Парното не топли:(((

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Парното не топли:(((

Мнение от ivboje » 27 дек 2004, 16:20

По-точно- няма добър топлообмен - при загрял двигател(стрлка по средата) духа хладък въздух и колкото по висока степен е вентилатора - толкова по-студен става. Колата е с климатик, знам че топлината се разпределя от някакви ел.вакумни клапи - някой занимавал ли се е с тях???, а може ли да не дотига до питата на парното достатъчно гореща охл.течност???
ако някой има мнение и опит нека подскаже, благодаря.

valerko
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 27 дек 2004, 22:28
Местоположение: Mondeo 1,8TD
Status: Извън линия

За парното !

Мнение от valerko » 27 дек 2004, 22:36

Виж си филтъра за въздуха на парното.Намира се отпред под черната пластмаса пред стъклото.Ако е задръстен не постъпва въздух и вентилатора не духа.

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 27 дек 2004, 23:32

филтъра ми е О.К. , не мирише гадно, вентилатора духа яко, ама студено :? , макар врътката за темп. да е на червено макс.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 28 дек 2004, 11:09

Възможно е да не ти е обезвъздушена системата :roll:

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 28 дек 2004, 14:45

възможно е..., само че, как да разбера и после кво да правя???Нивото на антифриза в разширителния съд е м/у мин. и макс.- нормално, малко ме притеснява това че, капачката на въпросното казанче се затяга доста тежко и не знам дали уплътнява.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 28 дек 2004, 19:17

Ако при загряд двигател нивато на антифриза се покачва много / в разширителния съд/ има вероятност да има възд. възглавница /възд. се разширява много повече от течноста/! АБЕ не мисе вярва това с възд. възглавница, ами да е, запушен или притиснат на маркуч /един от двата входящия или изх./ На мойто ВАЗ 2101 преди време ми се бе запушил само, че радиатора на парното последствията са точно същите "студено парно", за едно лято мина около 500-800 л. вода през охлад. ми система заради теч на големия радиатора и на татък ви е ясно как се постъпва за отстраняване на белата /отваряш и почистваш или ново/! :)
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 29 дек 2004, 11:39

Ами то при мен антифриза се покачва с 1 пръст над max-а.пък парното работи добре,въпреки че сега зимата стрелката за температурата на междуградско едвам достига нормална температура :?
А пък за обезвъздушаването (не съм сигурен дали е така)но отваряш капачката на разширителния съд въртиш вътре парното на мах (без вентилатор)палиш и даваш газ докато загрее и почнат да излизат евентуално балончетата въздух ,като спрат да излизат затваряш капачката и т`ва е :)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 29 дек 2004, 18:47

Greek, имам предвит разликата на ниво при студен двигател и при топъл, а не колко си над MAX. :)
А колкото до твоя съвет, дано си прав /чувал съм за нещо такова ама каква му е логиката и дали е станало честно незнам/ но пък е лесен и евтин, дано му помогне, че иначе може и да е зле!
Небойте се роби Спартак е с вас!

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 29 дек 2004, 22:42

благодаря за всички дадени мнения!!!, само не разбрах това за обезвъздушаването - дали трябва да държа високи обороти докато загрее и издуха въздуха или просто да го оставя да си работи на празно?

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от TED » 30 дек 2004, 00:55

Би трябвало 1-2 изфорсирания да ти обезвъздушат системата, ефекта е след това да ти спадне нивото на антифриза. Не мисля обаче че това ти е проблема за парното.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 30 дек 2004, 12:11

мисля че, проблема не е в обезвъздушаване, защото маркучите към питата на парното са много горещи - преминава охл. течност

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 30 дек 2004, 12:38

А изходящия маркуч(ако има такъв) и той ли е горещ?Ако не е, може да е затлачено с боклуци и тиня :(

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 30 дек 2004, 15:44

и двата са много топли - на пипане не мога дя разбера кой е вх. и кой изх. - явно имам проблем с клапите или електронното им управление :cry:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 30 дек 2004, 23:31

Абе пич, кола "nqmam" парно правиш :D . Мирише ми на полу-запушена пита. :? Да не ти е включен постояно климатика :shock: , майтап :twisted: майтап ама е...ешли му майката!
Пиши като хванеш цаката на тая топлофикация. :wink:
Весело посрещане на Новата година и късмет!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 03 яну 2005, 14:07

ivboje написа:благодаря за всички дадени мнения!!!, само не разбрах това за обезвъздушаването - дали трябва да държа високи обороти докато загрее и издуха въздуха или просто да го оставя да си работи на празно?
Достатъчно е да поработи малко ДВГ-то (няма проблеми да е на "празен ход"). Идеята е да се завърти водната помпа, като по този начин да изтласка въздуха от системата, ака го има...
Въпреки, че според мен това е излишно, защото на капачката на разширителния съд би трябвало да има обратен клапан, който се отваря, когато налягането в системата се вдигне над определена стойност. Ако има такъв клапан при отварянето му, въздуха ще излезе.

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

онзи ден реших проблема :)))

Мнение от ivboje » 17 яну 2005, 17:15

с топлината - дано да не е частично и за кратко. За тези на които имат сходен проблем - малък отчет на това коети съм правил:
1. Не бъзикайте клапите и управлението им вътре в колата, аз отделих доста време и това което разбрах е - ако сте с климатик - системата е така направена, че или работи или не - самонастройваща се - не търпи вмешателство;
2. Проблема при мен и в общия случай (мисля) е топлообменника - въздух или частично (пълно) запушване.
3. Решението - естествено най-доброто е нова пита, а по човешкия вариант - прочистване. Аз послушах съвета на колегите братушки от руския мондеофорум, размених местата на входящия и изходящия маркуч и взех всички мерки за избягване на въздух в системата( много бавно наливане на антифриза и процедурата която описаха колегите по-горе) и резултата е налице :D :D :D

А, сега още едно питане - може ли да се приеме за нормално стрелката на температурата да стига само до буквата "N"при нормално каране?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 17 яну 2005, 17:42

Това с размяната на маркучите е готина /харошо/ идея, но мизерията /боклуците/ пак са в системата или използва чишмяна топла вода за да се изхвърлят боклуците на вън. Ако само си разменил местата на маркучите мислишли да сменяш антифриза, ще е добре!
Дано за постояно си отсранил проблема - топлофикация. :D
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: онзи ден реших проблема :)))

Мнение от greek » 22 яну 2005, 19:42

[
А, сега още едно питане - може ли да се приеме за нормално стрелката на температурата да стига само до буквата "N"при нормално каране?
[/quote]

при мене е точно така и аз го приемам за нормално явно така е нагласен термостата

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 22 яну 2005, 20:14

И при мен е така, N или O, но около проблема ми с волтажа /14,7 че и до 15,0/ забелязах, че ме лъжеше "бензиномера", ABS и той се опитваше да светва без причина. Но от как смених реле-регулатора за волтажа няма проблем поне за сега с ABS и др. но пак съм си около N и O, т. е. споко!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта