Страница 1 от 1

Относно загряването

Публикувано: 30 май 2007, 16:14
от doctordre
Вчера ходих да си мия двигателя и от радиатора падна доста мръсотия. Днес след малко каране (10-15мин) забелязах че стрелката ми сочи малко след "О", а преди никога не е стигала дотам, стигаше до мястото между бялото поле и началото на надписа "NORM". Това нормално ли е според вас :roll:

Публикувано: 30 май 2007, 16:55
от kEFi
...до последната буква е нормално, после не :wink:

Публикувано: 30 май 2007, 17:06
от nikolovvd
Според мен не е съвсем нормално. Когато се почисти радиатора се подобрява охлаждането и температурата не би трябвало да се покачва.

Провери 30 минути след като угасиш двигателя дали при отваряне на капачката на казанчено с охладителната течност се чува характерния звук на изпускане на налягането.
Възможно е при миенето да се е случило нещо с радиатора, затова следи нивото на антифриза.
Аз имах малък теч (ако може да се нарече теч лекото омазняване на 2 кв.см. площ) на радиатора. След като запуших дупчицата температурата леко падна.

Публикувано: 30 май 2007, 17:09
от doctordre
еми звука (ако имаш впредвид свистенето) от капачката на казанчето го има. иначе друго нз, чудя се просто как така преди не стигаше дори и до първата буква, а сега е наполовината. забелязах и че доста бързо парното загря, преди почти нямах парно, но дали може това да е пък от по-топлото време...

Публикувано: 30 май 2007, 18:37
от isoiso
Термостата ти стои постоянно отворен затова зимата не е загрявала и не е имала парно, а сега си загрява както му е реда защото е топло.

Публикувано: 30 май 2007, 18:41
от doctordre
isoiso написа:Термостата ти стои постоянно отворен затова зимата не е загрявала и не е имала парно, а сега си загрява както му е реда защото е топло.
да ти кажа, съвсем съм бос относно работата на автомобилите :lol: какво ще рече че термостата е постоянно отворен и там другите неща?

Публикувано: 30 май 2007, 20:38
от HACKO
По принцип логиката е обратна. Защо при тебе е станало така, може би случайност.

Публикувано: 31 май 2007, 01:26
от nikolovvd
Охлаждането на ДВГ е в два кръга т.нар. малък и голям.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.

Публикувано: 31 май 2007, 11:33
от doctordre
nikolovvd написа:Охлаждането на ДВГ е в два кръга т.нар. малък и голям.
Когато е студено термостата е затворен и антефриза циркулира само в малкия. В него се отдава по-малко топлина и следователно двигателя загрява по-бързо. Когато температурата достигне 80 90 и т.н. градуса ( за различните двигатели може и е различно), се отваря термостата (това е един темпаратурнозависим клапан) и в охлаждането се включва и големия кръг. Така се разсейва максимално количество топлина и двигателя се охлажда по-бързо. Ако потока въздух през радиатора не е достатъчен (когото киснем по задръствания) топлоотдаването не достатъчно ефективно и се включва перката.
Понеже системата е затворена и водната помпа създава допълнително налягане, освен полученото от разширението на антифриза, то температури от 100-105-110 градуса не са толкова фатални, защото при високо налягане течностите завират по-трудно.
За сравнение във Формула 1 болидите работят с температура на охлаждащата течност 120-130 градуса.
:shock: ахам, мерси за инфото. значи ще я покарам тия дни и ще видя как се държи