Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
- flame79
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 27 окт 2008, 15:05
- Модел на автомобила: Focus 1.8TdDi
- Контакти:
- Status: Извън линия
Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Здравейте.
Колата е Focus 1.8 tddi 90hp 1999г, поради смесване на маслото с охладителната течност, породено от пробил охладител на маслото, се налага да подменя всички маркучи по охладителната система.
Намерих си кола на части която е в друг град.
Проблемът е че всичко е разфасовано и разглобено и се намира в касетки и когато отида на място освен 5-те големи маркуча има още няколко по малки който трябва да си позная от касетките с части вероятно омесени и с други маркучи.
Въпросът е: Колко са на брой маркучите на охладителната система има или някаде тяхна диаграма, за да мога да се ориентирам на място какво търса.
Благодаря предварително на помогналите 0898907387 Пламен
Колата е Focus 1.8 tddi 90hp 1999г, поради смесване на маслото с охладителната течност, породено от пробил охладител на маслото, се налага да подменя всички маркучи по охладителната система.
Намерих си кола на части която е в друг град.
Проблемът е че всичко е разфасовано и разглобено и се намира в касетки и когато отида на място освен 5-те големи маркуча има още няколко по малки който трябва да си позная от касетките с части вероятно омесени и с други маркучи.
Въпросът е: Колко са на брой маркучите на охладителната система има или някаде тяхна диаграма, за да мога да се ориентирам на място какво търса.
Благодаря предварително на помогналите 0898907387 Пламен
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13102
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
И за къв дявол ще ги сменяш, спукани ли са?!?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Не бе, мазни са и охладителната течност се пързаля и не охлажда
Не се филмирай, източи всичко, налей един Radiator Flush, напълни с бистра водица и покарай една седмица. Източваш, пълниш с водица и караш още една седмица. Пак източваш и ако цветът не ти харесва, повтаряш с още един Radiator Flush и т.н., докато източиш бистра вода. Тогава си наливаш антифриза и си готов за зимата и нататък.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1613
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Оги, филма е страхотен, аз поне такава мизерия не съм виждал. Към 2 литра и отгоре масло в охладителната уреда, абе гадни дизели с охладител на маслото!!! Всички маркучи са се раздули и омекнали. Вижте снимките, първата е след източване и промивка с вода, втората е след 2 часа след меглио, вода пак меглио ...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13102
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Има мнооооого по-добри обезмаслители от Меглиото. Аз го слагам в отрицателната част на скалата, за мене Меглиото е хвърлени на вятъра пари. Маркучите не би следвало да се раздуят от маслото, все пак са маслоустойчиви, но за да се почисти ще трябва да се свалят. Същото трябва да е и в блока и радиатора на парното, не знам оттам как ще го изкарате.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- flame79
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 27 окт 2008, 15:05
- Модел на автомобила: Focus 1.8TdDi
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Може ли да ги посочиш тези по добри обезмаслители за да го имаме в предвид.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13102
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Ами например Мафразол, не е най-силния, но може да се работи с него с голи ръце.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
На теория, за обезмасляване при по-висока температура, препарати за съдомиялна би следвало да имат най-голям ефект и до колкото са environmental friendly, не би трябвало да увредят гумените части. Тънките маркучи и радиатора на парното задължително трябва да се продухат с компресор предварително - налягането от помпата не може да избута кашата, установено на практика с Мерцедеса на един колега. Източва, промива с Radiator Flush два пъти и колата пак загряваше, защото маркучетата за обезвъздушаване от главата и радиатора към разширителния съд се оказаха затапени. От парното излезе още към половин литър каша като тази от снимките, въпреки промивките.HACKO написа: ↑21 сеп 2017, 14:23Има мнооооого по-добри обезмаслители от Меглиото. Аз го слагам в отрицателната част на скалата, за мене Меглиото е хвърлени на вятъра пари. Маркучите не би следвало да се раздуят от маслото, все пак са маслоустойчиви, но за да се почисти ще трябва да се свалят. Същото трябва да е и в блока и радиатора на парното, не знам оттам как ще го изкарате.
Идеята на обезмаслителя е, чрез химична реакция да превърне маслото в сапун, за по-лесно източване и промиване, тъй че всякаква химия с натриева основа (сода каустик) за обезмасляване трябва да върши работа. Обаче, трябва да се провери и за странични ефекти, като взаимодействие с алуминий и други материали, намиращи се по пътя на охладителната течност.
Последна промяна от OgiDogi на 22 сеп 2017, 09:54, променено общо 2 пъти.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1613
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
Само да вметна, маркучите на водната система не са маслоустойчиви и всяко масло от вън или от вътре ги прецаква. Стават на дъвка, раздуват се и гърмят .
Поздрави
Поздрави
- flame79
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 27 окт 2008, 15:05
- Модел на автомобила: Focus 1.8TdDi
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Маркучи на охладителната система Focus 90hp tddi
И така развитието на проблема. След няколко промивки и изчистване на основните маслени налепи и отлагания ( за което искам да благодаря на форумния майстор Митко за положените усилия, отделеното време и търпение) , бяха подменени маркучите, и след няколко промивки на системата, но остатъчно масло продължи да се отделя и изплува в казанчето. Направих промивка на машина, с топла вода и продухване на вътрешния и външния радиатор на колата. Отдели се масло от вътрешния и доста повече от външния радиатор. След което сипах тази добавка-
Wynn's Extreme Cooling System Degreaser removes oil and sludge in the cooling system of vehicles,
на която попаднах случайно, но свърши много по-добра работа от другите "radiator cleaner"-и добавки който вече бяха пробвани, според мен защото само тази беше и "System Degreaser". Промивка с вода и зареждане с антифриз. Само да вмъкна че по време на промивките останових че двигателя на FOCUS-a няма загряване ако си работи на място на idle с 750 оборота. За 30min стигна една трета от скалата, при външна температура 10С* и няма мърдане. Трябва си 15min газ и да се поддържат 2000 оборота че да отвори термостата.
Прилагам и малко снимки от интервенциите:
1-Добавката на Wynn's, която силно препоръчвам, не си взимайте просто някакъв "radiator cleaner".
2-На втората снимка е остатъчното масло от радиатора на парното.
3-На третата снимка е остатъчното масло от големия радиатор.
Wynn's Extreme Cooling System Degreaser removes oil and sludge in the cooling system of vehicles,
на която попаднах случайно, но свърши много по-добра работа от другите "radiator cleaner"-и добавки който вече бяха пробвани, според мен защото само тази беше и "System Degreaser". Промивка с вода и зареждане с антифриз. Само да вмъкна че по време на промивките останових че двигателя на FOCUS-a няма загряване ако си работи на място на idle с 750 оборота. За 30min стигна една трета от скалата, при външна температура 10С* и няма мърдане. Трябва си 15min газ и да се поддържат 2000 оборота че да отвори термостата.
Прилагам и малко снимки от интервенциите:
1-Добавката на Wynn's, която силно препоръчвам, не си взимайте просто някакъв "radiator cleaner".
2-На втората снимка е остатъчното масло от радиатора на парното.
3-На третата снимка е остатъчното масло от големия радиатор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта