Защо така трака CVH двигателя ми?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от disc » 01 апр 2006, 01:54

Почти всеки собственик на класическият бензинов CVH двигател се ужасява от неприятният тракащ шум на двигателя.
Шумът се дължи на недобре работeщи хидравлични повдигачи на кобилиците на разпределителният вал (често се
наричат повдигачи на клапаните, макар че не правят точно това).
Днес ми се отдаде възможността да разбера какво точно не им работи както трябва.

Като конструкция те представляват две буталца поставени в едно тяло. Ето няколко индивида от тази раса:

Изображение

Изображение

Маслото във двигателя ги пълни и по този начин те убират луфта между разпределителният вал, кобилиците и клапаните.
Маслото постъпва в повдигачите през малък, около 1 мм. отвор.

Изображение

За да проследя пътя на маслото трябваше да разглобя поне един от повдигачите. Най-напред се маха пръстена, който
наподобява капачка за безалкохолно. С помощта на отвертка се маха много лесно (през отворчето което се вижда на
върха на повдигача се смазва повърхността която контактува с кобилицата).

Изображение

След като се махне капачката се вижда първото, по-малко буталце.

Изображение

През този отвор буталцето се пълни с масло, което изтича през доста по-малкият отвор на върха на повдигача

Изображение

На обратната страна на малкото буталце има 4 нареза през който маслото постъпва между двете бутала:

Изображение

А на следващата снимка, по-лъскавото във средата е голямото буталце:

Изображение

Луфта между него и тялото на повдигача е точно толкова малък, колкото да се уплътни от маслото. Повърхностите са
шлайфани. И точно тук се явява проблема - по-голямото буталце засяда в тялото на повдигача. На следващата снимка се
вижда нормалното положение на голямото буталце при разглобен повдигач, след като вече съм го раздвижил.

Изображение

Самото буталце е кухо, като във дъното си завършва със съчмен възвратен клапан. Маслото преминава през клапана и постъпва във пространството между голямото бутало и тялото на повдигача. Точно тук се създава нужното налягане за се повдигнат двете бутала и да уплътнят луфта между целият подвигач, разпределителният вал и кобилицата. но при положение че още първото бутало не се движи, второто също неможе да се премести нагоре - луфта си остава и се явява познатият неприятен шум.
В помощ на маслото под налягане има и пружинка, която да подвига голямото, а от там и малкото бутало. Ето и целият повдигач в разглобен вид:

Изображение

Голямото бутало засяда много здраво във тялото на повдигача! Нужно бе голямо търпение, бензин, масло и не малко почукване докато буталото се развдижи. Изваждането от тялото също не е лесно. И всичко това при положение че повдигача не е сух а е пълен с масло. Причината за това отдавам на лошият дизайн на повдигача - вътрешната повърхност на тялото не е шлайфана до дъното, което е предпоставка за получаването на "ръб" на повърхността на голямото бутало.

Веднъж раздвижено голямото бутало се плъзга свободно във тялото на повдигача, а пружината от долната му страна го връща в горно положение.

На следващата снимка се вижда как стоят двете бутала едно върху друго, преди капачето да бъде затворено.

Изображение

Капачето се натиска и то си щраква и остава на място. Така рециклираният повдигач може да бъде натиснат с пръст и да се уверите, че двете буталца се движат свободно и се връщат в изходна позиция.

Изображение

Работещият и неработещият повдигач могат да се усетят с натискане на горното, малко буталце - неработещият не помръдва!

Съществува и втори вид хидравлични повдигачи, които трудно може да се различат на външен вид. Разликата е във "съдържанието" - те има дисков възвратен клапан на голямото буталце, а малкото буталце не се пълни през отвор отстрани а през редуциращ клапан разположен между двете буталца:

Изображение

Всичко останало е идентично със горе-описаният друг вид повдигач, включително и склонноста към блокиране :idea:

Все още не съм монтирал повдигачите на главата за да проверя резултата от почти целодневното ми занимание (разглобих и раздвижиш всичките 8 повдигача, и добре, че на 16 клапановите двигатели повдигачите са съвсем дуг вид!), но когато това стане ще довърша писанието си.

!!! ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ !!!

Ако предприемате процедура по раздвиждане на повдигачите - правете го на собствен риск. Автора не дава каквато и да е гаранция за нормалното функциониране на повдигачите! Съществува опасност да повредите двигателя си безвъзвратно!


Надявам се всичко това да е полезно или поне интересно за любопитните.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 01 апр 2006, 10:50

Много полезна Лекция си изнесъл.
:idea: Чакам още такива.
*00133*

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 01 апр 2006, 15:11

Браво!!!,Много добре.Това че е със снимков материал,и то много иасно се разчитат снимките е много полезно!

Потребителски аватар
Паци
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 20 мар 2006, 18:49
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16V Zetec S 90Hp
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от Паци » 01 апр 2006, 15:22

disc написа:Нужно бе голямо търпение, бензин, масло и не малко почукване докато буталото се развдижи.
Начи без таква намеса няма шанс да се раздвижат ?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 01 апр 2006, 15:24

Определено!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 01 апр 2006, 16:07

:D За съжаление не мога да кача и аз снимки във форума,събрал съм доста снимков материал!!!Мислех и аз да пусна такава тема,но бе з снимките нямаше да е нагледно!!!И така:ето до какви резултати стигнах аз:След показаното по-горе раздвижване резултат има,но за съжаление при мен беше краткотраен,освен "запичането" на буталцата се получава и естествено износване по между им!!!Възможно е и след замяната на старите хидравлични повдигачи с нови проблемът с ТРАКАЩИТЕ повдигачи да си остане!!!
Ето какво на кратко се случи с мен!!!Смених водачи на клапаните,клапани ,вложки,повдигачи,разпред вал,семеринги и т.н-всичко,остана само една гола глава!!!Затворих мотора!!!Запалих-и........ :evil: !!!Тракащите клапанчета все така си тракаха!!!!Покарах още 20000км-тракането се влошаваше!Смених отново и ОТНОВО повдигачите-резултат никакъв!!!Налягането на маслото беше напълно нормално,...за сега!!!Забелязах само ,че при работа на мотора количеството масло излизащо от междината между главата и самия повдигач не беше никак малко!!!Отворих мотора още веднъж!!!Познайте какво излезе!!!Продължителната работа на мотора с тракащи клапани води до повишено износване както на клапаните и водачите им(от една страна),така и на калиброваните отвори в главата ,в които се движат самите повдигачи!!!При това се наблюдава повишен спад в налягането на цялата мазилна система!!!Налягането на подаваното масло вече е не достатъчно за нормалната работа на повдигачите!!!Все пак камерата на повдигача в която се движат буталцата,респ. осигуряващи нормалното компенсиране на топлинната хлабина се гарантира от някакво стабилно минимално налягане на подаванато масло!!!Именно повишената хлабина води до този спад на нягането под необходимото!!!Т.е износва се самата цилиндрова глава!!!!Последствията от този момент на татък вече са почти катастрофални-хлабината расте прогресивно до положение в което повдигача се заклинва в главата и демонтажа му е почти невъзможен!!!Всичко това води и до повишено износване на разпределителния вал-и на опорите (отново главата), и на гърбиците му!!!Диагностиката на този дефект се оказа сравнително лесна!!!Стига обаче да сте виждали нормално функционираща глава!!!Рових се в поне 20 работещи мотора-при всички тях имаше връзка между тракането на клапаните и количеството масло излизащо между главата и повдигача!!!
На кратко,ако след ремонтиране или замяна на хидравличните повдигачи с нови,след нормалното им запълване с масло,тракането остане-причината (ако по принцип няма спад на налягането на маслото от лагерите или помпата на мотора) може да бъде само тази-износена цилиндрова глава!!!


:D С новата глава се чуват само въртящите се ремъци!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 03 апр 2006, 09:11

disc,що не вземеш да напишеш една книга.Ще изкараш и пари и ще просветнеш невежите люде като мен.
Много опит имаш а и добре се справяш с лекцийте.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 20 апр 2006, 18:29

След проведеният тест, със прискърбие мога да заявя, че целият труд бе напразен.
Двигателя работи много тихо и спокойно, когато е студен.
Веднъж загрял тракащият шум е налице отново. Колегата fiestaracing е обяснил причината и в голяма степен съм съгласен с него.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 28 апр 2006, 11:03

:D В случай,че е износена главата-резултатите са точно такива:на студен двигател работи почти безупречно-тихо,равномерно и спокойно!С повишаване на температурата шумовете нарастват,тракането се увеличава значително!При мен се стигна до там,че дори губех цилиндър!При замерване на компресия се стигна до 3атм :( !Просто повдигача се самоизпразва и се губи съответния цилиндър!
Ако мога да помогна на някой,с нещо-на среща съм!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

тракането се премахва лесно

Мнение от synthez 3D » 28 апр 2006, 23:55

Напълно съм съгласен с Disc относно ремонта на стари повдигачи,но това е само част от проблема.Износването на главата може и да има някакво отношение,но пълненето на повдигачите става не от налягането на маслото, а от засмукването,което се получава при разпъването на пружината в повдигача и е напълно достатъчно само да има масло около отвора за пълнене, пък било то и без налягане,повдигача ще се напълни без проблем,стига буталото му да се движи свободно.Нормалната логика предполага, че след ремонта би трябвало тракането да изчезне,но нещата са малко по различни.Искам да уверя всички колеги,че тракането не е неизлечимо и двигателите им са си напълно в ред.Борил съм се с този проблем много пъти и беше много разочароващо след първите неуспешни опити, да се опитвам да търся нови и нови причини за това. Оказа се че решението е много просто чак след като си направих компютърен 3D модел на вал и повдигач.Основният проблем (освен засядането на буталото) е и износването на основата,която контактува с гърбицата на разпределителния вал.Поради конструкцията на двигателя,износването не е в една равномерна плоскост,а сферично.Oсновата на всеки повдигач се издълбава полусферично и се оказа,че това е основният проблем.По принцип на нов повдигач тя трябва да е напълно плоска и перпендикулярна на повдигача.Напълно съм сигурен,че почти никой не е обърнал внимание на това,защото в някои случаи износването е почти незабележимо.Разбира се има начин,при това прост,да разберете,дали повдигачите ви са износени полусферично.Просто ги извадете и прокарайте нещо,което знаете че е абсолютно право и плоско (например дръжката на шублер) по основата на повдигача и ако има сфера,то ще видите пролука в средата на основата.Прикачил съм един анимиран GIF, който илюстрира самия проблем.При въртенето си, разпределителният вал е направен така,че гърбиците да повдигат повдигачите плавно,без луфтове и резки удари.Когато повдигачът се износи полусферично,в даден момент,когато гърбицата е почти в момента на повдигане,остава малък луфт между нея и повдигача и този луфт е причината за чукането(вижте Sfera.jpg дясната част).При всяко обиране на този луфт(т.е. при всяко отваряне на клапан) гърбицата се удря в основата на повдигача,вместо това да стане плавно(както при равен повдигач-Sfera.jpg лявата част) без луфт. Решението на проблема е много просто,стига общото скъсяване на повдигача,поради износване, да не е много голямо.Просто трябва да се отнеме основата на всеки повдигач,до изчезване на полусферата (Osnova.jpg).Разбира се,това трябва да се направи абсолютно перпендикулярно на самия повдигач и след това да се шлайфа с финна шкурка до блясък.Ако това се направи в някоя специализирана работилница,ще стане перфектно,но понеже не всеки може да намери такава,в това число и аз го направих сам. Оказа се,че след обработката,отначало на шмиргел,после със шкурка,задачата е напълно изпълнима и сега имам абсолютно тих двигател.Направихме същото и с още няколко такива двигатели и досега нямат проблеми.Най-важното е основата да е перпендикулярна и плоска,както е на нов повдигач,за да може той да се върти около оста си при всяко повдигане,както е нормално.Разбира се най-добрият вариант е да се заменят изцяло всички повдигачи с нови,но такава идея не винаги е по джоба на всеки.Споделям този опит с вас, защото чак сега имам време за това и искам да помогна на много колеги,които също като мен си блъскат главите над това.Този пост стана твърде дълъг,но това е трудно да се опише накратко,така,че се надявам да ми простите.Написах този ферман за да съм полезен на някого.
Прикачени файлове
cam.gif
анимиран GIF-от ляво-нов повдигач,от дясно-с износена полусферично основа
sfera.jpg
проблемът с луфта
osnova.jpg
основата на повдигача,такава каквато трябва да бъде

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: тракането се премахва лесно

Мнение от paci » 29 апр 2006, 00:07

Погледни колегата fiestaracing е сменил и вала и повдигачите и пак е тракал !!!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 29 апр 2006, 08:08

Съгласен съм,че ако говорим за двигатели,които са работили твърде много и със "запечени" повдигачи,то износването на главата може и да доведе до липса на масло около повдигача, поради липса на налягане.Все пак всичко зависи от изминатите километри,масла,загряване и т.н. Но в такъв случай,не съм убеден,че такава глава ще осигурява нормално мазане за целия разпределителен механизъм в продължение на хиляди километри без проблеми. Споменах,че решението е в сила,за повечето от нормално износените двигатели и за това е важно да се проверят размерите на всеки един повдигач.Ако те са прекалено къси,то е ясно,че двигателят е прекалено износен и каквото и да се направи,няма да помогне.Бих могъл да дам размерите на нов и на износен повдигач,ако някой прояви интерес,но ви уверявам,че това решение е изпробвано на двигатели на над 200к километри и е ефективно.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 01 май 2006, 13:08

:D Колега,преди да сменя главата,правих и тази гмнастика!Шлайфах два комплекта-16бр повдигачи!Отемах ги на различни размери-от 0.16мм до 1.2мм, за да разбера до какъв размер и количество "износване"-(шлайфане) ще работят нормалмо!Тествах ги и на мотор с изправна глава-работеха нормално даже и с 1.5мм!Но при мен във всичките случаи клапаните ми пак тракаха!Не усетих никаква разлика!Ето какво се получава на практика:профила на повдигача се възстановява до изходен!Монтира се на старя вал ,чиито гърбици са с яицевиден профил!При задружната им работа повдигача контактува с вала вече по точка(не по плоскост),в която контактните напрежения са вече катастрофални!Резултата от това е откъртване на парченца материал от периферията на повдигача или поява на мустачки,които след това значително усложнявят демонтажа му!Значително се доизносва и самият вал!Прав си за това че,временно помага,но не трабва да се забравя,че тази работа води и до значително ускоряване на износването и на самия вал(поради по-горната причина)!По правилно е да се шлайфа и вала,а това е почти невъзможно!Като цяло това решение е нож с две остриета!Този метод прилагам само когато е необходимо да се запазят добре работещите стари повдигачи,при замяна на разпред вала с нов,но не и обратното,защото последствията идват скоро след това!Според наблюденията ми, само шлайфането на повдигачите води до износване на гърбиците с около 0.05-0.2мм-за първите 2000км и размазване на материал от вала върху контактната повърхност на повдигача!При нормална експлоатация и потдръжка се движи в границите 0.1-1.0мм за пробег до 300-350к!Ето равносметката,ако колата е на 250к и исе шлайфат повдигачите състаряваме вала с едни допълнителни 100к,след това профила на гърбиците бързо се изглажда,но с цената на мнооого голямо износване!Всичко е видимо -след изваждане на щеката по нея се забелязват малки финни стружки под формата на прах!За CVH активната височина е 6.4-7.4мм-всмук./изпуск гърбици и според типа на вала! В тази икономическа ситуация и това е решение,защото за шлайф ми взеха по 2.00-3.50лв-бр,а иначе:вал-150-210лв,повдигачи-12-20лв/бр,семеринг-5-10лв,труд и..............на печелившите ,....честито!
За мен това е изключително временно решение,дори и ако не се отчита износването на самия вал!Повърхностното закаляваме на вала е на дълбочина около 1-1.5мм(с жълтеникав цвят и пореста структура)!При последващото износване при "сработването" на вала с повдигачите,на определени участъци от повърхността му(най-често от двете страни на гърбицата)слоя термообработен метал просто изчезва и се появява сивата основа на чугуна-при него вече няма износване а направо "шмиргелене"!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 01 май 2006, 23:39

И при мен се получи така при първото шлайфане,но интересното беше,че прекаленото износване на вала и на повдигача се получаваше само при някои гърбици,което много ме озадачи,защото би трябвало,ако и двата материала са еднакво твърди,да няма почти никакво износване,за кратък пробег,независимо,че контактната повърхност в началото е много по-малка от нормалната.В края на краищата се оказа,че тия повдигачи,които не работят както трябва, преди ремонта са били по-къси от стандартен нов с около 3mm! При такова износване повърхностният закален слой със сигурност отдавна е изчезнал и шлайфането ще превърне този повдигач в абразивен материал за износването на гърбицата на вала.Другият проблем при толкова износен повдигач е и това,че дори и в най-разпънато състояние,той не е достатъчно дълъг,за да обере луфта до кобилицата и ще трака винаги.Затова казах,че е много важно да се проверят първо до каква степен са износени повдигачите с цел да се прецени дали шлайфането ще помогне.Другото много важно нещо,което трябва абсолютно да се спази е перпендикулярността на шлайфането и лекото скосяване на периферията,за да не се образуват "мустачки".Разбира се, най-добрият вариант е нов вал с нови повдигачи и съм съгласен с голяма част от казаното за износването при напасването м/у стар вал и нови повдигачи и обратното.Така,че който може да си ги позволи ще бъде най-щастлив,но моята цел беше да се изясни причината за тракането и да се опитам да я отстраня с най-малко средства.Така,че на мястото на прекалено износените повдигачи сложих достатъчно дълги,от морга и след това ги гледах няколко пъти за признаци на износване след над 50к km. всичките са си все още гладки и огледални и клапаните не тракат.Решението е наистина временно,но не толкова кратко,колкото изглежда на пръв поглед.Все пак говорим за възстановяване на износени и стари двигатели,нали.Не препоръчвам на никого,който няма достатъчно умения и условия, да го прави, но ако някой все пак реши,това ще бъде на негов риск.За мен беше важно да установя причината и да я споделя с вас,а всеки да реши сам за себе си, или да сподели мнението си.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 02 май 2006, 12:49

:D При износване от 3мм вече работата е критична,не вярвам и да е останала и гърбица осигуряваща нормални фази на газоразпределение!Но колегата е напълно прав:Все пак говорим за морално остарели автомобили с не много заможни собственици,живеещи в.... България :(!И това решение ако не е файда,поне е файдица!Имам познати на които съм възстановявал CVH двигатели,но при положение че на година минават по 7-8к км-това е единствената алтернатива!
CVH мотора е много чувствителен към фазите на газоразпределение!Тестовете които съм провел с любимото ми возило го доказват!Разликата която е най-чувствителна е в динамиката!До сега съм карал поне с 5 различни вала-2нови,2втора употреба и един нов от 1.6RSturbo!Старите валове бяха с различна степен на износване-и имаше разлика!Най-чувствителна беше с вала от турбомотора-в сравнение със старите и с новите стандартни за модела валове!При него освен различните ъгли в кръговата диаграма на фазите,има разлика и в хода на всмук. кл-ни-по-голям е с 0.4мм!
Малко важно уточнение:
При работа на обороти над 4000об/мин,CVH моторите при износване на буталната група(БГ) колебаещо се около първи ремонт,издава звук наподобявящ "задружно" тракащи клапани-идващ точно от нея-(БГ)!
fiestaracing-just race!!!

xtremeracer
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Мнение от xtremeracer » 11 юни 2006, 23:15

А какво ше кажете за OHV 1.3?Ако вие се оплаквате какво да кажа аз (като дизел е)но пък е много по надежден от подобрения вариант CVH които пък е с цели 2 основни лагера пове4е.Все пак старите двигатели са направени да ги караш като за цял живот :D ,а със прътите и повдигачите както се разбереш!!!
Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 16 юни 2006, 22:16

Преди 1-2 години бях писал за HCS (или OHV). Всъщност го бях превел от английски и огнагледил със снимки и картринки. Разбира се това отново е любителски опит за премахване на неприятен шум.

В момента не ми се занимава да го превеждам отново, така че желаещите могат да го прочетат на английски:

http://www.fiestaturbo.com/forums/about ... hlight=hcs


!!! Предупреждавам, че тази манипулация не съм я правил и не гарантирам крайният резултат!!!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
ultrawolf
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ultrawolf » 13 сеп 2006, 08:41

Инфо-то наистина е много полезно .. ;): Браво!
С мене в един сервиз се пошегуваха по следния начин "Така чукат хидравличните повдигачи, притеснявай се когато спрат да го правят" :)

nino217041
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 21 май 2006, 22:55
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от nino217041 » 10 яну 2007, 20:26

за 16 клапановите двигатели отнася ли се темата,по точно хидравличните повдигачи с пулове ли са?/т.е. да могат да се регулират т.е.като се изхабяват,износят пуловете и се сменят с по-голям размер да оберат луфта ./ има ли нещо такова или бъркам?знам че се водят саморегулиращи се ,но до безкраиност предполагам не могат да оберат луфта.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 11 яну 2007, 09:14

Разбира се, че неможе да до безкрайност да се саморегулират. Но при 16 клапановите двигатели кондтрукцията е съвсем различна, и съответно по-добра :) Не е с пулове.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 126 госта