Врене на водата в охладителната система - Форд Фиеста '93
Публикувано: 18 фев 2008, 08:36
Здравейте Колеги,
колата е 1993 година форд фиеста модификация куриер с газова уредба и мотор от фиеста 1.1 (стандартният е 1.3).
Та... Вчера за пръв път ми се случи да заври водата в охладителната система, имам чувството, че термостата не отваря, но не съм сигурен. Вчера я видях да ври след не много дълъг преход - видях, че е качила температура малко повече от нормалното - на таблото беше под средата стрелката за температурата на водата. Спрях, и видях пара от под капака - с парцал развих капачката на разширителното казанче, водата почти се беше поуспокоила със загуба от около почти литър (не я бях проверявал от 2/3 дена - може да не е от тази случка цялата загуба). Долях минерална вода (само това имах в мен, по принцип слагам дестилирана). Прибрах се до у нас без проблеми - освен, че водата отново беше пред завиране - този път само пара имаше.
Тази сутрин я запалих, влезе в нормални граници и я обърнах на газ, при което общо взето загубих обороти. Според мен започна да замръзва изпарителя на газовата. Превключих ключето на средно положение да не подава никакво гориво да издуха каквото има из карборатора, след което я обърнах на бензин и така минах около... 3км когато водата отново загря, но този път отиде малко над средата на нормалната температура (но все още беше далеч от максималната). Долях отново вода, изчаках я да поистине и се прибрах (още около 2км). За тези втори 2км вдигна температура пак около средата. Спрях колата от движение докато не разбера какво става за сега. След краткият ми оглед видях, че маркуча за течността от казанчето към радиатора е направил нещо като шупла и от там имам теч на вода. След паркирането тази сутрин видях, че водата НЕ циркулира почти. Тази сутрин така и не видях парно, макар и температурите на водата, за разлика от снощи, когато парно имаше, смея да кажа по-топло от нормалното. Маслото е почти на долната граница, но си е в нормалните граници все пак, а и ако е от него мисля, че ще блокира мотора изцяло няма да прави такива изпълнения. Направих малко груби сметки за концентрацията на антифриз в системата и стигнах до резултат около 1:4 концентрация антифриз:вода (моя груба грешка - трябваше още снощи да налея антифриз когато се прибрах - температурите бяха около -9 сутринта в 6 часа снощи незнам колко са били...).
Обобщено проблема е завиране на вода, почти никаква циркулация, либса на парно.
Благодаря предварително на всички изчели проблема ми, и тези които решат да помогнат. Сега тръгвам с другата кола, а фиестата ще я вкарам в сервиз идната събота (преди това нямам много време, а и съм пред заплата...).
Лек, безпроблемен и спорен ден Ви желая.
колата е 1993 година форд фиеста модификация куриер с газова уредба и мотор от фиеста 1.1 (стандартният е 1.3).
Та... Вчера за пръв път ми се случи да заври водата в охладителната система, имам чувството, че термостата не отваря, но не съм сигурен. Вчера я видях да ври след не много дълъг преход - видях, че е качила температура малко повече от нормалното - на таблото беше под средата стрелката за температурата на водата. Спрях, и видях пара от под капака - с парцал развих капачката на разширителното казанче, водата почти се беше поуспокоила със загуба от около почти литър (не я бях проверявал от 2/3 дена - може да не е от тази случка цялата загуба). Долях минерална вода (само това имах в мен, по принцип слагам дестилирана). Прибрах се до у нас без проблеми - освен, че водата отново беше пред завиране - този път само пара имаше.
Тази сутрин я запалих, влезе в нормални граници и я обърнах на газ, при което общо взето загубих обороти. Според мен започна да замръзва изпарителя на газовата. Превключих ключето на средно положение да не подава никакво гориво да издуха каквото има из карборатора, след което я обърнах на бензин и така минах около... 3км когато водата отново загря, но този път отиде малко над средата на нормалната температура (но все още беше далеч от максималната). Долях отново вода, изчаках я да поистине и се прибрах (още около 2км). За тези втори 2км вдигна температура пак около средата. Спрях колата от движение докато не разбера какво става за сега. След краткият ми оглед видях, че маркуча за течността от казанчето към радиатора е направил нещо като шупла и от там имам теч на вода. След паркирането тази сутрин видях, че водата НЕ циркулира почти. Тази сутрин така и не видях парно, макар и температурите на водата, за разлика от снощи, когато парно имаше, смея да кажа по-топло от нормалното. Маслото е почти на долната граница, но си е в нормалните граници все пак, а и ако е от него мисля, че ще блокира мотора изцяло няма да прави такива изпълнения. Направих малко груби сметки за концентрацията на антифриз в системата и стигнах до резултат около 1:4 концентрация антифриз:вода (моя груба грешка - трябваше още снощи да налея антифриз когато се прибрах - температурите бяха около -9 сутринта в 6 часа снощи незнам колко са били...).
Обобщено проблема е завиране на вода, почти никаква циркулация, либса на парно.
Благодаря предварително на всички изчели проблема ми, и тези които решат да помогнат. Сега тръгвам с другата кола, а фиестата ще я вкарам в сервиз идната събота (преди това нямам много време, а и съм пред заплата...).
Лек, безпроблемен и спорен ден Ви желая.