигател и дадоха гаранция за това което са направили, че този проблем няма да се появи отново. Единствено остава да се надявам нещо нагоре да не се появи в следствие от ниското налягане.

Това което знам, че са правили е:
- измерване на налягането на маслото
- отваряне на картер
- замерване на състоянието на биелни лагери /с парафинови фитили/- аз исках
- ремонт на мазилна система
- някаква фтулка са сменили
- замерване на налягането на маслото
- мивка
Всичко - 103.50

Майстора го нямаше когато отидох да я взема, а момиченцето на касата нищо не можа да ми каже. Тези дни ще мина от там за да разбера какъв точно е бил проблема и ако може да е полезна информацията на някой занапред много ще се радвам

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от ЯЛТА » 26 окт 2013, 13:12

Браво, дай боже да забравиш за този проблем, и да го няма вече.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

pow
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 30 ное 2007, 09:28
Модел на автомобила: mondeo
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от pow » 05 ное 2013, 04:32

Ето така се прави в качествените сервизи - решават ти проблема за реални пари, а не да те карат да си правиш некакви приспособления, че да ти искат пари за да разберат какъв ти е проблема и т.п.
Искрено се радвам, че има хора, които без да са прехвалени по форуми и тук-таме имат апаратура, инструменти или там каквото е нужно, но най-вече желание да ти решат проблема, а не да го утежняват и да ти вземат душицата, която и без това са взели с продажбата на колата....
Сподели кой е сервиза, че за твоя град останах с впечатление, че само 1 "майстор" има и не само за твоя град ами за цялата държава.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от HACKO » 05 ное 2013, 10:39

Кое се прави така? Човека поискал само да му премерят налягането, а те му разглобили мотора и после ще не ще ще си плаща ремонта (защото за меренето повече от 10лв няма как да му вземат)? Преди да започнат да разглобяват каквото и да е, трябва да му се обадят и да питат дали иска. Може да иска да си направи ремонта сам или при доверен монтьор. И накрая какво, втулка 3.50лв. и труд 100лв.? Май отново опираме да това за което си повел "кръстоносен поход"?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 05 ное 2013, 17:47

Наско е прав, че прибързано действаха без дори да ме информират, но аз съм доволен.
За сервиза в който ходих се обади мой познат и както НАСКО каза - ремонта се направи при доверен монтьор и за това бях сравнително спокоен.

pow за прехвалването много грешиш - човек се доказва чрез работата и уменията си.
Сега живеем в глобални времена и за това който има опита, уменията и най-вече човешко отношение успява без значение в Ямбол, Видин или някъде другаде и това има отзвук.
Последна промяна от tricky на 05 ное 2013, 18:22, променено общо 1 път.

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 05 ное 2013, 18:19

Тук е описано разрешаване на проблема:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B7#p480402

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 05 ное 2013, 18:42

Да не пускам нова тема.
Ако някой може да ми помогне - един маркуч се спука и пръска и губи антифриз.
untitled.JPG
Гледам, че е със скоби. Ако го сваля няма да потече нещо от системата или ...?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от ЯЛТА » 05 ное 2013, 20:00

Ще изтече много. В долния десен ъгъл на радиатора,-/като застанеш пред колата/ има пластмасова пробка която се отвива. От там можеш да го източиш, но антифриза ще се стича по кората под мотора,- в смисъл че ще се разлива. Събирането е много трудно, когато колата не е на подемник.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

tricky
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 08 окт 2013, 20:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDi 90hp Ghia МК1, 1999 year
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с маслото на Ford Focus 1.8 TDDI

Мнение от tricky » 06 ное 2013, 21:56

Свалянето на този маркуч не беше лесна работа.

Разтоянието между двете тръби е около 4 см, а маркуча е 11см. Точно това съединение е направено да НЕ може да се ремонтира, а предполагам, че и много други части. За да монтирам отново 11 см маркуч трябва да разглобя половината кола - радиатор, магистралите на нафтата и куп други неща.

Първо проблема дойде от скобите които тряване да се стиснат за да се измъкнат, а мястото е много малко и се наложи да си купя клещи с остър връх закривени на 45градуса.
Втория проблем - Този маркуч няма измъкване, ама наистина няма докато не се разглоби половината кола или се разреже на 3 и се махне средното парче, че просто няма място.

Намерих съединение със същия диаметър и дебелина на стената, но за Голф и си изрязох 11см, мислех да пробвам все пак дали ще влезе.

Третия проблем - маркуча влезе в едната тръба с мазане на вътрешната стена с WD40, НО няма как в другата. Следва рязане на 3-4 см и пак мазане и вкарване.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта