Врене на водата в охладителната система - Форд Фиеста '93
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Врене на водата в охладителната система - Форд Фиеста '93
Здравейте Колеги,
колата е 1993 година форд фиеста модификация куриер с газова уредба и мотор от фиеста 1.1 (стандартният е 1.3).
Та... Вчера за пръв път ми се случи да заври водата в охладителната система, имам чувството, че термостата не отваря, но не съм сигурен. Вчера я видях да ври след не много дълъг преход - видях, че е качила температура малко повече от нормалното - на таблото беше под средата стрелката за температурата на водата. Спрях, и видях пара от под капака - с парцал развих капачката на разширителното казанче, водата почти се беше поуспокоила със загуба от около почти литър (не я бях проверявал от 2/3 дена - може да не е от тази случка цялата загуба). Долях минерална вода (само това имах в мен, по принцип слагам дестилирана). Прибрах се до у нас без проблеми - освен, че водата отново беше пред завиране - този път само пара имаше.
Тази сутрин я запалих, влезе в нормални граници и я обърнах на газ, при което общо взето загубих обороти. Според мен започна да замръзва изпарителя на газовата. Превключих ключето на средно положение да не подава никакво гориво да издуха каквото има из карборатора, след което я обърнах на бензин и така минах около... 3км когато водата отново загря, но този път отиде малко над средата на нормалната температура (но все още беше далеч от максималната). Долях отново вода, изчаках я да поистине и се прибрах (още около 2км). За тези втори 2км вдигна температура пак около средата. Спрях колата от движение докато не разбера какво става за сега. След краткият ми оглед видях, че маркуча за течността от казанчето към радиатора е направил нещо като шупла и от там имам теч на вода. След паркирането тази сутрин видях, че водата НЕ циркулира почти. Тази сутрин така и не видях парно, макар и температурите на водата, за разлика от снощи, когато парно имаше, смея да кажа по-топло от нормалното. Маслото е почти на долната граница, но си е в нормалните граници все пак, а и ако е от него мисля, че ще блокира мотора изцяло няма да прави такива изпълнения. Направих малко груби сметки за концентрацията на антифриз в системата и стигнах до резултат около 1:4 концентрация антифриз:вода (моя груба грешка - трябваше още снощи да налея антифриз когато се прибрах - температурите бяха около -9 сутринта в 6 часа снощи незнам колко са били...).
Обобщено проблема е завиране на вода, почти никаква циркулация, либса на парно.
Благодаря предварително на всички изчели проблема ми, и тези които решат да помогнат. Сега тръгвам с другата кола, а фиестата ще я вкарам в сервиз идната събота (преди това нямам много време, а и съм пред заплата...).
Лек, безпроблемен и спорен ден Ви желая.
колата е 1993 година форд фиеста модификация куриер с газова уредба и мотор от фиеста 1.1 (стандартният е 1.3).
Та... Вчера за пръв път ми се случи да заври водата в охладителната система, имам чувството, че термостата не отваря, но не съм сигурен. Вчера я видях да ври след не много дълъг преход - видях, че е качила температура малко повече от нормалното - на таблото беше под средата стрелката за температурата на водата. Спрях, и видях пара от под капака - с парцал развих капачката на разширителното казанче, водата почти се беше поуспокоила със загуба от около почти литър (не я бях проверявал от 2/3 дена - може да не е от тази случка цялата загуба). Долях минерална вода (само това имах в мен, по принцип слагам дестилирана). Прибрах се до у нас без проблеми - освен, че водата отново беше пред завиране - този път само пара имаше.
Тази сутрин я запалих, влезе в нормални граници и я обърнах на газ, при което общо взето загубих обороти. Според мен започна да замръзва изпарителя на газовата. Превключих ключето на средно положение да не подава никакво гориво да издуха каквото има из карборатора, след което я обърнах на бензин и така минах около... 3км когато водата отново загря, но този път отиде малко над средата на нормалната температура (но все още беше далеч от максималната). Долях отново вода, изчаках я да поистине и се прибрах (още около 2км). За тези втори 2км вдигна температура пак около средата. Спрях колата от движение докато не разбера какво става за сега. След краткият ми оглед видях, че маркуча за течността от казанчето към радиатора е направил нещо като шупла и от там имам теч на вода. След паркирането тази сутрин видях, че водата НЕ циркулира почти. Тази сутрин така и не видях парно, макар и температурите на водата, за разлика от снощи, когато парно имаше, смея да кажа по-топло от нормалното. Маслото е почти на долната граница, но си е в нормалните граници все пак, а и ако е от него мисля, че ще блокира мотора изцяло няма да прави такива изпълнения. Направих малко груби сметки за концентрацията на антифриз в системата и стигнах до резултат около 1:4 концентрация антифриз:вода (моя груба грешка - трябваше още снощи да налея антифриз когато се прибрах - температурите бяха около -9 сутринта в 6 часа снощи незнам колко са били...).
Обобщено проблема е завиране на вода, почти никаква циркулация, либса на парно.
Благодаря предварително на всички изчели проблема ми, и тези които решат да помогнат. Сега тръгвам с другата кола, а фиестата ще я вкарам в сервиз идната събота (преди това нямам много време, а и съм пред заплата...).
Лек, безпроблемен и спорен ден Ви желая.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, пипна ли радиатора дали е топъл? Перката включва ли се? Да не е замръзнала течността по маркучите и в радиатора? Ако нямаш парно значи са замръзнали маркучите към изпарителя(щом се е и заледил), обикновено свързват маркуча за изпарителя с този към парното.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Снощи температурата при нас е била -19 което значи 100%-тово замръзване, незнам до каква степен е била замръзнала обаче, и какви последствия следват от карането и... сега ще ходя да я гледам и евентоално да размразявам маркучи/радиатор/изпарител със топла вода пък да видим... ще и налея и АнтиФриз - малко след дъжд качулка но...
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така... както писах по-горе снощи е била замръзнала, днес се е поразмразила - дали от карането сутринта, дали от слънцето днес незнам. Маслото е чисто - няма вода при него т.е. гарнитурата или е здрава или е пукната от към водата и вкарва въздух в системата. Колата я обръщам на газ, държи си обороти без никакъв проблем (радиатора не е замръзнал, както и изпарителя), но все пак загрява... за 2/3 минути влезе в напълно нормални граници според датчика - обикновенно при работа на място и трябват 8-10 минути. Парно няма, може би от въздуха който евентоално влиза през гарнитурата, но това, което ме притеснява е, че водата не се връща обратно в разширителният съд (казанчето)... Имате ли някакви мнения?
едит: маркучите от/към изпарителя; от/към казанчето; от/към мотора са меки - не са замръзнали...
едит: маркучите от/към изпарителя; от/към казанчето; от/към мотора са меки - не са замръзнали...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Щях да кажа термостат ама па парно няма.
Ако па е един проблем със загряването дет се обсъжадаше на дълго и на широко ... то па тя па загрява.
Освен ако се затопли и се изолират съмненията за замръване да е водната помпа
Превъртяла турбинка!
Снайперисто така бра ядове с едно Мондео па и на всичкото отгоре май 2 ли 3 помпи смени, че все некви ефтини добарваше.
Ако па е един проблем със загряването дет се обсъжадаше на дълго и на широко ... то па тя па загрява.
Освен ако се затопли и се изолират съмненията за замръване да е водната помпа

Превъртяла турбинка!
Снайперисто така бра ядове с едно Мондео па и на всичкото отгоре май 2 ли 3 помпи смени, че все некви ефтини добарваше.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия


п.с. като видях в microcat-a къде ми е датчика който отчита температурата..... добре че навреме съм я спрял колата да истине.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
проверих я - ОК е, както и гарнитуратаcarrot написа:Датчика за включване на перката на радиатора (то си е термоключ) се намира отгоре на корпуса на термостата, а за уреда на таблото - отпред.
Все пак обърни внимание и на водната помпа. Да не би замръзването да е последица е не причина...

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз бях замръзнал по същия начин. От Красна поляна до Младост 1(
десетина км.) не се размрази, газта не тръгна, без парно, но не прегря. Добре, че имах тунджа в резервоара. Размрази се чак някъде следобед, да го еВа.
десетина км.) не се размрази, газта не тръгна, без парно, но не прегря. Добре, че имах тунджа в резервоара. Размрази се чак някъде следобед, да го еВа.


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Врене на водата в охладителната система - Форд Фиеста '93
Забравил съм да довърша и тази тема
аман от работа - кабела който отива от реостата към вентилатора не правеше хубав контакт, но основният проблем излезе че динамото е в непосредствена близост до големия маркуч от казанчето за водата към радиатора и при палене (особено както и гаснеше колата в движение на газ заради въздушният филтър) като се тресе мотора направо е прерязал въпросният маркуч. Беше му изхвърчала едната скоба и сълзеше от там + влиза въздух в системата непрекъснато от там. Затегнах снадката със нова скоба, смених вентилаторското кабелче и всичко заспа
Надявам се съм бил полезен.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта