Страница 1 от 1
Евентуален проблем със охлаждането-помогнете?
Публикувано: 05 яну 2008, 19:53
от diggers
Колеги, става въпрос за Форд Mondeo 1.8i .Възможно ли е термостата да отваря на по-висока температура от 95 градуса,защото през зимата колата показва температура около 90 градуса на дълъг пробег когато не се движи с повече от 80 км/h.С по голяма скорост над 100 км/h стрелката за температурата минава повече от половината на скалата.А лятото когато е топло,застрашително доближава червената зона

Извинявам се ако има такава тема и се повтарям .
Публикувано: 06 яну 2008, 20:43
от Kocko
Ми има различни термостати. Патил съм си, понеже моята е испанско производство, карана в Италия. Зимата в БГ въобще не загряваше като хората.
Бяха ми продали термостат от Транзит (който пасна перфектно, докато не разбрах, че не ми помага особено и го смених)
Накрая си купих от Мото Пфое и се оказа, че датчика, който се завинтва в двигателя е развален.
Купих си нов за 10лв. и от тогава всичко си работи перфектно.
Това, което ти описваш си звучи като нормална работа. Не мисля че трябва да се притесняваш, докато загрява нормално и имаш парно.
охлаждане мондео
Публикувано: 07 яну 2008, 08:48
от DELQ4A
много ти благодаря за отзивчивоста!!! все пак ще се опитам да сменя термостата,защото чух,че имало летен и зимен вариант!!!! ?????
Публикувано: 07 яну 2008, 09:07
от Kocko
Летния и зимния вариант са произведените за Италия/Испания и за Германия, които отварят при различна температура.
Няма нужда да сменяш нещо лятото и зимата като при Жигулите.
Отиваш в Мото Пфое и си купуваш термостат за твоята кола. Те хората няма да ти продадат италиански.
Цената му е почти същата, за която ще го купиш от квартално магазинче. Разликата е, че знаеш какво купуваш!
охлаждане
Публикувано: 07 яну 2008, 09:13
от DELQ4A
да окей,това е решението!!!
Публикувано: 07 яну 2008, 14:51
от demiro
Има и вариант да не ти показва правилно стрелката,защото датчика за температурата е отделно от този на стрелката.Ако този на стрелката е Италиански,то е мн.вероятно да не показва вярно.По принцип термостата на Мондео,отваря големият кръг на 92 градуса.Стрелката почти винаги трябва да е в средата между буквите R и М от NORMAL

При градско и друго екстремно шофиране си е нормално да отива между A и L,тогава се включва и първата степен на вентилатора на охлаждането.Като цяло щом стрелката е в цялата зона NORMAL,няма да се плашиш,това е специфично за стрелката при Мондео.И аз в началото докато свикна с тази особеност на Моня,бая се притеснявах,но по-късно четейки по Руски форуми и от практиката си с колата се успокоих.
Публикувано: 07 яну 2008, 16:07
от doctordre
demiro написа:Има и вариант да не ти показва правилно стрелката,защото датчика за температурата е отделно от този на стрелката.Ако този на стрелката е Италиански,то е мн.вероятно да не показва вярно.По принцип термостата на Мондео,отваря големият кръг на 92 градуса.Стрелката почти винаги трябва да е в средата между буквите R и М от NORMAL

При градско и друго екстремно шофиране си е нормално да отива между A и L,тогава се включва и първата степен на вентилатора на охлаждането.Като цяло щом стрелката е в цялата зона NORMAL,няма да се плашиш,това е специфично за стрелката при Мондео.И аз в началото докато свикна с тази особеност на Моня,бая се притеснявах,но по-късно четейки по Руски форуми и от практиката си с колата се успокоих.
еми то на всички коли е така

щом зоната е обозначена като NORMAL значи няма проблем стрелката да е там

охлаждане
Публикувано: 07 яну 2008, 16:34
от DELQ4A
уреда в купето показва предполагам правилно,защото като побегне стрелката към опасната зона тогава се включват и двата вентилатоа,и то на бързата степен!!!! и така мога да мина 100км. а те си вият,а стрелката си седи там!!!
Публикувано: 07 яну 2008, 16:45
от DELQ4A
е сега както е студена,ако я изюркам по магистралата,след 50км каране вдига температурата включва перките на 2 степен,и така си вият !!!!
Публикувано: 07 яну 2008, 19:53
от demiro
DELQ4A написа:е сега както е студена,ако я изюркам по магистралата,след 50км каране вдига температурата включва перките на 2 степен,и така си вият !!!!
М даа,предстои ти смяна на термостат най-малкото.

охлаждане
Публикувано: 08 яну 2008, 11:52
от DELQ4A
ами май се ориентирам към термостата!!!! защото вдигна висока температура,перките включиха на макс а маркуча от термостата към радиатора леко топъл!!!! и ме навежда на мисъл че не отваря както пише по книгите!!!!!
Публикувано: 13 яну 2008, 11:39
от diggers
термостатът е сменен,и сега няма никакви проблеми.Старият изобщо не отваряше .

Публикувано: 14 яну 2008, 13:03
от diggers
новия термостат е френски!!! VERNET за сега работи перфектно!!!! някой да изкаже мнение.....!!!!! предварително благодаря!!!