Управление на перка

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
delans
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 03 май 2013, 13:04
Модел на автомобила: C-Max 2.0 TDCI Titanium 2007
Status: Извън линия

Управление на перка

Мнение от delans » 22 сеп 2015, 22:01

Здравейте,
Случи се 3-4 пъти колата да ми загрее. Става въпрос за C-Max, 2.0, TDCI, 2007г. Няколко полеви теста с включване и на климатика показа, че перката не винаги работи. При директно подаване на ток обаче тръгва. При диагностика в МПф не отчете грешка, но бяха сигурни, че управлението е заминало.
Препоръчително ли е да се сменя само управлението, при положение, че самата перка явно е ок? От форума разбирам, че има опити в за това, само дето не става ясно дали и след време са се доказали като добро решение, т.е. не се е наложило да се сменя и перката.
Благодаря предварително за съдействието.

staniobg
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 11 окт 2014, 08:38
Модел на автомобила: Мондео
Status: Извън линия

Re: Управление на перка

Мнение от staniobg » 27 сеп 2015, 14:17

Здравей. Аз имах подобен проблем. Климатроника беше отказал да работи. Разбих се да ходя по майстори, включително и ново табло за климатроника бях си купил за тест, но така и не проработи. Накрая се оказа, че една букса е нагоряла и не дава контакт. Буксата се намира в долната част на радиатора. Това е едно съпротивление, което регулира скоростта на първата скорост на перката и без него след като вдигне повече градуси се включва директно втора степен.

Също така и за да ми работи климатроника трябва да има контакт с това съпротивление, т.е. след като е нагоряла буксата не дава контакт и оттам не може да се пусне климатроника. След малко четене и лежане (под колата) проблема е отстранен.

Та и аз сега като се замисля може и ти да имаш подобен проблем. Погледни тази букса и ако е нагоряла те съветвам да я подмениш. Успех.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Управление на перка

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2015, 08:23

Сменяй блока за управление или комплект с вентилатора, според както го намериш. Този блок формира управление на оборотите на вентилатора по сигналите от инжекциона. За разлка от Мондеото, за което е писал колегата staniobg , при теб няма добавъчен резистор на радиатора, а този модул чрез ШИМ модулация променя оборотите в широки граници.
Не му пускайте ток по кабелите, че така се горят още по лесно!
Поздрави

Sa6ster
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 29 май 2015, 21:49
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Управление на перка

Мнение от Sa6ster » 28 сеп 2015, 08:31

Аз имам едно управление, че един неразбиращ майстор ме накара да го сменя.. пък се оказа че една букса (отгоре на тръбите, не знам какъв датчик е) беше се извадила

delans
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 03 май 2013, 13:04
Модел на автомобила: C-Max 2.0 TDCI Titanium 2007
Status: Извън линия

Re: Управление на перка

Мнение от delans » 28 сеп 2015, 21:44

Здравейте,

Благодаря ви за активността.
Започвам все пак първо с проверката на буксите. Ако те са наред, току виж пък излишното управление съвпадне с моето.
Като имам резултат, пак ще пиша.
До скоро

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта