Страница 1 от 1

Как да си оправя термостата?

Публикувано: 15 мар 2008, 18:15
от pitbulche
Вече близо година радиаторът леко капе. Редовно го доливам, но преди около месец забравих и случайно се сетих по време на път. Като погледнах в казанчето май нямаше вече антифриз! Странно! Вместо да загрее двигателят държеше температура под нормалното. Взех се в ръце и оправих радиатора с една добавка на валволин - наистина спря да тече. Обаче от тогава колата не може да загрее даже и на дълъг път. Мисля, че като е свършил антифриза е глътнал въздух, така мисля поне и термостата е заседнал някак си. Въпроса ми е мога ли да го оправя без подмяна, защото съм сигурен, че е здрав. Установих повредата преди да налея добавката и цяла зима парното си работеше отлично. Моля дайте съвети!

Re: Как да си оправя термостата?

Публикувано: 16 мар 2008, 18:30
от g.taskov
Свали термостата и ведно канче го сложи на печката и гледай с повишаване на тем. на водата дали отваря.
Но най-добре си сложи нов за да си сигурен.

Re: Как да си оправя термостата?

Публикувано: 20 мар 2008, 21:55
от Shooter
Колега... свали термостата и го пробвай, но дори и да работи сигурно е натрупал котлен камак или мрасотии и не затваря добре! затова и не загрява двигателя! можеш да го разкиснеш в оцет да се изчисти но най добре е сложи нов!

Re: Как да си оправя термостата?

Публикувано: 21 мар 2008, 09:19
от mrdds
къв котлен камък бе хора,антифриза не прави котлен каъм,освен ако колегата не долива с чешмяна вода,което е мноооого погрешно.
Между другото системата се самообезвъздушава,така,че няма как да е останал въздух ....а и да е останал той не пречи на термостата да работи.
Смени си термостата с нов.

Re: Как да си оправя термостата?

Публикувано: 30 мар 2008, 10:24
от schrack
Смяна на термостат

Публикувано: 31 мар 2008, 14:45
от pitbulche
Още не съм намерил време да го разглобя, но ще напиша какъв е бил проблема веднага след като го реша.

Публикувано: 29 май 2008, 01:41
от pitbulche
Здравейте отново!
Ето ви малко снимки от смяната на термостата.
термостат-1.JPG
термостат-2.JPG
термостат-3.JPG
Та значи оказа се, че термостата не е бил поставен правилно още в Германия. На него има една съчма - с червено съм я оградил нея и мястото, където трябва тя да влезе в гнездото. Много е просто, но германеца учудващо не го е нагласил както трябва. Резултата - термостата беше леко изкривен и е пропускал течността през уплътнението. На втората снимка се вижда как следите от уплътнението излизат извън термостата. Иначе термостата е здрав, но все пак го смених. Чудя се само как така изведнъж се прецака, след като цяла зима колата си загрявеше нормално.

Радвам се, че го смених преди да стане студено и да остана без парно зимата. Моят съвет е и вие оправяйте повредите щом имате възможност преди да е станало твърде късно!
Успех на всички!