Страница 1 от 1

Иде зима - проблем с преохлаждане/незагряване

Публикувано: 20 сеп 2007, 12:28
от cocoff
Иде зима и пак ще се засипят въпроси за термостати, стрелки за температурата, едва достигащи до “NORM” ; съответно и съвети от рода: «източи си част от антифириза» и пр. Все въпроси, породени от един известен «недостатък» на някои модели Форд – преохлаждането/незагряването на двигателя. Изразява се в това, че дори лятно време двигателят бавно достига опримална работна температура. През зимата обикновено така и не я достига, при стандартни градски преходи от по няколко км. Проблемът е особено отчетлив при модели с фуния на радиаторната перка, където ефикасността на радиатора е по-висока. Като основна причина се сочи байпасния отвор(някъде маркуч) на термостата, който насочва прекалено голямо количество антифриз към горния маркуч на радиатора, като този антифриз отива за охлаждане, вместо да отиде за по-бързо загряване на блока (това е и същността на охлаждащата система Westfield - отвеждане на част от охл. течност към долния маркуч на радиатора, независимо от положението на термостата)
Съветите, които най-често се срещат по форумите (вариращи от глуповати до жестоки) са за намаляване обема на охлаждащата течност, поставяне на прегради пред радиатора, прищипване на горния маркуч (с цел намаляване на лумена/дебита му). Преди около година, на една подобна дискусия, в нашия форум бяха споделени по-елегантни решения, за запушване(частично и пълно) на баипасния отвор, което обаче води до повишаване на обратното налягане, а то - до прекомерна циркулация на антифриз през преливния съд и възможност за изливане извън него. Две други, още по-елегантни решения (свързани с частично преработване на част от маркучите на охладителната система), с много снимки и скици ще намерите тук: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... ooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 20 сеп 2007, 12:58
от mrdds
за мен си остава най простия и все познат начин с картона пред радиатора,частично-не на цялата повърхност на радиатора.Слагам го по Коледа и си го махам когато температурата стане над 4 градуса.
Миналата зима само веднъж ми се наложи да спра за да го махна защото карах за Боровец и зад един камион с трупи започна да включва вентилатора.Тогава спрях, измъкнах го за минута и продължих.
Иначе на края на улицата(400м) имам парно,докато без картонче след 2км.
Така се затваря и въздушната струя към мотора,която в студено време и в първите минути от работата му се оказва значителен охладител.

Публикувано: 20 сеп 2007, 13:16
от vladislav
Това с картона зимата го правя от както съм взел колата, иначе няма загряване съответно парно, особено извънградско.
Намаляването на охладителната течност по-скоро има обратен ефект, пробвано от мен по съвети на "разбирачи".

преохлаждане

Публикувано: 20 сеп 2007, 18:22
от tata1971
От дебелите книги съм запомнил едно-прегряването и преохлаждането са различни процеси,но последствията от тях върху двигателя са еднакви!!! :idea:

Публикувано: 20 сеп 2007, 20:35
от ewgeny
Това нещо с картона, ако влияе на началното загряване, си проверете термостатите. Няблягам и на това, че термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.

Публикувано: 21 сеп 2007, 19:31
от cocoff
Много си прав! Докато колата е студена и върти само малкия крък, и да го омотаеш с одеало радиатора - все тая. Според мен смисълът на картона е, да се ограничи притока на студен въздух към целия двигателен отсек и така да се ускори достигането на оптимална температура.

Публикувано: 21 сеп 2007, 23:29
от madboy
ewgeny написа:............ термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.
Ако се монтира неправилно няма ли да прегрее колата? Как ще отвори другия кръг.

Публикувано: 22 сеп 2007, 00:33
от HACKO
Откакто миналата зима си оправих клапана за обезвъздушаване в тялото на термостата, в колата е топло.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 22 сеп 2007, 20:35
от ewgeny
madboy написа:
ewgeny написа:............ термостата може и да работи, но да е монтиран неправилно.
Ако се монтира неправилно няма ли да прегрее колата? Как ще отвори другия кръг.
Ами няма да прегрее щото няма изобщо да загрее. Ако е монтиран неправилно, отворен - затворен, водата си минава покрай него и не го е..ва. А и най вече се получава така, защото не го поставят да си легне на мястото, просто го натикват и готово, ама то вибрации, флуида с движи с налягане и го размества и воала - чакай да се стоплиш. И тогава казваш: Термостата ми е нов, значи не е от него. Не, ама е. Начина да разбереш дали работи е прост: Сутрин палиш колата (казал съм вече, че ако сутрин не пали, ще се пали на обяд), правиш едно малко кръгче, колкото леко да се вдигне стрелката, вдигаш капака и пипаш радиатора, ако е леко топъл - термостат. Ако си е напълно студен - значи колата загрява, итърсим другаде проблема.
Нещо неясно? Ае ся всички при колите и вдигайте капаците.