Чуденка за охлаждане на Фокус МК1

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Чуденка за охлаждане на Фокус МК1

Мнение от autobg » 06 окт 2013, 12:24

Здравейте колеги,

Имам една чуденка относно охладителната система на Focus MK1 TDCI, 1.8 2002-ра.

С две думи, от много време не съм чувал вентилатора за охлаждане да се включва, независимо от натоварването, на което е подложен автомобила --- градско, планинско, равнинно и независимо от температурата на околната среда.

Доста е писано за този проблем (перката не се включва на първа скорост), и много често проблемът се оказва:

а) изгорял резистор (намира се между двата вентилатора)
б) нагорели контакти на конектора при вентилаторите
в) изгоряло реле
д) неверни данни от датчика за температура на главата (CHT switch)

Ето я схемата на управлението на охлаждането на Фокуса:

Изображение

Вчера взех, че позадълбах в проблема с надеждата да видя, дали има някаква грижа по веригата и това са стъпките, които предприех, без особен успех:


а) отстраняване на двете релета за упрвление на вентилаторите
б) На релето за първа скорост - мост между 3-ти и 5-ти пин === вентилаторите се включват == бушони и кабели здрави
в) премахване на предпазител F65 == работи единият вентилатор на ниска скорост = резистора не е повреден
г) премахване на предпазител F29 == работи другият вентилатор на нормална скорост
д) конекторите определено си работят и няма на нагар (все пак има ток до вентилаторите) а и всичко е разглобено и проверено.
е) точно вчера не вързах колата към четеца, но си открих стари файлове с живи данни, от които е видно, че датчикът за температура на главата връща коректен волтаж, или поне връща волтаж, който се мени с промяната на температурата.
ж) май термостатът ми е запецнал в отворено положение, защото гледам, че колата трудно държи работна температура и при при липса на натоварване, много бързо се охлажда, но пък това не обяснява защо в най-голямата жега и изкачване на Петрохан или висене в задръстване и първа-втора-първа-втора нито веднъж не съм чул вентилатора да се включи.
з) при включване на климатика, вентилаторът си тръгва; значи и релето работи.

Надявам се, че поне фокусът не прегрява, но пък проблемът е леееко дразнещ.

Давайте идеи, или поне дайте някакво обяснение, щото се компексирам, като на хората им работят перките :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Чуденка за охлаждане на Фокус МК1

Мнение от HACKO » 06 окт 2013, 14:30

Щом работи правилно, какво те интересува дали се включват вентилаторите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта