Иде зима - проблем с преохлаждане/незагряване
Публикувано: 20 сеп 2007, 12:28
Иде зима и пак ще се засипят въпроси за термостати, стрелки за температурата, едва достигащи до “NORM” ; съответно и съвети от рода: «източи си част от антифириза» и пр. Все въпроси, породени от един известен «недостатък» на някои модели Форд – преохлаждането/незагряването на двигателя. Изразява се в това, че дори лятно време двигателят бавно достига опримална работна температура. През зимата обикновено така и не я достига, при стандартни градски преходи от по няколко км. Проблемът е особено отчетлив при модели с фуния на радиаторната перка, където ефикасността на радиатора е по-висока. Като основна причина се сочи байпасния отвор(някъде маркуч) на термостата, който насочва прекалено голямо количество антифриз към горния маркуч на радиатора, като този антифриз отива за охлаждане, вместо да отиде за по-бързо загряване на блока (това е и същността на охлаждащата система Westfield - отвеждане на част от охл. течност към долния маркуч на радиатора, независимо от положението на термостата)
Съветите, които най-често се срещат по форумите (вариращи от глуповати до жестоки) са за намаляване обема на охлаждащата течност, поставяне на прегради пред радиатора, прищипване на горния маркуч (с цел намаляване на лумена/дебита му). Преди около година, на една подобна дискусия, в нашия форум бяха споделени по-елегантни решения, за запушване(частично и пълно) на баипасния отвор, което обаче води до повишаване на обратното налягане, а то - до прекомерна циркулация на антифриз през преливния съд и възможност за изливане извън него. Две други, още по-елегантни решения (свързани с частично преработване на част от маркучите на охладителната система), с много снимки и скици ще намерите тук: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Съветите, които най-често се срещат по форумите (вариращи от глуповати до жестоки) са за намаляване обема на охлаждащата течност, поставяне на прегради пред радиатора, прищипване на горния маркуч (с цел намаляване на лумена/дебита му). Преди около година, на една подобна дискусия, в нашия форум бяха споделени по-елегантни решения, за запушване(частично и пълно) на баипасния отвор, което обаче води до повишаване на обратното налягане, а то - до прекомерна циркулация на антифриз през преливния съд и възможност за изливане извън него. Две други, още по-елегантни решения (свързани с частично преработване на част от маркучите на охладителната система), с много снимки и скици ще намерите тук: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;