Страница 1 от 1

Врене на водата в охладителната система - Форд Фиеста '93

Публикувано: 18 фев 2008, 08:36
от sstoyanov
Здравейте Колеги,

колата е 1993 година форд фиеста модификация куриер с газова уредба и мотор от фиеста 1.1 (стандартният е 1.3).

Та... Вчера за пръв път ми се случи да заври водата в охладителната система, имам чувството, че термостата не отваря, но не съм сигурен. Вчера я видях да ври след не много дълъг преход - видях, че е качила температура малко повече от нормалното - на таблото беше под средата стрелката за температурата на водата. Спрях, и видях пара от под капака - с парцал развих капачката на разширителното казанче, водата почти се беше поуспокоила със загуба от около почти литър (не я бях проверявал от 2/3 дена - може да не е от тази случка цялата загуба). Долях минерална вода (само това имах в мен, по принцип слагам дестилирана). Прибрах се до у нас без проблеми - освен, че водата отново беше пред завиране - този път само пара имаше.

Тази сутрин я запалих, влезе в нормални граници и я обърнах на газ, при което общо взето загубих обороти. Според мен започна да замръзва изпарителя на газовата. Превключих ключето на средно положение да не подава никакво гориво да издуха каквото има из карборатора, след което я обърнах на бензин и така минах около... 3км когато водата отново загря, но този път отиде малко над средата на нормалната температура (но все още беше далеч от максималната). Долях отново вода, изчаках я да поистине и се прибрах (още около 2км). За тези втори 2км вдигна температура пак около средата. Спрях колата от движение докато не разбера какво става за сега. След краткият ми оглед видях, че маркуча за течността от казанчето към радиатора е направил нещо като шупла и от там имам теч на вода. След паркирането тази сутрин видях, че водата НЕ циркулира почти. Тази сутрин така и не видях парно, макар и температурите на водата, за разлика от снощи, когато парно имаше, смея да кажа по-топло от нормалното. Маслото е почти на долната граница, но си е в нормалните граници все пак, а и ако е от него мисля, че ще блокира мотора изцяло няма да прави такива изпълнения. Направих малко груби сметки за концентрацията на антифриз в системата и стигнах до резултат около 1:4 концентрация антифриз:вода (моя груба грешка - трябваше още снощи да налея антифриз когато се прибрах - температурите бяха около -9 сутринта в 6 часа снощи незнам колко са били...).

Обобщено проблема е завиране на вода, почти никаква циркулация, либса на парно.


Благодаря предварително на всички изчели проблема ми, и тези които решат да помогнат. Сега тръгвам с другата кола, а фиестата ще я вкарам в сервиз идната събота (преди това нямам много време, а и съм пред заплата...).

Лек, безпроблемен и спорен ден Ви желая.

Публикувано: 18 фев 2008, 11:56
от madboy
Колега, пипна ли радиатора дали е топъл? Перката включва ли се? Да не е замръзнала течността по маркучите и в радиатора? Ако нямаш парно значи са замръзнали маркучите към изпарителя(щом се е и заледил), обикновено свързват маркуча за изпарителя с този към парното.

Публикувано: 18 фев 2008, 12:33
от sstoyanov
Снощи температурата при нас е била -19 което значи 100%-тово замръзване, незнам до каква степен е била замръзнала обаче, и какви последствия следват от карането и... сега ще ходя да я гледам и евентоално да размразявам маркучи/радиатор/изпарител със топла вода пък да видим... ще и налея и АнтиФриз - малко след дъжд качулка но...

Публикувано: 18 фев 2008, 13:13
от sstoyanov
Така... както писах по-горе снощи е била замръзнала, днес се е поразмразила - дали от карането сутринта, дали от слънцето днес незнам. Маслото е чисто - няма вода при него т.е. гарнитурата или е здрава или е пукната от към водата и вкарва въздух в системата. Колата я обръщам на газ, държи си обороти без никакъв проблем (радиатора не е замръзнал, както и изпарителя), но все пак загрява... за 2/3 минути влезе в напълно нормални граници според датчика - обикновенно при работа на място и трябват 8-10 минути. Парно няма, може би от въздуха който евентоално влиза през гарнитурата, но това, което ме притеснява е, че водата не се връща обратно в разширителният съд (казанчето)... Имате ли някакви мнения?

едит: маркучите от/към изпарителя; от/към казанчето; от/към мотора са меки - не са замръзнали...

Публикувано: 18 фев 2008, 13:27
от diggers
Щом си доливал вода а не антифриз, а и парно нямаш..... най вероятно има замръзване по системата!!! Не каза дали ти е включвала перката за охлаждане!!!

Публикувано: 18 фев 2008, 13:39
от sstoyanov
Не, не е включвала което е странно, но пък развих тапата за обезвъздушаване и капеше вода от там както капе и лятото например.

Публикувано: 18 фев 2008, 13:57
от diggers
Ако датчика който ти включва перката,ти е на радиатора и понеже водата не може да циркулиа е нормално да не може да включи!!! За това провери за лед по системата или някакви други боклуци,защото явно имаш запушване по системата за охлаждане!!!

Публикувано: 18 фев 2008, 14:41
от paci
Щях да кажа термостат ама па парно няма.
Ако па е един проблем със загряването дет се обсъжадаше на дълго и на широко ... то па тя па загрява.
Освен ако се затопли и се изолират съмненията за замръване да е водната помпа *00147*
Превъртяла турбинка!
Снайперисто така бра ядове с едно Мондео па и на всичкото отгоре май 2 ли 3 помпи смени, че все некви ефтини добарваше.

Публикувано: 19 фев 2008, 12:13
от sstoyanov
:) проблемът го реших доста елементарно... накрайникът на радиатора където са ми въразли маркуча за изпарителя на газовата беше замръзнал... самите маркучи бяха добре, както и радиатора - може би защото диаметъра му е доста малък... с малко топла вода го размразих. Източих си антифриза с водата и сипах нов + вода 1:1 и нямаше проблем снощи ;) Благодаря на всички за помощта.

п.с. като видях в microcat-a къде ми е датчика който отчита температурата..... добре че навреме съм я спрял колата да истине.

Публикувано: 19 фев 2008, 12:19
от carrot
Датчика за включване на перката на радиатора (то си е термоключ) се намира отгоре на корпуса на термостата, а за уреда на таблото - отпред.
Все пак обърни внимание и на водната помпа :wink:. Да не би замръзването да е последица е не причина...

Публикувано: 19 фев 2008, 13:07
от sstoyanov
carrot написа:Датчика за включване на перката на радиатора (то си е термоключ) се намира отгоре на корпуса на термостата, а за уреда на таблото - отпред.
Все пак обърни внимание и на водната помпа :wink:. Да не би замръзването да е последица е не причина...
проверих я - ОК е, както и гарнитурата :) Замръзването си е баш причина... при тия -20 и антифрийз който държи на по-малка температура... днес няма никакъв проблем - с новия концентрат държа до -30 и кусур градуса и си запалих без проблем и си карам и до сега.

Публикувано: 19 фев 2008, 14:38
от madboy
И аз бях замръзнал по същия начин. От Красна поляна до Младост 1(
десетина км.) не се размрази, газта не тръгна, без парно, но не прегря. Добре, че имах тунджа в резервоара. Размрази се чак някъде следобед, да го еВа. :wink:

Re: Врене на водата в охладителната система - Форд Фиеста '93

Публикувано: 06 май 2008, 08:29
от sstoyanov
Забравил съм да довърша и тази тема :) аман от работа - кабела който отива от реостата към вентилатора не правеше хубав контакт, но основният проблем излезе че динамото е в непосредствена близост до големия маркуч от казанчето за водата към радиатора и при палене (особено както и гаснеше колата в движение на газ заради въздушният филтър) като се тресе мотора направо е прерязал въпросният маркуч. Беше му изхвърчала едната скоба и сълзеше от там + влиза въздух в системата непрекъснато от там. Затегнах снадката със нова скоба, смених вентилаторското кабелче и всичко заспа :) Надявам се съм бил полезен.