Страница 1 от 1
Охладителна система Ескорт 1,4 CVH
Публикувано: 02 авг 2007, 20:52
от The seven
Здравейте колеги,
преди месец смених термостат, след това и датчик за температурата. След смяната на датчика колата работи при по висока температура - N на скалата. Перката включва нормално. Днес забелязах че входящият и изходящият в радиатора маркучи са с приблизително еднаква температура. Също така след спиране на двигателя в разширителното казанче за някакво време продължава да влиза антифриз от малкото маркуче от тялото на термостата. Също така маркучите не са твърди, а може да се стиснат с ръка да кажем без почти никакво усилие.
Питането е възможно ли е ако капачката на разширителното казанче не работи да се получава описаното по горе ? Или направо да мисля за радиатор ?
Re: Охладителна система Ескорт 1,4 CVH
Публикувано: 02 авг 2007, 22:32
от madboy
Не знам дали е въжможно на ръка да определиш разликата в температурата? Щом перката работи нормално, значи и датчика работи. Щом работи значи се получава охлаждане в радиатора и датчика изключва.
Датчика на температурата има слабост с течение на времето да показва по-ниска температура. Старият ми датчик ми показваше температура почти в началото на скалата. След като го смених стрелката си стоеше точно в средата на скалата. От скоро го надблюдавам, че пак започва да клюма леко надолу. В смисъл на старият датчик явно са се променили характериските и сега след смяната с нов изглежда все едно, че двигателя работи на по-висока температура.
Маркучите, мисля, ако се твърди означава, че има въздух в системата.
Публикувано: 03 авг 2007, 01:07
от Zi
При Форда май всичко е на цветове. Датчика със син корпус включва перката при по-малка температура(някъде на половината), а другия вид с кафявия корпус включва перката, както е при теб при N. Аз наскоро сменвах моя и вместо кафяв, от магазина бяха объркали и ми бяха донесли син, ама аз го оставих щото и без това мотора си е поизносен вече да не го мъча с високи температури. Виж обаче ако стане обратното мотора да е пригоден да се охлажда по-рано и му объркаш датчиците незнам какво се получава.
Публикувано: 03 авг 2007, 09:33
от madboy
И датчика за перката ли има цветове?
Zi, говориш може би за датчика за стрелката?!

Публикувано: 03 авг 2007, 10:57
от Zi
Не, за този за перката говоря и той е на цветове.

Публикувано: 03 авг 2007, 11:06
от buhap
А може и новия термостат да държи малко по висока температура.При мене се получи така при смяната на термостат но след няколко дена се самооправи.Перката ми вклучва на (Н) и изкл на (О).В казана тече вода щото се изравняват наляганиата.
Публикувано: 03 авг 2007, 14:05
от The seven
Така да внеса едно уточнение. Датчика за който аз говоря е за показанието на уреда на таблото. Т.е. него съм сменял, като цвета си е същият - зелен.
buhap написа:А може и новия термостат да държи малко по висока температура.При мене се получи така при смяната на термостат но след няколко дена се самооправи.Перката ми вклучва на (Н) и изкл на (О).В казана тече вода щото се изравняват наляганиата.
И при мене перката се включва на Н и изключва на О. Всъщност като се замисля, май ще се окаже термостата. Ден или два след смяната му се прецака датчика. А това може да е дошло от по високата температура на работа на двигателя. Датчика си беше оригиналният.
Утре ще сложа стария термостат, който е моторкрафт и би трябвало да работи. Смяната се наложи от това че колата работеше на по ниска температура и мислех че термостата е останал отворен. Оказа се обаче че гуменото уплътнение под него е почнало да се разпада и поради тази причина водата си е минавала от там. Новия термостат е Беер и е на същите градуси като стария. Капачка на етапа няма да сменям, пък ще видим

Публикувано: 03 авг 2007, 14:19
от HACKO
Всичко ти е нормално, не се тормози. Датчика на вентилатора включва на 103градуса което си е точно на N . Просто температурите на въздуха тези дни е висока, а щом стига бързо до работна температура значи термостата и клапана за самообезвъздушаване работят нормално.
Публикувано: 03 авг 2007, 14:28
от The seven
HACKO написа:Всичко ти е нормално, не се тормози. Датчика на вентилатора включва на 103градуса което си е точно на N . Просто температурите на въздуха тези дни е висока, а щом стига бързо до работна температура значи термостата и клапана за самообезвъздушаване работят нормално.

много е възможно да си прав, но онзи ден в София беше не повече от 20 градуса и поведението на колата ми беше същото.
Публикувано: 03 авг 2007, 22:49
от HACKO
Ами щом те притеснява сваляй, мене лично не ме притеснява и си карам така. Доста години се стремях да я постигна и сега съм доволен.
Публикувано: 04 авг 2007, 09:42
от The seven
HACKO написа:Ами щом те притеснява сваляй, мене лично не ме притеснява и си карам така. Доста години се стремях да я постигна и сега съм доволен.
Т.е. при тебе положението е същото ? В момента колата ти работи на по висока температура - нормално стои на O вдига на N, перката включва и пак пада на О ? А зимата на какво положение беше ?
Публикувано: 04 авг 2007, 09:56
от HACKO
Стоеше си на средата, наскоро обаче смених датчика за включване на вентилатора 103/98 излиза по каталога, свалих го от стария си д-л и там нямах проблем, може би оргиналните датчици включват на малко по-ниска температура. Термостата ми е на 88градуса. Мисля че е нормално, извън града вентилатора не се включва.
П.П. Не съм мерил колко градуса е между O и N ама до червения сектор има още място. Теоретически работната температура на ДВГ е 90-110гр. така че 103 не ме притеснява.
Публикувано: 06 авг 2007, 13:56
от The seven
Имайки предвид "хубавото време" през уйкенда и съвета на Наско, за сега оставих нещата както са си. Ще я видя на дълго в какъв температурен режим ще работи и след това ще я мисля.
Благодаря на всички за мненията.