датчик температура

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
pir0
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 07 авг 2006, 10:42
Модел на автомобила: Ford Mondeo - 1 , 2000 cc
Местоположение: Razgrad
Контакти:
Status: Извън линия

датчик температура

Мнение от pir0 » 06 окт 2006, 17:46

колеги датчика ми за температура май не отчита . Не знам как трябва да е но стрелката въобще въобще не подминава белият сектор който е в началото на скалата. Сменят табло , показанията са същите ? Как да се провери датчика , къде се намира има ли нужда от смяна ?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 06 окт 2006, 18:24

принципно фордовете са с добро охлаждане при нормална скорост и рядко вдигат стрелката си над средата на белия сектор,но ако стрелката ти се покачва в градски условия на каране(в задръстване,по-бавно каране) няма място за притеснение-датчика отчита.Ако никак не се движи трябва да сменяш датчика.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 06 окт 2006, 18:26

Ако едвам-едвам вдига температурата си за нов термостат ;)
Изображение

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 окт 2006, 21:14

cossy написа:Ако едвам-едвам вдига температурата си за нов термостат ;)
Да бре... при мен беше така- едвам подминаваше началото на скалат, само един път се вдигна нагоре, ама беше час и половина в задръстване.
Смених датчика и стрелката кове средата сега!

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 07 окт 2006, 11:25

Колкото и да е добро охлаждането на фордовете ... нормално термостата трябва да отваря най-късно на 88-90 градуса. Преохлаждането води до по-висок разход на гориво, липса на мощност и т.н.

По принцип моята на фордела (Орион 1.8д) също до края на бялата зона стигаше. Сменял съм си датчика (14 лева е нов, или поне толкоз беше преди 7 години) и новия показваше същото. За да си спокоен ако питате мен най-добре ще е да запалите на място и да чакате да се включи перката. Мястото където се включи перката - това е мястото по скалата до което трябва да стига стрелката на темп. Качи ли се по-нагоре можете да прегреете двигателя, а последиците от едно прегряване мисля, че всеки ги знае ;)
Принципно аз доста съм се интересувал за държанието на датчика на температурата и се оказа, че на всички дизелови фордчета около мен им показва едно и също ;)
Преди да тръгнете да сменяте термостат първо го "сварете" за да видите на колко градуса отваря ;)

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 07 окт 2006, 19:29

Същия проблем миналата зима и топлия въздух за купето беше недостатъчен,смених термостата с първия попаднал и засега всичко е добре.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 08 окт 2006, 15:22

Svetlix написа:...По принцип моята на фордела (Орион 1.8д) също до края на бялата зона стигаше. Сменял съм си датчика (14 лева е нов, или поне толкоз беше преди 7 години) и новия показваше същото...
Това е симптом за зацепен термостат в големия кръг и затова не загрява двигателя до нормална работна температура :idea:
Изображение

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 09 окт 2006, 18:35

cossy написа:
Svetlix написа:...По принцип моята на фордела (Орион 1.8д) също до края на бялата зона стигаше. Сменял съм си датчика (14 лева е нов, или поне толкоз беше преди 7 години) и новия показваше същото...
Това е симптом за зацепен термостат в големия кръг и затова не загрява двигателя до нормална работна температура :idea:
Ам тва беше първото нещо което ми хрумна обаче си "сварих" термостата първо и видях че отваря точно както си пише по дебелите книги, после и в сервиз ми замериха темп и всичко си беше ОК :) Имам и др. приятели с Ориони и за моя изненада се оказа, че и при тях го има този филм. Говорим за 1.8D, 1988-1990.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 10 окт 2006, 09:21

Имах същия проблем на Мондеото. Смених термостата, но нищо не се промени, за това реших че е датчика за уреда на таблото и го оставих за по-нататък (заплата, премийка нещо такова), защото моя датчик мисля, че беше около 40 лв. Междувременно сменихме охлаждащата течност (откакто съм взел колата това не го бях правил - 3 години) в резултат на това стрелката почна да си стига до средата, а при задръствания леко подминава. Така че си сменяйте и охлаждащата течност - изцяло, а не само доливане при смяната на термостата.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта