обслужване на климатика

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

обслужване на климатика

Мнение от nikolovvd » 26 юни 2012, 15:57

*00118* Климатика трябва да се проверява на 2 години и да се дозарежда с фреон.
Ако температурата на изходящия въздух е над диапазона 5-7 градуса, то се налага диагностика.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Безплатен преглед в Мото-Пфое?

Мнение от pepy1 » 26 юни 2012, 19:39

*00118* реално климатика е хладилник,и ако се налага дозареждане явно има някакъв проблем
никой не си дозарежда хладилника или климатика в офиса или в къщи на всеки 2 години ,пък и не съм чул или видял нов автомобил купен от представителството на соя и да е марка да дозарежда поне 5 години
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Безплатен преглед в Мото-Пфое?

Мнение от nikolovvd » 26 юни 2012, 22:48

Аз гледам профила на човека, че колата е от 2001 година. За новите е ясно, но прегледа не отпада. Поне може да се провери налягането в системата. За сплит системите също има профилактитика, ако не годишна, поне на две години.

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Безплатен преглед в Мото-Пфое?

Мнение от Major_Koenig » 26 юни 2012, 23:58

*00118* pepy1 реално хладилника ти стой на постоянна температура, а колата навън при температурни разлики от -20 до +40 градуса при това положение какво става с уплътненията на системата? Свиват се и се разширяват и е нормално колата да губи фреон колкото и малко количество да е. Освен това както каза nikolovvd трябва си профилактика. Ето ти пресен пример на 4,5 годишна кола с климатроник преди два дни съм допълнил 150 грама фреон при резервоар от 650 грама, това 'и е първа такава манипулация както се оказа в последствие. Трябва ли да чакам да спре да ми духа каквото и да, за да се сетя да си обслужа климатика? Профилактиката удължава живота на подобни възли и агрегати и за мен лично е по-добре да дадеш 20,30 или 50 лв. примерно днес, а не утре 500 лв.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: обслужване на климатика

Мнение от HACKO » 27 юни 2012, 00:20

Пък аз се сещам за едно Мондео МК-1 дето никой не му е дозареждал климатика и въпреки това може да умреш от студ и в най-голямата жега навън. Чудно тези нови коли защо ли ги правят така?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: обслужване на климатика

Мнение от nikolovvd » 27 юни 2012, 10:18

От хладилни техници знам, че молекулите на фреона били толкова гадни, че дори успявали да преминат през металните тръби. :shock:

banica78a
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Безплатен преглед в Мото-Пфое?

Мнение от banica78a » 07 юли 2012, 17:29

Major_Koenig написа:*00118* pepy1 реално хладилника ти стой на постоянна температура, а колата навън при температурни разлики от -20 до +40 градуса при това положение какво става с уплътненията на системата? Свиват се и се разширяват и е нормално колата да губи фреон колкото и малко количество да е. Освен това както каза nikolovvd трябва си профилактика. Ето ти пресен пример на 4,5 годишна кола с климатроник преди два дни съм допълнил 150 грама фреон при резервоар от 650 грама, това 'и е първа такава манипулация както се оказа в последствие. Трябва ли да чакам да спре да ми духа каквото и да, за да се сетя да си обслужа климатика? Профилактиката удължава живота на подобни възли и агрегати и за мен лично е по-добре да дадеш 20,30 или 50 лв. примерно днес, а не утре 500 лв.

Хладилника в къщи не се лашка стотици хиляди километри по родните пътища, и не са подложени на вибращии, шок и климатичните въздействия на открито, за разлика от климатичните инсталации на колите ни. За това същите при автомобилите се нуждаят от профилактика и дозареждане от време на време :D

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта