Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
След дълго лафче с Паци вчера, реших да пусна тази тема.
Става въпрос за БМВ-то.
Климатикът ми е слаган допълнително и има малко преправяне на таблото на БМВ-то. Преди това регулацията на парното е била като на Ориона ми от 1991. Няма клапани, няма нищо. Едно жило върти големи клапи вътре в таблото и спира циркулацията на въздух около радиаторчето.
Като са сложили климатика обаче, е имало нужда да сложат някакъв клапан, който да спира още отвън циркулацията. При Паци е електро-магнитен. При доста от новите климатични и климатронични коли е пак такъв.
Ето как изглежда нормалния при БМВ, ако климатика е фабричен. Лошото е че никъде не мога да намеря как да го управлявам. Знам че има едно малко потенциометърче зад врътката за топло, но то не отива да контролира директно клапана, а минава през някакъв модул някъде си и чак тогава отива до клапана.

Eдинственото сигурно до момента е, че оригиналния затваря на +12V постоянни и седи затворен при тях. Склонен съм да допусна, че при никакво подаване на напрежение, седи постоянно отворен, но това си е само предположение и нямам как да проверя.
Ако някой знае как точно работи при него със схемите и всичко останало, не е проблем да си купя оригиналния БМВ клапан (поне ще е нов)
И да направя една схема с управление, и изцяло да премахна жилото, но това ще е известна хамалогия. Въпреки всичко, ще е интелигентно решение.
Втори вариант ми е да разбера кои коли с климатик имат нормален такъв клапан със жило, който да напасна. Предполагам че цолажа на тръбите е същия, дори и да не е, маркучите са лесни за напасване в моя случай.
3ти вариант е да си разглобя моя и да се опитам да го оправя, но той изглежда толкова чуплив и китайски, че ми се струва безсмислена загуба на време. Ще почне да прави същите цигании пак.
4ти вариант е да игнорирам изцяло клапана, както Паци беше направил, но това означава двойна работа и не ми е решение. Иначе ако тръгна да ходя на някъде надалеч с колата, ще трябва, че иначе файда от климатика нямам
-------
Защо питам за БМВ-то в Клуб Форд? Защото в клуб БМВ получих безподобно неадекватни отговори, клонящи към безсмислици (не че съм очаквал друго де...
Клапан от стар модел на БМВ? Опасявам се че няма такива със жило. От 80те години според моето търсене, излиза че всички са с ел.магнитни. Може да бъркам, но нямам информация и ще е много трудно да намеря клапан от стара 6та серия примерно...
Дори и клапан от Лада ще ми свърши работа, стига да има такъв в Ладите и да върши същата функция. Той е лек и не е хванат директно за купето.
Помагайте!
(Иначе Форда се радва при бащата. Мият го, чистят го, сменят му консумативите... хубава пенсия си докара)
Става въпрос за БМВ-то.
Климатикът ми е слаган допълнително и има малко преправяне на таблото на БМВ-то. Преди това регулацията на парното е била като на Ориона ми от 1991. Няма клапани, няма нищо. Едно жило върти големи клапи вътре в таблото и спира циркулацията на въздух около радиаторчето.
Като са сложили климатика обаче, е имало нужда да сложат някакъв клапан, който да спира още отвън циркулацията. При Паци е електро-магнитен. При доста от новите климатични и климатронични коли е пак такъв.
Ето как изглежда нормалния при БМВ, ако климатика е фабричен. Лошото е че никъде не мога да намеря как да го управлявам. Знам че има едно малко потенциометърче зад врътката за топло, но то не отива да контролира директно клапана, а минава през някакъв модул някъде си и чак тогава отива до клапана.
Eдинственото сигурно до момента е, че оригиналния затваря на +12V постоянни и седи затворен при тях. Склонен съм да допусна, че при никакво подаване на напрежение, седи постоянно отворен, но това си е само предположение и нямам как да проверя.
Ако някой знае как точно работи при него със схемите и всичко останало, не е проблем да си купя оригиналния БМВ клапан (поне ще е нов)

Втори вариант ми е да разбера кои коли с климатик имат нормален такъв клапан със жило, който да напасна. Предполагам че цолажа на тръбите е същия, дори и да не е, маркучите са лесни за напасване в моя случай.
3ти вариант е да си разглобя моя и да се опитам да го оправя, но той изглежда толкова чуплив и китайски, че ми се струва безсмислена загуба на време. Ще почне да прави същите цигании пак.
4ти вариант е да игнорирам изцяло клапана, както Паци беше направил, но това означава двойна работа и не ми е решение. Иначе ако тръгна да ходя на някъде надалеч с колата, ще трябва, че иначе файда от климатика нямам

-------
Защо питам за БМВ-то в Клуб Форд? Защото в клуб БМВ получих безподобно неадекватни отговори, клонящи към безсмислици (не че съм очаквал друго де...

Клапан от стар модел на БМВ? Опасявам се че няма такива със жило. От 80те години според моето търсене, излиза че всички са с ел.магнитни. Може да бъркам, но нямам информация и ще е много трудно да намеря клапан от стара 6та серия примерно...
Дори и клапан от Лада ще ми свърши работа, стига да има такъв в Ладите и да върши същата функция. Той е лек и не е хванат директно за купето.
Помагайте!
(Иначе Форда се радва при бащата. Мият го, чистят го, сменят му консумативите... хубава пенсия си докара)



- Set
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
Не става ли да го управляваш с допълнително ключе? Слагаш го на таблото където имаш място. Закарваш + до клапана и от него през ключа до - (може и някъде на ламарина). Като цъкнеш ключа задейства клапана и затваря, като цъкнеш в другата позиция прекъсваш веригата и отваря.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
Става, но няма да имам контрол над парното. Ще е или ИМА или НЯМА.
Освен ако не разбера как точно става управлението при ел.магнитните клапани.
И за мен варианта с ел.магнитен клапан е най-добър, но докато не разбера как става плавното регулиране (дали е в промяна на напрежението просто...) не мога да го направя.
Освен ако не разбера как точно става управлението при ел.магнитните клапани.
И за мен варианта с ел.магнитен клапан е най-добър, но докато не разбера как става плавното регулиране (дали е в промяна на напрежението просто...) не мога да го направя.


- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
Аз защо си мисля (май четох някъде например за клапаните за празен ход), че ел. магнитните клапани се управляват с високочестотно напрежение генерирано от стабилни ВЧ генератори (широчинно импулсна модулация действа демек с Pulse Width Modulation). Причината за това е, че напрежението на бордовата мрежа се променя. Това е по подобие на импулсните захранвания на телевизорите например, където изходното напрежение не зависи от входното в широки граници.Kocko написа:Става, но няма да имам контрол над парното. Ще е или ИМА или НЯМА.
Освен ако не разбера как точно става управлението при ел.магнитните клапани.
И за мен варианта с ел.магнитен клапан е най-добър, но докато не разбера как става плавното регулиране (дали е в промяна на напрежението просто...) не мога да го направя.
Логично е да е така, плавната промяна на честотата води до по-прецизно и точно насищане на ел. магнита, от там и точно управление на клапана.
Това може да се провери с мултицет измерващ честота.
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
Пет пъти препрочитам написаното и ми се струва много вероятно да е така. Той неслучайно се нарича електро-магнитен...
nikolovvd HELP, удари едно рамо бре човек
Това обаче, което ме гложди е... къде е модула на управление на клапана за празния ход тогава? Не че ме интересува конкретно той, но ми е интересно къде в колата има високо-честотен модулатор.
Явно братото ми ще трябва да помага бая, но съм по-навит да махна жилото и да сложа някакъв солиден потенциометър зад врътката, вместо тея жила...
nikolovvd HELP, удари едно рамо бре човек

Това обаче, което ме гложди е... къде е модула на управление на клапана за празния ход тогава? Не че ме интересува конкретно той, но ми е интересно къде в колата има високо-честотен модулатор.
Явно братото ми ще трябва да помага бая, но съм по-навит да махна жилото и да сложа някакъв солиден потенциометър зад врътката, вместо тея жила...


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта