Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
- TheXFiles
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Здравейте,
Имам проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5. Колата е с климатроник.
Проблемът е следният: Клапата която духа в краката не се затваря (духа постоянно, независимо дали е включена или изключена), а тази която е на таблото изобщо не се отваря. На предното стъкло се включва и изключва, с нея проблем няма. Като сменям посоките от управлението на климатроника се чува нещо като отваряне на клапи, но ефект няма.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и евентуално някакви насоки към решението му.
Благодаря
Имам проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5. Колата е с климатроник.
Проблемът е следният: Клапата която духа в краката не се затваря (духа постоянно, независимо дали е включена или изключена), а тази която е на таблото изобщо не се отваря. На предното стъкло се включва и изключва, с нея проблем няма. Като сменям посоките от управлението на климатроника се чува нещо като отваряне на клапи, но ефект няма.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и евентуално някакви насоки към решението му.
Благодаря
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Най- вероятно проблем в самите моторчета за задвижване на клапите.
Местонахождението на моторчето, което върти клапата за рециркулация. Лошото е че трябва да се свали цялото табло, за де се добереш до него.
Но преди това е хубаво да се провери с пробна лампа, дали от копчето да моторчетата на клапите достига напрежение, в нета са описани случаи на прекъсване на проводниците. Като се свали жабката се открива достъп до проводниците и буксите.
Клапите при двузоновия климатик са 4+1 с размери 5 см. височина на 10 см. ширина.
Има и още един много ограничен вариант за достъп да тях: Махаме жабката и панелите в краката на пътниците. Открива ни се много тясно място за достъп да клапите, които може да приспособим с подръчни средства да стоят отворени или затворени. За съжаление така седят нещата.... Успех!
Местонахождението на моторчето, което върти клапата за рециркулация. Лошото е че трябва да се свали цялото табло, за де се добереш до него.
Но преди това е хубаво да се провери с пробна лампа, дали от копчето да моторчетата на клапите достига напрежение, в нета са описани случаи на прекъсване на проводниците. Като се свали жабката се открива достъп до проводниците и буксите.
Клапите при двузоновия климатик са 4+1 с размери 5 см. височина на 10 см. ширина.
Има и още един много ограничен вариант за достъп да тях: Махаме жабката и панелите в краката на пътниците. Открива ни се много тясно място за достъп да клапите, които може да приспособим с подръчни средства да стоят отворени или затворени. За съжаление така седят нещата.... Успех!
- TheXFiles
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Вчера направих самодиагностика на климатроника. На нея не показа нищо, просто светнаха всички символи на дисплея, нищо друго. Мога ли да стигна до моторчетата през свалена жабка?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Можеш, но трябва доста търпение. Прегледай за прекъснати кабели към тях и ако всичко е наред със захранването, можеш да ги свалиш и да ги огледаш. Но фактът, че има няколко спрели клапи може би говори, че имаш електрически проблем някъде. Трябва да се проследи цялостното им захранване, като се тръгне от съответните бушони. Когато ми остане време ще ти издиря информация за отстраняване на проблемите от руските форуми!
Достъп до клапаните от към страничните панели:
Достъп до клапаните от към страничните панели:
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Тук се намират клапите:
Има още един вариант, да са заклинили пластмасовите лостчета управляващи самите клапи. Една смазка би им се отразила добре.
https://youtu.be/R_It7Repywo
Може да има счупвания по тях или по самите втулки:
Има още един вариант, да са заклинили пластмасовите лостчета управляващи самите клапи. Една смазка би им се отразила добре.
https://youtu.be/R_It7Repywo
Може да има счупвания по тях или по самите втулки:
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Нормално ли е рециркулационната клапа на климатроника /с бутони сме, не с врътки/,която се управлява чрез вакуумен соленоид /вакуума се взима след дроселовата клапа/, а след него има нещо като бъчва/вътре има пружина и гума/ , да се отваря плавно и бавно ,но да се затваря бързо падайки/хлопва/.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Мисля, че не. Поне при мен е точно обратното и на Ка-то, и на Мондеото.
Плавно се затваря, а се отваря с леко хлопване...
Плавно се затваря, а се отваря с леко хлопване...
- TheXFiles
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 сеп 2009, 14:00
- Модел на автомобила: Focus MK2.5 1.8TDCI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Проблема е решен. естествено след разглобяване на цялото табло Оказа се, че клапата която разпределя въздуха беше леко заяла и и трябваше съвсем малко помощ за да тръгне.
Благодаря за отговорите в темата.
Благодаря за отговорите в темата.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 01 май 2021, 22:39
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проблем с клапите за въздух на Форд Фокус МК2.5
Имам абсолютно същия проблем, няма ли по лесен начин
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта