"Steering Position Sensor" на Мондео
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
"Steering Position Sensor" на Мондео
Колата ми е Мондео '93, интересното за такава стара кола e, че има активно окачване (Adaptive Damping System). Лошото обаче е че не работи. Лампата на таблото стои постоянно светната, което ще рече спортен режим и вози твърдо (според моите представи). Намерих схема на системата и в нея има един датчик наречен "Steering Position Sensor". Аз си го представям като сензор за позицията на волана. Би трябвало да представлява ротационен енкодер.
Въпроса е някои да е чувал за нещо подобно? Най-много ще ме зарадва този който каже каде се намира въпросния сензор.
Въпроса е някои да е чувал за нещо подобно? Най-много ще ме зарадва този който каже каде се намира въпросния сензор.

- ivo_drifting
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 136 hp Ghia Седан
- Status: Извън линия
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Maikal
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 12 май 2007, 16:36
- Модел на автомобила:
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hp 2015 ;)
Ford Focus 1.6 TDCi 90hp 2008 ;)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 115hp 2004
Ford Mondeo 1.6 16V Zetec 90hp 2000 - Местоположение: Велико Търново / Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз в моята книжка на таблото никъде не намирам нещо за такава лампа, от редицата долу са само лампите както следва от ляво на дясно:
Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла
Това е.
Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла
Това е.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Таз тема не я ли дъвкахме вече
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%E0%ED%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
......
Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993
Аз си го представям като обикновен контакт, който включва при максимално навиване на волана, при което ЕКУ-то вдига оборотите за да поеме нуждите на хидравличната помпа.
Виж, при Steering Wheel Position Sensor,
койти подава инфо към (PSCM) модула за управление хидравликата на волана, сензорът е ротационен, а цялата система май е предназначена да улеснява връщането на волана при излизане от завой, но мисля, че това е при по-нови возила.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%E0%ED%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
......
Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993

Аз си го представям като обикновен контакт, който включва при максимално навиване на волана, при което ЕКУ-то вдига оборотите за да поеме нуждите на хидравличната помпа.
Виж, при Steering Wheel Position Sensor,

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
При по-учените коли датчикът за положение на волана е свъзан с няколко неща. Основните са ABS и ESP. За първото е ясно. Така още повече може да се намали минималната скорост при която все още антиблокировъчната система на колелата да може да действа. За второто, без него просто не може. Управлението трябва да знае какво в момента искаш да правиш за да ти помага да не ти се поднася колата. Като навиеш волана до край трябва да се разтовари хидравликата, а не да се вдигат оборотите. Това се прави или с байпасен клапан, или с електромагнитен ... или както при опела ми на който клапанът не работи баш с приплъзване на ремъка. 
За адаптивно окачване на мондео съм чувал, но то май няма много общо със самото окачване. Не ми се чете, защото системата е стара и няма бизнес в това.

За адаптивно окачване на мондео съм чувал, но то май няма много общо със самото окачване. Не ми се чете, защото системата е стара и няма бизнес в това.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Не е така. На зетек двигателите си има датчик за налягането в хидравликата. При спадане на налягането, оборотите се вдигат. Контактът е нормално затворен. При нормално налягане се отваря и оборотите се контролират по другите параметри на двигателя.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ротационния енкодер е нещо много просто. Има го много преди 1993 г. Старите мишки с топче работят на този принцип.cocoff написа: Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993![]()

При мен лампата за горивото е на борд компа, а Фаровете и габаритите за мъгла са над въртока за включването на фаровете. В случая ако си го представям правилно тази лампа за окачването е на мястото на твоята лампа за горивото.Аз в моята книжка на таблото никъде не намирам нещо за такава лампа, от редицата долу са само лампите както следва от ляво на дясно:
Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта