От какво може да смърди ?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 22 авг 2006, 20:17

откъде конденз през зимата ?

'мириса' се чувства за около 1-2мин след изключване на климатика (лято) - през другото време не съм забелязал неприятен мирис !

прахоляка дето се е натрупал в тръбопроводите си е проблем - а него няма как да го изчистиш

а иначе, търсейки 'лизол' с гугъла - останах с впечатлението че се изполва основно за чистене на авто климатици :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 23 авг 2006, 10:41

Ако си спомняте как мирише в болниците - е това е лизол. Сега може да са направили и ароматизиран - незнам. 7 години съм работил в Правец
и там по 3 пъти на ден миеха с лизол. Голяма смрад беше.
В къщи, след като си смених дограмата, започна да се образува плесен на местата, където няма добра циркулация на въздух.
От магазина купих един флакон САВО и като пръсна с него на стената всичко изчезва, но мирише пък на хлор. Пак гадно.
Абе две добри няма.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 23 авг 2006, 10:52

Като ви чета,ей тука един блят ко съветва по въпроса.Който отбира от Блятски нека чете:
Устраним запахи своими силами


Отправлено Yury, 21:05:13 03/09/2002

Со временем все обладатели кондиционеров в авто задают один и тот же вопрос: чем так пахнет (воняет) в моей машине? Почему при включении зажигания, когда начинает работать вентилятор, в лицо бьёт струя далеко не благовоний? Этот вопрос появляется и в конференции «кондиционеры». Там на него кондиционерные сервисы отвечают однозначно слаженно: мыть испаритель (это та штуковина, которая, можно сказать, холод и производит, через неё проходит воздух и, охлаждаясь, дует нам в лицо и ноги). И так же слаженно называют цену: 70 — 90 $US. Хотя, уже ответ, содержащий в себе только часть ответа, настораживает. Так же слаженно они отвечают, что процедура длится 4 часа. Всё что удалось у них узнать из ответов в конференции, это:
1. систему не разбирают,
2. не перезаправляют
3. клиент сразу почувствует разницу.

Поскольку я так же отношусь к кондиционированным, а денег жалко, я задался вопросом: что и как они могут делать за это время? Зная наши сервисы, полтора часа можно смело отвести на приёмку заказа и сдачу работы клиенту. До часа уйдёт на поиск свободного бокса и откатку туда машины/прикатку её к клиенту. С пол часа можно смело отвести на подготовку сервисменами самих себя к трудовой деятельности и удалению следов грязных роб с сидений машин. Останется час. Ну, пусть два. Поскольку требуется дезинфекция испарителя, то до него ещё надо добраться. Это тоже время — с пол часа для знающих будет достаточно для добирания к испарителю и возвращения всего на свои места. Значит сама процедура несложная и не долгая.
Так что же делать для устранения запаха? Что так пахнет?
Почему летом (!), когда мы включаем (!) вентилятор после стоянки (!) автомобиля на солнце или на жаре (!), особенно после непродолжительной стоянки (!) в лицо ударяет волна запаха сравнимая с той, которую вы чувствовали, открыв стиральную машину в которой пролежало забытое вами неделю назад влажное бельё?

Сначала о происхождении, об источнике запаха.
Когда мы выключаем двигатель, отключается кондиционер. И на холодные воздуховоды и испаритель попадает влажный горячий воздух с улицы. Попадая на холодные детали воздуховодов и испарителя, из воздуха мгновенно конденсируется влага. И ладно бы только вода. Состав влаги широк и вонюч. Влага смешивается с грязью и пылью, находящейся в системе, увлажняет плесень, грибки и бактерии, неизбежно находящиеся там. Вот вам и запах. При работающем кондиционере влага с силой выносится в салон и осушается воздуховоды. Но часть её остаётся при выключении вентилятора. И при каждом последующем включении влага добавляется, множа колонии бактерий. И с годами запах превышает порог терпимости нашего носа.

Что делать, чтобы разрешить проблему?
Первый, напрашивающийся ответ, — держать систему сухой, по возможности выключая кондиционер незадолго до того, как мы приезжаем на место стоянки. Это позволит сконденсировавшейся влаге осушиться потоком тёплого воздуха и уменьшить последующую конденсацию влаги, повысив температуру воздуховодов. Но это не решит проблему с имеющимся запахом.
Тут напрашивается решение проблемы, подсказанное сервисами — дезинфекция. То есть убивание бактерий.
Чем это сделать и чем это могут делать сервисы? Понятное дело, что хлорка решит все проблемы :о) Но езда в противогазе резко снижает обзор водителя. Обратимся в лечебные учреждения и спросим, чем они дезинфицируют всё то, что им положено дезинфицировать?
Ответ: ЛИЗОЛ, он же раствор КРЕЗОЛа на мыльно-маслянной основе. Применяется для дезинфекции хирургического инструмента (!), рук перед операцией (!), операционных (!) и туалетов, между прочим! А так же уничтожения мух, источника холеры, и прочая, прочая, прочая. Что же это такое за чудо, по своим дезинфицирующим свойствам превосходящее всё известное (и даже хлор!)?! Это такой фенол. И именно на основании этого фенола выпускаются профессиональные препараты для дезинфекции кондиционеров в автомобилях, школах, больницах, мотелях и т.п. И стоят эти профессиональные средства до 40 Долларов за (О УЖАС!!!) 12 штук 250-ти граммовых банок!!! Т.е. за 3 литра. На одну обработку автомобиля производитель рекомендует использовать ? банки средства. Ну, допустим, на сервисах для надёжности используют одну аэрозольную банку. Дальше молчу:
Итак, что нам, сиротам, делать? Подсказываю.

1. Достать ЛИЗОЛ — концентрат или ЛИЗОЛ-содержащие растворы. (бывают даже с запахами!)
2. Разбавить чистый ЛИЗОЛ в пропорции 1:100 (хирургический инструмент дезинфицируется при 1:20), для получения 300-400 мл. раствора (это ж какая экономия!!).
3. Залить раствор в ручной опрыскиватель или пустую банку из-под стеклоочистителя, при желании добавить парфюмерные отдушки.
4. Открыть все окна в машине настежь.
5. Завести машину, включить кондиционер на полную, максимально включить вентилятор. Направить струю воздуха в салоне в лицо/ноги, опустив сопла пониже. Поскольку теоретически раствор может таки пройдя через систему и остаться раствором и попасть на стекло и сидения, принимаем меры для предотвращения этого (хотя, думаю, лишнее это. Но, бог его знает как кожа и велюр себя поведут, хотя используют это средство буржуи и в детских садах на мебели и коврах).
6. Выйти из машины и из распылителя разбрызгать в отверстия воздухозаборника у лобового стекла. Старайтесь не экономить и не лить струёй, а именно разбрызгивать туман — это должен делать нормальный разбрызгиватель. Поскольку все мы любим наши машины, я бы проверил в "незаметном месте действие раствора на краску и стекло :о) : ). Можно просто прикрыть газетой-тряпкой, чтобы не было потёков воды по капоту. Это была дезинфекция воздуховодов (о чём не пишут сервисы — они только про испаритель говорят).
7. Выключаем двигатель. Ждём минут десять — пусть лизол ведёт неравный бой (неравный для бактерий).
8. Заводим двигатель (кондиционер и вентилятор мы не трогали — они начинают работать вовсю). Открываем автомобиль со стороны пассажира. Включаем внутреннюю рециркуляцию воздусей (закрываем доступ воздуха с улицы). Окна открыты. Разбрызгиваем не скупясь водную пыль под ноги пассажира, под перчаточный ящик (бардачок). Там находится забор воздуха при режиме рециркуляции. Воздух попадает на испаритель и далее по системе. При возможности неплохо бы добраться собственно до испарителя и облить его обильно. Но и так пойдёт (при такой-то стоимости процедуры и возможности регулярного повтора!). Выключить зажигание. При необходимости (если всё равно запах донимает) повторить через день.
И всё! Наслаждаемся чистым воздухом.

Кстати, это средство используется даже для устранения запаха с гриля в ресторанах! И таки всё мною сказанное можно проверить либо опытным путём, либо в ихнем И-нете!
Всем удачи и чистого воздуха!
Изображение

dadan
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 06 фев 2006, 19:00
Модел на автомобила: Fiesta 1,25 Zetek
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dadan » 23 авг 2006, 13:26

Е моята статия е превеждана от тук точно, а относно САВОто - според мен ще има разяждаща реакция при допир с метали особено Алуминий.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 авг 2006, 17:59

Я фърлете едно очо и по-точно на това как на един му се е прецакала електрониката.
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopi ... 1b17632d1c

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 30 сеп 2006, 22:49

Понеже отскоро и при мен като пусна вентилатора почна да се усеща една смръдня, нещо средно между мухъл и мърша, реших да вземам мерки, но да се оправя сам. Още не се е изпарила пяната и засега вътре мирише само на нея (не е гадно). По-нататък ще кажа има ли ефект от нея. Пускам едни снимки как изглежда препарата. За 16.90 го взех.
Прикачени файлове
PICT4519.jpg
Напръсканият изпарител
PICT4515.jpg
Как изглежда флаконът
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 сеп 2006, 23:53

Тва там ли ти е изпарителя ?
Че при мен е на м*м*та си. Как ще го пръскам?!
От де го взе този "дезодоррант" ? :)
Кат питах за този Лизол в една аптека и получих един отговор ... по аптеки няма да немеря да питам в болница. Поръчах да питат и в болница ама отговор няма. (ще има караница :twisted: )

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 01 окт 2006, 18:33

Това от лявата страна е питата на изпарителя. Не много лесен достъпа до там, трябваше да махна чистачките и пластмасовата решетка под тях. Ама в комплекта има едно дълго маркуче за да може да го вреш по трудните места.
Днес видях че в Кауфланд същия дезодорант го има за 10 кинта и малко ме хвана яд че са набутах с почти 7 отгоре. И в Мосю Бриколаж го имаше днес - за 11 и нещо. А пък аз го взех от един магазин за авточасти и аксесоари до пазара за коли в Горубляне. За друг път ще знам къде да го търся. В Метро обаче го няма, има ги другите спрейове на тази марка - за смазване, за чистене на туй-онуй и др. Може да търсиш по хипермаркетите, които има в Плевен.
Днес още миришеше на препарата и не мога да преценя има ли ефект.
Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 04 окт 2006, 22:16

Засега мога да кажа че има ефект от процедурата. Като въртя вътрешния въздух си мирише само на спарено (щото ми праха стелките и май още се изпаряват), но не и на мърша. Като вкарвам от вън си е нормален смрадлив софийски въздух и чат-пат каквото излиза от ауспуха на колегата отпред. *00935*

А докога ще е така ... ще видим. Дано задържим развъждането на плесените поне до пролетта.
Изображение

ceco_kf
потребител с
потребител с
Мнения: 174
Регистриран: 13 дек 2006, 15:23
Модел на автомобила: Мондео 2.0i 16V 97г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re:

Мнение от ceco_kf » 05 авг 2008, 23:26

Dundee написа:Понеже отскоро и при мен като пусна вентилатора почна да се усеща една смръдня, нещо средно между мухъл и мърша, реших да вземам мерки, но да се оправя сам. Още не се е изпарила пяната и засега вътре мирише само на нея (не е гадно). По-нататък ще кажа има ли ефект от нея. Пускам едни снимки как изглежда препарата. За 16.90 го взех.
Това е то! И аз изхвърлих "котето" навън _friends_ въпреки, че открих сам "топлата вода" :cry: Аз го взех за 10.67лв. а преди това пробвах с някаква смешка за 30лв. на Хр.Ботев 29 имат фирмен магазин *banned*
Фукаш навсякъде пяна и "котето" изчезва :D:
Наслаждавайте се н чистият въздух! *00143* *00133*

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Re: От какво може да смърди ?

Мнение от Svetlix » 07 авг 2008, 20:43

Всяка кола си смърди така (на влага) ... и на Паци съм го казвал. Смятам, че е напълно нормално защото въздуха в купето при включена клапа за вътрешна циркулация е изключително влажен! Сега ще се намери някой да напише "да бе при твоята кола е така". Да ама не ... служебните ми Vectra C, Suzuki Liana, Toyota Corolla E12, та дори чистак новата Opel Antara пак си я има тази специфична миризма, която се появява за секунди и после изчезва. Факт, е че при ползване на препарати тази миризма се убива или претъпява. Говорим точно за миризмата на Паци обаче ... неговата кола мирише на същото като моята и като служебните :) На другите колите не знам на кво душкат!

Пробвайте този номер и с домашните си климатици. Оставете ги да поизстудяват известно време и после превключете на режим, който само да вкарва въздух отвън ... резултатът ще е същия ;)
Изображение

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта