Евентуален проблем със охлаждането-помогнете?
- diggers
- потребител
- Мнения: 62
- Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Евентуален проблем със охлаждането-помогнете?
Колеги, става въпрос за Форд Mondeo 1.8i .Възможно ли е термостата да отваря на по-висока температура от 95 градуса,защото през зимата колата показва температура около 90 градуса на дълъг пробег когато не се движи с повече от 80 км/h.С по голяма скорост над 100 км/h стрелката за температурата минава повече от половината на скалата.А лятото когато е топло,застрашително доближава червената зона
Извинявам се ако има такава тема и се повтарям .

- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ми има различни термостати. Патил съм си, понеже моята е испанско производство, карана в Италия. Зимата в БГ въобще не загряваше като хората.
Бяха ми продали термостат от Транзит (който пасна перфектно, докато не разбрах, че не ми помага особено и го смених)
Накрая си купих от Мото Пфое и се оказа, че датчика, който се завинтва в двигателя е развален.
Купих си нов за 10лв. и от тогава всичко си работи перфектно.
Това, което ти описваш си звучи като нормална работа. Не мисля че трябва да се притесняваш, докато загрява нормално и имаш парно.
Бяха ми продали термостат от Транзит (който пасна перфектно, докато не разбрах, че не ми помага особено и го смених)
Накрая си купих от Мото Пфое и се оказа, че датчика, който се завинтва в двигателя е развален.
Купих си нов за 10лв. и от тогава всичко си работи перфектно.
Това, което ти описваш си звучи като нормална работа. Не мисля че трябва да се притесняваш, докато загрява нормално и имаш парно.


-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
- Модел на автомобила: FORD MONDEO
- Местоположение: MEZDRA
- Status: Извън линия
охлаждане мондео
много ти благодаря за отзивчивоста!!! все пак ще се опитам да сменя термостата,защото чух,че имало летен и зимен вариант!!!! ?????
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Летния и зимния вариант са произведените за Италия/Испания и за Германия, които отварят при различна температура.
Няма нужда да сменяш нещо лятото и зимата като при Жигулите.
Отиваш в Мото Пфое и си купуваш термостат за твоята кола. Те хората няма да ти продадат италиански.
Цената му е почти същата, за която ще го купиш от квартално магазинче. Разликата е, че знаеш какво купуваш!
Няма нужда да сменяш нещо лятото и зимата като при Жигулите.
Отиваш в Мото Пфое и си купуваш термостат за твоята кола. Те хората няма да ти продадат италиански.
Цената му е почти същата, за която ще го купиш от квартално магазинче. Разликата е, че знаеш какво купуваш!


- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Има и вариант да не ти показва правилно стрелката,защото датчика за температурата е отделно от този на стрелката.Ако този на стрелката е Италиански,то е мн.вероятно да не показва вярно.По принцип термостата на Мондео,отваря големият кръг на 92 градуса.Стрелката почти винаги трябва да е в средата между буквите R и М от NORMAL
При градско и друго екстремно шофиране си е нормално да отива между A и L,тогава се включва и първата степен на вентилатора на охлаждането.Като цяло щом стрелката е в цялата зона NORMAL,няма да се плашиш,това е специфично за стрелката при Мондео.И аз в началото докато свикна с тази особеност на Моня,бая се притеснявах,но по-късно четейки по Руски форуми и от практиката си с колата се успокоих.


- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
еми то на всички коли е такаdemiro написа:Има и вариант да не ти показва правилно стрелката,защото датчика за температурата е отделно от този на стрелката.Ако този на стрелката е Италиански,то е мн.вероятно да не показва вярно.По принцип термостата на Мондео,отваря големият кръг на 92 градуса.Стрелката почти винаги трябва да е в средата между буквите R и М от NORMALПри градско и друго екстремно шофиране си е нормално да отива между A и L,тогава се включва и първата степен на вентилатора на охлаждането.Като цяло щом стрелката е в цялата зона NORMAL,няма да се плашиш,това е специфично за стрелката при Мондео.И аз в началото докато свикна с тази особеност на Моня,бая се притеснявах,но по-късно четейки по Руски форуми и от практиката си с колата се успокоих.


-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
- Модел на автомобила: FORD MONDEO
- Местоположение: MEZDRA
- Status: Извън линия
охлаждане
уреда в купето показва предполагам правилно,защото като побегне стрелката към опасната зона тогава се включват и двата вентилатоа,и то на бързата степен!!!! и така мога да мина 100км. а те си вият,а стрелката си седи там!!!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
- Модел на автомобила: FORD MONDEO
- Местоположение: MEZDRA
- Status: Извън линия
охлаждане
ами май се ориентирам към термостата!!!! защото вдигна висока температура,перките включиха на макс а маркуча от термостата към радиатора леко топъл!!!! и ме навежда на мисъл че не отваря както пише по книгите!!!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта