Как да си сменим радиатора на парното при Ескорт`93?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Как да си сменим радиатора на парното при Ескорт`93?

Мнение от MasterBo » 09 фев 2008, 19:30

Така...
Може да пропуснете отговорите съдържащи "използвай търсене във форума има много такива теми", а също така и "елементарно, само издърпваш барчето, радятора и си готов", защото изчетох всичко и не ми помогна, а второто не е елементарно.

И сега.. свалил съм маркучите на радиаторчето, свалил съм планката която е с уплътнение върху тръбичките на радиаторчето и е хваната с две винтчета към купето от външната страна.
Свалил съм централната конзола (около лоста за скорости) и съм развил двата болта, които захващат две метални тръби перз средата на таблото. Развил съм и гайките от горната страна. Свалил съм уредите за парното от таблото. Свалил съм ляв и десен въздуховод. Развил съм 5-те торкс болта, които закрепват таблото от към предното стъкло и от двете страни от към вратите.
Като дурпам таблото се клати.. държи се още някъде но не знам къде.
Централния блок на отоплението на купето обаче не помръдва... не мога да го дръпна 3см навътре за да се приберат тръбичките в купето и да издърпам радиаторчето!!!

Нервен съм... цял ден се боря.. МОЛЯ НЯКОЙ ДА КАЖЕ КАКВО И КЪДЕ ПРОПУСКАМ! :evil:
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12724
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 фев 2008, 22:37

Връщай всичко на място. Развий двете видии които държат радиаторчето (виждат се като се навреш пред дясната седалка), дръпни го назад и го изтегли надясно като чекмедже. Време за сваляне- 3 до 5 минути.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 10 фев 2008, 10:42

Не става така Наско, движи се само 2-3мм а трябва да го издърпам 3-4 см.
Сега отивам пак в гаража да се мъча, ако имате някакви други идеи... пишете преди да съм разглобил колата напълно :)
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12724
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 10 фев 2008, 16:44

Дано не е много късно, но съм забравил. Има гайки 8мм, мисля че са 2 по едина от двата края на кутията. В дъното на снимката. Извинявай че те заблудих ама съм го правил преди 7г. Таблото не е нужно да се сваля, като се развият гайките кутията се измества достатъчно за да се извади радиаторчето.

ПС. Таблото не пречи за старите модели, МК-3 и 4, за по новите трябва да се откачи и издърпа малко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 11 фев 2008, 11:51

Да, открих ги тези две гайки 13 не са 8мм. Развих ги и тях.. но пак не стана. Затова свалих цялото табло. Откачих левите въздуховоди, после десните и като дръпнах излезе доброволно.

Не е невъзможно да се смени без да се маха таблото но, има шанс да се счупи нещо и аз не си падам по хамалските изпълнения.

Ще напиша реда в който аз го смених.

Смяна на радиаторчето на парното:

1. Сваляте маркучите към радиаторчето в купето. За целта влизате под колата и ще ги видите над кормилната рейка влизащи в купето. Развивате двете скоби, сваляте и запушвате маркучите с нещо подходящо за да не загубите много охладителна течност. После с кръстата отвертка развивате металната планка с гуменото оплътнение което изолира около тръбичките на радиаторчето (два винта).

2. Сваля се централната конзола (пластмасовия корпус около скоростния лост)
- 2 болтчета в кутията за аудио касети между двете седалки
- Маха се топката на скоростния лост и кожения калъф (използвате права отвертка като бъркате първо отпред и махате пластмасата която държи кожения калъф. Вътре има метална планка хваната с 4 гайки (8мм). Развивате и нея и я махате.
- Дърпате ръчната спирачка колкото е възможно повече. Ако не се вдига достатъчно, може да разхлабите жилото наръчната спирачка.
- Вдигате нагоре централната конзола и я измъквате през лоста за скорости и ръчната спирачка.

3. Развивате два болта (13мм) в основата на централната част на таблото, които захващат арматурата на таблото. Малко над тях има два по-малки болта с torx глави (не помня размера). Развивате и тях.

4. Дърпате и двете седалки максимално назад. Лягате под таблото и развивате от ляво и отдясно по една гайка (13мм) държащи корпуса на отоплението към купето. Намират се над тръбите за левия и десния въздуховод. Наско е показал снимки, за съжаление аз не съм правил такива. Препоръчвам ви да ползвате ключ тръбичка (или там както се нарича иначе ще е доста трудно). Ако ще сваляте цялото табло, може да пропуснете тази стъпка за сега, след като е премахнато таблото става по-лесно.

5. Махате малкия въздуховод в основата на корпуса на отоплението (насочва въздуха към централната конзола). Също така ви препоръчвам да свалите касетофона/плейъра който имате а също така кутията под него.

6. Над касетофона има кръгла пластмасова тапичка. Махате я и под нея развивате болт с torx глава.

------------
До тук сте готови да смените радиатора по метода на наско без сваляне на арматурното табло. Лично аз нямах достатъчно успех (или сила) да издърпам целия корпус на отоплението достатъчно на вътре за да се приберат тръбичките на радиаторчето вътре в купето. За да не губите много време и нерви, трябва целия корпус да се дръпне малко надолу за да излезе от шпилките, на които развихме гайките в т. 4.

Ако сте успели да издърпате конзолата назад и да пиберете тръбите в купето, радиаторчето е захванато с два винта. Развивате ги и го издърпвате надясно. Ако ви пречи жилото за управление на клапата, освободете го.

И това е... за съжаление при мен не се получи защото корпуса мърдаше 1-2 см.. а ми трябваха поне 5 см.. затова реших да сваля таблото.
------------

Сваляне на арматурното табло:

7. Развивате по два болта с torx глави от лявата и дясната страна на таблото до вратите. Развивате още три такива болта които са скрити под капачета до отворите за отопление на предното стъкло.

8. Развивате два винта от горната страна на пластмасовата лайсна на таблото с уредите и я махате. После развивате още 4 винта които държат блока с уредите и го издърпвате към вас. Внимателно бъркате отзад и откачате жилото на километража и куплунга. Издърпвате волана напред и изваждате блока с уредите.

9. Сваляте левия отвор на вентилацията. Развивате два винта (един от горната страна и един от дясната страна). Бъркате с права отвертка в долната лява част на пластмасовия панел и внимателно измъквате отвора с управлението на ел. фаровете. Откачате куплунга на ел. фаровете (също така ако имате светодиоди или някаква друга електоника на тази част).

10. Сваляте панела за управление на вентилацията/отоплението с централните отвори за вентилация. Развивате два закрепващи винта, един от лявата страна и един отгоре в ляво. После сваляте врътките за парното, вентилатора и клапите, като за целта с права отвертка бъркате под тях и ги измъквате. Развивате двата винта които ще се открият като махнете врътките. Измъквате панела към вас и разкачате ключовете за отопление на задното стъкло и светлините за мъгла. Като махнете този панел, отдолу ще видите още два винта, които закрепват блокчето с жилата за клапите и парното, развиите ги за да го освободите.

Не съм сигурен дали е задължително да свалите и десния въздуховод, мисля че може и без. Ако ви се наложи, той се държи на едно винтче в жабката.

11. Свалете осветлението на жабката, като за целта развиете двата винта вътре в нея и го избутайте през неговия отвор зад таблото.

12. Свалете пластмасовите капаци на кормилната колонка. 4 винта на долния и два на горния капак.

13. Свалете блока за управление на фаровете и чистачките, като за целта освободите двата кулунга към него (свалят се като първо се дръпнат отдолу и после се изнизват). Развийте закрепващия болт, точно зад бутона за аварийните светлини. Внимателно измъкнете блока нагоре.

14. Свалете волана. Внимателно с права отвертка махнете капачката на бутона на клаксона. След това не помня как точно беше, защото отдавна не съм с оригиналния волан. Някой от пичовете в този форум може да допълни. Трябва да се извади планката на бутона на клаксона, после имаше една гайка... ама какъв размер не помня.

Тук вече таблото трябва осезаемо да се клати. Все пак огледайте, защото може да съм изпуснал нещо. Ако случайно таблото се държи някъде долу в ляво, може да свалите пластмасовия пред таблото с предпазителите, който се закрепва на 6-8 винта.

15. Освободете сноповете с кабели на инсталацията от закрепванията им към пластасовите части на таблото. Може да си отбележите с лепенки или някакъв друг начин кой сноп от къде е минавал, за да не притиснете или скъсате някой кабел при монтажа.

16. Внимателно издърпайте таблото през колонката на кормилното управление. Най- лесно ще го извадите извън купето по диагонал през задната врата.

17. Развийте двете гайки закрепващи металната арматура в средата в горната страна (горната част на това което развихме в стъпка 3). Металната арматура вече е напълно свободна, отместете я да не ви пречи.

18. Развийте закрепването на въздуховодите. Два десни и два леви, като всеки е закрепен с по два винта за ключ 8 в горните им части.

19. Измъкнете въздуховодите от долните им страни от корпуса на отоплението.

20. Ако не сте развили гайките в стъпка 4, те вече са лесно достъпни като са отстранени въздуховодите. Развийте ги.

21. Дръпнете корпуса на отоплението надолу за да го измъкнете от шпилките и го издърпайте към вас колкото е необходимо за да приберете тръбите на радиаторчето в купето.

22. Измъкнете радиаторчето надясно и го сменете ;)

Може да си изчистите листата и боклуците които са се събрали там.

Аз загубих цялата събота в опит да го сменя по късия метод... но неуспешно. По-дългия метод (сваляне на таблото) ми отне цялата неделя... но пък си почистих всичко от натрупалата се 15 годишна мизерия :)

Все пак.. РАЗЧИТАЙТЕ НА ОЧИТЕ СИ не на моето ръководство. Много е възможно да съм пропуснал някоя стъпка.

Айде... загубих половин ден да пиша... време е да се хвана в работа.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор на парното на ескорт 93

Мнение от biser77 » 19 ное 2011, 20:01

Доста стара тема, но доста полезна, БРАВО на колегата , изгубил времето си да пише как го е направил. Аз продължавам неговото дело, само че за Ескорт 98 - ма, разликите са почти нищожни, просто може би разбрах защо не е могъл да го смени без да сваля таблото. До 6 т. всичко е ок, колегата не е могъл да го издърпа повече защото арматурата на таблото се държи и в горния край на 2 болта, за целта се сваля декоративната кора около таблото на километража и врътките за парното, заедно със духалките по средата. Точно зад тях се намират горните болтове, които държат арматурата на таблото, ключ 13 и гъвкава връзка или шарнирно съединение, развиват се 2-та болта и цялото табло е освободено да може да се дръпне още 5 см, колкото да влязат тръбичките в купето. Дърпа се силно от един, а другия вади радиатора надясно и слага другия. След това обратна процедура по сглобяването и ...африка... :))) Повече от 3 години карам тази кола без парно и не ми се мислеше че трябва да го сменям, а "майсторите" искаха от 120 до 200 лв. за смяната. 4 часа отне, защото е за 1 път и сега имам топло за зимата, успех на всички наели се с тази задача. :)
Изображение

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: смяна на радиатор на парното на ескорт 93

Мнение от boby » 11 яну 2012, 21:24

Ето няколко снимки и от мен двата болта се намират м у въздуховода на парното в централната конзола Изображение болта над касетофона Изображение 2 та болта под барчето след изваждане на барчето при скоростният лост Изображение и заветния момент изваждане на радиаторчето Изображение и след това в обратният ред:D
Изображение

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Как да си сменим радиатора на парното при Ескорт`93?

Мнение от radorecord » 20 ное 2014, 15:15

В допълнение на последните снимки мога да добавя, че кутията с радиатора се държи от двете страни и с две гайки към шпилки,стърчащи надолу. За да се видят трябва да се легне с очи към небето в пространството на краката. Те също така държат основно кутията с радиаторчето за да може да се издърпа.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта