Евентуален проблем със охлаждането-помогнете?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
diggers
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Евентуален проблем със охлаждането-помогнете?

Мнение от diggers » 05 яну 2008, 19:53

Колеги, става въпрос за Форд Mondeo 1.8i .Възможно ли е термостата да отваря на по-висока температура от 95 градуса,защото през зимата колата показва температура около 90 градуса на дълъг пробег когато не се движи с повече от 80 км/h.С по голяма скорост над 100 км/h стрелката за температурата минава повече от половината на скалата.А лятото когато е топло,застрашително доближава червената зона :?: Извинявам се ако има такава тема и се повтарям .

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 06 яну 2008, 20:43

Ми има различни термостати. Патил съм си, понеже моята е испанско производство, карана в Италия. Зимата в БГ въобще не загряваше като хората.

Бяха ми продали термостат от Транзит (който пасна перфектно, докато не разбрах, че не ми помага особено и го смених)

Накрая си купих от Мото Пфое и се оказа, че датчика, който се завинтва в двигателя е развален.
Купих си нов за 10лв. и от тогава всичко си работи перфектно.

Това, което ти описваш си звучи като нормална работа. Не мисля че трябва да се притесняваш, докато загрява нормално и имаш парно.
Изображение Изображение

DELQ4A
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Местоположение: MEZDRA
Status: Извън линия

охлаждане мондео

Мнение от DELQ4A » 07 яну 2008, 08:48

много ти благодаря за отзивчивоста!!! все пак ще се опитам да сменя термостата,защото чух,че имало летен и зимен вариант!!!! ?????

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 07 яну 2008, 09:07

Летния и зимния вариант са произведените за Италия/Испания и за Германия, които отварят при различна температура.

Няма нужда да сменяш нещо лятото и зимата като при Жигулите.

Отиваш в Мото Пфое и си купуваш термостат за твоята кола. Те хората няма да ти продадат италиански.

Цената му е почти същата, за която ще го купиш от квартално магазинче. Разликата е, че знаеш какво купуваш!
Изображение Изображение

DELQ4A
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Местоположение: MEZDRA
Status: Извън линия

охлаждане

Мнение от DELQ4A » 07 яну 2008, 09:13

да окей,това е решението!!!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 07 яну 2008, 14:51

Има и вариант да не ти показва правилно стрелката,защото датчика за температурата е отделно от този на стрелката.Ако този на стрелката е Италиански,то е мн.вероятно да не показва вярно.По принцип термостата на Мондео,отваря големият кръг на 92 градуса.Стрелката почти винаги трябва да е в средата между буквите R и М от NORMAL :wink: При градско и друго екстремно шофиране си е нормално да отива между A и L,тогава се включва и първата степен на вентилатора на охлаждането.Като цяло щом стрелката е в цялата зона NORMAL,няма да се плашиш,това е специфично за стрелката при Мондео.И аз в началото докато свикна с тази особеност на Моня,бая се притеснявах,но по-късно четейки по Руски форуми и от практиката си с колата се успокоих.
Изображение

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 07 яну 2008, 16:07

demiro написа:Има и вариант да не ти показва правилно стрелката,защото датчика за температурата е отделно от този на стрелката.Ако този на стрелката е Италиански,то е мн.вероятно да не показва вярно.По принцип термостата на Мондео,отваря големият кръг на 92 градуса.Стрелката почти винаги трябва да е в средата между буквите R и М от NORMAL :wink: При градско и друго екстремно шофиране си е нормално да отива между A и L,тогава се включва и първата степен на вентилатора на охлаждането.Като цяло щом стрелката е в цялата зона NORMAL,няма да се плашиш,това е специфично за стрелката при Мондео.И аз в началото докато свикна с тази особеност на Моня,бая се притеснявах,но по-късно четейки по Руски форуми и от практиката си с колата се успокоих.
еми то на всички коли е така :lol: щом зоната е обозначена като NORMAL значи няма проблем стрелката да е там :D

DELQ4A
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Местоположение: MEZDRA
Status: Извън линия

охлаждане

Мнение от DELQ4A » 07 яну 2008, 16:34

уреда в купето показва предполагам правилно,защото като побегне стрелката към опасната зона тогава се включват и двата вентилатоа,и то на бързата степен!!!! и така мога да мина 100км. а те си вият,а стрелката си седи там!!!

DELQ4A
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Местоположение: MEZDRA
Status: Извън линия

Мнение от DELQ4A » 07 яну 2008, 16:45

е сега както е студена,ако я изюркам по магистралата,след 50км каране вдига температурата включва перките на 2 степен,и така си вият !!!!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 07 яну 2008, 19:53

DELQ4A написа:е сега както е студена,ако я изюркам по магистралата,след 50км каране вдига температурата включва перките на 2 степен,и така си вият !!!!
М даа,предстои ти смяна на термостат най-малкото. :cry:
Изображение

DELQ4A
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 яну 2008, 13:56
Модел на автомобила: FORD MONDEO
Местоположение: MEZDRA
Status: Извън линия

охлаждане

Мнение от DELQ4A » 08 яну 2008, 11:52

ами май се ориентирам към термостата!!!! защото вдигна висока температура,перките включиха на макс а маркуча от термостата към радиатора леко топъл!!!! и ме навежда на мисъл че не отваря както пише по книгите!!!!!

Потребителски аватар
diggers
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от diggers » 13 яну 2008, 11:39

термостатът е сменен,и сега няма никакви проблеми.Старият изобщо не отваряше . :)

Потребителски аватар
diggers
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 05 яну 2008, 19:09
Модел на автомобила: Ford Mondeo 98 1.8i-zetekGHIA
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от diggers » 14 яну 2008, 13:03

новия термостат е френски!!! VERNET за сега работи перфектно!!!! някой да изкаже мнение.....!!!!! предварително благодаря!!!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта