"Steering Position Sensor" на Мондео

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

"Steering Position Sensor" на Мондео

Мнение от NightRider » 21 фев 2008, 20:52

Колата ми е Мондео '93, интересното за такава стара кола e, че има активно окачване (Adaptive Damping System). Лошото обаче е че не работи. Лампата на таблото стои постоянно светната, което ще рече спортен режим и вози твърдо (според моите представи). Намерих схема на системата и в нея има един датчик наречен "Steering Position Sensor". Аз си го представям като сензор за позицията на волана. Би трябвало да представлява ротационен енкодер.

Въпроса е някои да е чувал за нещо подобно? Най-много ще ме зарадва този който каже каде се намира въпросния сензор. :)

Потребителски аватар
ivo_drifting
потребител
потребител
Мнения: 68
Регистриран: 06 фев 2008, 15:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 136 hp Ghia Седан
Status: Извън линия

Мнение от ivo_drifting » 21 фев 2008, 21:14

Моето мондео е 2.0i Chia '93 седан и това звучи доста интересно,каква лампа по точно ти свети.Дали и моето мондео го има това :?
Изображение

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NightRider » 23 фев 2008, 12:10

Лампата е на таблото долу вдясно. Ако го има трябва да има бутон до ръчната (на мястото на улеите за стотинки) за включване/изключване. Като цяло мисля че системата доста рядко се среща.

Потребителски аватар
Maikal
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 12 май 2007, 16:36
Модел на автомобила:  
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hp 2015 ;)
Ford Focus 1.6 TDCi 90hp 2008 ;)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 115hp 2004
Ford Mondeo 1.6 16V Zetec 90hp 2000
Местоположение: Велико Търново / Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Maikal » 23 фев 2008, 13:43

Аз в моята книжка на таблото никъде не намирам нещо за такава лампа, от редицата долу са само лампите както следва от ляво на дясно:

Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла

Това е.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 фев 2008, 13:59

Таз тема не я ли дъвкахме вече
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%E0%ED%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
......
Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993 :)
Аз си го представям като обикновен контакт, който включва при максимално навиване на волана, при което ЕКУ-то вдига оборотите за да поеме нуждите на хидравличната помпа.


Виж, при Steering Wheel Position Sensor, Изображение койти подава инфо към (PSCM) модула за управление хидравликата на волана, сензорът е ротационен, а цялата система май е предназначена да улеснява връщането на волана при излизане от завой, но мисля, че това е при по-нови возила.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 23 фев 2008, 16:33

При по-учените коли датчикът за положение на волана е свъзан с няколко неща. Основните са ABS и ESP. За първото е ясно. Така още повече може да се намали минималната скорост при която все още антиблокировъчната система на колелата да може да действа. За второто, без него просто не може. Управлението трябва да знае какво в момента искаш да правиш за да ти помага да не ти се поднася колата. Като навиеш волана до край трябва да се разтовари хидравликата, а не да се вдигат оборотите. Това се прави или с байпасен клапан, или с електромагнитен ... или както при опела ми на който клапанът не работи баш с приплъзване на ремъка. :)

За адаптивно окачване на мондео съм чувал, но то май няма много общо със самото окачване. Не ми се чете, защото системата е стара и няма бизнес в това.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 фев 2008, 18:32

При мен, при въртене на волана оборотите определено се вдигат. Мисля, че това е една от първите връзки "волан-ЕКУ".
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 23 фев 2008, 20:18

Не е така. На зетек двигателите си има датчик за налягането в хидравликата. При спадане на налягането, оборотите се вдигат. Контактът е нормално затворен. При нормално налягане се отваря и оборотите се контролират по другите параметри на двигателя.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 24 фев 2008, 10:10

Аха, ясно...Мерси :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 24 фев 2008, 11:00

Винаги на Вашите услуги!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NightRider » 24 фев 2008, 18:16

cocoff написа: Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993 :)
Ротационния енкодер е нещо много просто. Има го много преди 1993 г. Старите мишки с топче работят на този принцип. :wink:
Аз в моята книжка на таблото никъде не намирам нещо за такава лампа, от редицата долу са само лампите както следва от ляво на дясно:

Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла
При мен лампата за горивото е на борд компа, а Фаровете и габаритите за мъгла са над въртока за включването на фаровете. В случая ако си го представям правилно тази лампа за окачването е на мястото на твоята лампа за горивото.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта