Помощ - резервоарами се вакуомира 1.8ТД

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Помощ - резервоарами се вакуомира 1.8ТД

Мнение от Jinxy » 25 мар 2005, 10:51

Проблема е, че всеки път когато отворя резервоара той е вакуомиран. Свалих маркучите до и от клапана и се оказа, че клапана и маркуча след него са добре-пропускат, но маркуяа идващ от резервоара не пропуска нито навън, нито навътре. Взех една тел и я заврях през него и о чудо - като я извадих беше мокра(нафта). След тази процедура пак я надух, но тя отново непропускаше нито навътре, нито навън.

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 25 мар 2005, 16:30

решението на проблема е много просто!
конструкцията на капачката на резервоара е такава, че след като заредиш и я завиеш до упор трябва да върнеш 1/4 оборот назад докато усетиш леко усилие. вътре в капачката има някъв клапан, който освобождава подналягането. това е стандартна процедура описана в ръководството за експлоатация на Форд - явно нямаш такова и не си прочел :)

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 25 мар 2005, 17:05

Ами аз имам ръководство ама съм много зле с Италианския. Моята обаче не се завива а само се слага и се завърта ключа. Той движи едни палци отдоло и те я затварят плътно.

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 25 мар 2005, 23:30

e, сори! аз говорех за мондео - предположих че и ескорта е така. от бензинджията където зареждам разбрах че и на ескорта резервоара има недостатъка - много трудно да се пълни догоре (не може да изгони въздуха и бълбука 10-15 мин.)и реших че технологията им е една и съща :?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 26 мар 2005, 13:41

Моя винаги като го отворя се чува едно засмукване :) В случаят какъв е проблема не мога да разбера?

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

I pri men ima takyw problem

Мнение от bilder » 27 мар 2005, 22:04

И аз да се оплача че имам подобни ядове и понеже често наливам от туби и др. много често ми се случва да върне гадината като се задави и да се налея с няфта вместо да я сипя в резервоара.Някъде трябва да има отдушник ама не мога да го намеря за да го почистя евентуално.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 28 мар 2005, 09:08

Намерих го и г почистих.
Та клапана на отдушника се намира зад задна дясна гума. От този клапан тръгват 2 маркуча. Горният е изходящ и отива по тръбата на резервоара отдолу под колата. Долният е входящия от резервоара и точно той се бе запушил и то не с какво да е, а с пясък и вода :?: :?: :?: :?: :?: . Данеговорим как излиза тръбата на отдушника от резервоара - с ъгъл 180 градуса, и там бе и запушването. Просто е "супер" да бръкнеш и да го отпушиш.

П.С. Е сега резервоара ми не се вакуумира.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 мар 2005, 11:36

а това вакумиране оказва ли някакво влияние върху колата? май четох някъде нещо такова, но не си спомням :oops:

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 29 мар 2005, 11:50

ами вакуумирането пречи на засмукването на помпата и в един момент може да спре да върви поради недостиг на гориво. Чувал съм за дизели, който са си мачкали резервоара от вакум, и за бензинови, който губят мощност от недостиг на гориво пак от вакум в резервоара. От мен съвет - почисти си отдушника.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 мар 2005, 12:08

ок. има логика в това. ще го почистя, защото и при мен винаги като съм карал повече има вакум, понякога доста сериозен. а и наистина след продължително каране ми се струва, че губя малко мощност.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 29 мар 2005, 12:18

Аз нещо не можах да разбера как точно става отпушването???

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 мар 2005, 12:41

виж в книгата на еитзолд - там има раздел за горивната уредба. на схемета на резервоара ще ти стане ясно.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 29 мар 2005, 12:58

racer11 написа:виж в книгата на еитзолд - там има раздел за горивната уредба. на схемета на резервоара ще ти стане ясно.
Дайте линк, ако има, към тази книга....

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 29 мар 2005, 13:19

аз я имам, но печатна, а не сканирана. но cossy веднъж беше постнаб снимки от нея - не знам дали ги е сканирал, или я има в електронен вариант. а иначе има полезно инфо в нея, но хайнес-а е по-добър. а него можеж да го изтелиш от портала.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 29 мар 2005, 19:05

Ами гледам го аз тоя клапан за горивните пари, гледам и тръбопровода на вентилацията... ама как точно си го почистил? Маха ли се клапана, "ръга" ли се нещо в тръбопровода.... или клапана? Дайте едно "ноу хау" ;)

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 30 мар 2005, 09:17

Клапана си остава на мястото. Изваждаш само двете тръби и ги продухваш. Ако въздуха преминава и през двете добре, занчи е запушен клапана, ама това не се случве. При мен запушена бе тръбата влизаща отдолу в клапана. Прочиствах я с една дълга тел, но се оказа, че проблема не е в нея, а е в металната тръба излизаща от резервоара. Отвиваш двата болта отзад на резервоара и охлабваш двата предни за да се наклони отзад и да можеш да извадиш маркуча от металната тръба на рез.( подпри го отдолу за да не виси само на двата болта отпред, защото ще се изкриви). В тръбата излизаща от резервоара също с телта докато се отпуши.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 30 мар 2005, 22:49

10x много събота и неделя ще имам време да направя една профилактика ;)

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 05 апр 2005, 17:13

мъчих се през уикенда да си почистя тръбите, но не ми беше удобен канала и се отказах след като бях свалил задните болтове на резервоара. но странното е, че вече изчезна проблема с вакумирането. може би в следствие на разместването съм решил временно проблема. както и да е - ще довърша работата какато трябва при първа възможност.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 07 апр 2005, 15:55

ааааа аз за клапана незнам. При мен запушването беше в тръбата от резервоара. Ако е запушен клапана незнам.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 07 апр 2005, 18:25

JINXY написа:... също с телта докато се отпуши.
A всичката гадост къде отива, в резервоара ли :shock: ?

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта