Проблем с климатика

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Проблем с климатика

Мнение от urgan » 16 юли 2012, 17:01

Проверих си климатика в какво състояние е. Та допълниха системата с фреон но се оказа по думите на климатикаджията че има запушване в дехидратора. Има ли връзка между това запушване и вървежа на колата, защото забелязвам че като пусна климатика при тръгване на светофар все едно съм вързал каравана отзад? И двете налягания са високи, ниското и високото от това се товарил компресора, по пътя на логиката трябва и колата да се товари. Така си го обяснявам аз, ако има някой по запознат може да сподели :) Интересно ми е хора със същите коли дали и при тях се товари толкова колата при пуснат климатик.
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от samsung_bg » 16 юли 2012, 18:16

Когато има зпушване в дехидратора на една климатична(хладилна) система, колкото и фреон да наливаш тя просто няма да работи.

Какво съм забелязал аз при моята:
Имах същия проблем, като пусна климатика половината от конете умираха :twisted: и проблема се задълбочаваше с времето.
Откакто си направих една много сериозна профилактика на клапана за празен ход, не че не се усеща пускането на климатика, но в никакъв случай няма такова спъване.

Твоя клапан за празен ход е абсолютно същия като моя, но е заврян на много гадно място.
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от mrdds » 17 юли 2012, 09:41

И при мен е така, с пуснат климатик при тръгване имам същото усещане.В движение не е толкова осезаемо.Мисля,че е нормално,а и с повечко газ се компенсираат до някъде нещата. :D

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от urgan » 17 юли 2012, 10:07

Казваш че изобщо няма да работи или ще работи горе долу? Ще се види, тия дни ще ида в един сервиз дето си разбират от тия неща и ще кажат дали е запушен или не. Добре а това спъване от какво се получава грешно изчислен компресор или друго? Карал съм и други коли, стари нови, чак такова спъване не съм усещал.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от urgan » 18 юли 2012, 10:16

Малко развитие. Значи попрочетох за климатичните системи при колите след лека консултация се оказва че има два варианта. Единия, с капилярна тръбичка и акумулатор и другия с ТРВ и филтър дехидратор. При мен е първата система, като този акумулатор служи за доизпаряване на втечнения газ от изпарителя защото в компресора трябва да постъпи в газообраазно състояние. А въпросния филтър - дехидратор служи за обиране на влагата от системата, това хората които се занимават с това го знаят. Та питам сега къде ми е дехидратора на мен?! Най откровенно искаха да си ми сложат кънките. Въпросния акумулатор не се сменял, а нещото което може да се запуши са капилярната тръбичка и в лошия случай радиатора. Днеска или утре ще отида при доверен човек да я види има ли проблем и къде, като има някакав резултат ще пиша.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от urgan » 19 юли 2012, 09:55

Продължението:
Та посетох въпросните хора, но за тях после ще напиша. След щателна диагностика, наистина диагностика на климатичната система положението на системата беше следната. 560 гр хладилен аген :shock: това при положение че преди 2-3 дни я напълниха уж с 740 гр. Попитах аз как е възможно това. И стана ясно че от фреон до фреон има разлика, отделно и човешката намеса. Те са ми сипали 740 гр ама какво са сипали не се знае. Въпросния сервиз при който отидох първия път и които недобронамерените хора явно искаха да си ме излъжат предлагат фреон за 5 лв на 100 гр. Така наречения фреон от тези сто грама в него наистина има фреон около 2/3 ти може и по малко. От напълно заредена система в която аз очаквам да има 740 гр машината снощи изтегли 560, а преди да изтеглят фреона провериха наляганията, бяха си откровено лоши. Ниското беше много високо и високото беше високо. След изтеглянето и рециклирането на газа и връщането му обратно в системата, ниското налягане беше в нормите, а високото пак беше високо, но не толкова. Последва измиване с водоструйка на предния радиатор и наляганията заспаха в нормите. Температурата на духалките падна за минута до 2 градуса, може би и още щеше да пада но нямаше смисъл да я държим ясно беше че всичко по системата беше наред и няма никакви запушвания. Та извода от цялото това писание, не се лъжете по ниската цена на фреона. АутоТЕД се казва сервиза който изобщо НЕпрепоръчвам да ходите. Сипват ти гаден фреон примесен с други газове незнам какви точно и после казват, ми запушена ти е системата, 80 лв за ремонт и смяна на дехидратора, който аз нямам (което те естествено знаят). Както и да е малко дълго стана, но все пак да стане ясно :)
Сервиза в който ми оправиха климатика е форумния сервиз на VW клуба казва се Elbatron, момчетата там са много сериозни и много си разбират от работата, правят предимно VW, но и други коли така че силно ги препоръчвам, ако някой има проблем с климатика там е мястото, наистина са много добри :)

По въпроса с мощността, като че ли олекна колата след вчерашната интервенция, почти не се усеща че съм пуснал климатика, все пак има общо какви налягания поддържа климатичната система.
Изображение

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от ventzislav71 » 04 авг 2012, 10:58

Здравейте
Карам Galaxy '95 от една година и сега смених една траба на климатика ,отидох да го заредя и ПРОБЛЕМ компресора нетрагва.Замерихме и се оказа нестига ток до компресора.Отворих ключа и там има ток ,проверих кабелите от компресора докадето влизат в купето и са здрави.Трябва да е РЕЛЕ но кое . Даите съвет

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от vladoiko » 04 авг 2012, 13:45

Това което пише важи само за Галакси 2.0 DOHC бензин.Вадиш пластмасата под централната конзола,пред пепелника и скоростния лост.Държи се на 2 болта от двете страни.Дърпаш после напред и ще я изкараш.Долу ще видиш ето това нещо:
http://prikachi.com/images.php?images/374/5096374R.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.Това е релето което мери температурата във въздуховода,сондата е забита във въздуховода в краката на пасажера и на според нея подава плюс на компресора за да включи.Даваш на късо синия и зелен с черно,кафявия не го бараш!Значи най-добре колата да не е на контакт,забелваш двата кабела които ти казах,пускаш климатика и даваш с едно кабелче на късо зеления и синия.Ако е от това реле проблема ще чуеш веднага да щракне компресора.Мисля че синия кабел слиза да даде плюс на компресора.Гасиш колата окъсяваш кабелите,бандажираш зглабяш и караш.Това сам го правил на 3 Галаксита и на един Ескорт само че там релето е в коша отпреде.Това реле е проблемно и 2 употреба да го купиш не е сигурно че ще бачка.На дизелово галакси и на климатроник това нещо го няма.Ако има нещо неясно пиши пак.

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от ventzislav71 » 04 авг 2012, 15:30

Благодаря за подробната информация ,след малко ще проверя и ще пиша

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от ventzislav71 » 04 авг 2012, 20:49

Намерих вапросното реле ,свързах кабелите както ми каза и компресора заработи .МНОГО БЛАГОДАРИА за савета.

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от vladoiko » 04 авг 2012, 20:56

Бравос,айде има да черпиш :D :drink:

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика

Мнение от ventzislav71 » 05 авг 2012, 13:59

да наистина трябва да почерпи

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта