Kлапан за отоплението в купето (с жило), малко "ТНТМ"
Публикувано: 01 юни 2008, 08:38
След дълго лафче с Паци вчера, реших да пусна тази тема.
Става въпрос за БМВ-то.
Климатикът ми е слаган допълнително и има малко преправяне на таблото на БМВ-то. Преди това регулацията на парното е била като на Ориона ми от 1991. Няма клапани, няма нищо. Едно жило върти големи клапи вътре в таблото и спира циркулацията на въздух около радиаторчето.
Като са сложили климатика обаче, е имало нужда да сложат някакъв клапан, който да спира още отвън циркулацията. При Паци е електро-магнитен. При доста от новите климатични и климатронични коли е пак такъв.
Ето как изглежда нормалния при БМВ, ако климатика е фабричен. Лошото е че никъде не мога да намеря как да го управлявам. Знам че има едно малко потенциометърче зад врътката за топло, но то не отива да контролира директно клапана, а минава през някакъв модул някъде си и чак тогава отива до клапана.

Eдинственото сигурно до момента е, че оригиналния затваря на +12V постоянни и седи затворен при тях. Склонен съм да допусна, че при никакво подаване на напрежение, седи постоянно отворен, но това си е само предположение и нямам как да проверя.
Ако някой знае как точно работи при него със схемите и всичко останало, не е проблем да си купя оригиналния БМВ клапан (поне ще е нов)
И да направя една схема с управление, и изцяло да премахна жилото, но това ще е известна хамалогия. Въпреки всичко, ще е интелигентно решение.
Втори вариант ми е да разбера кои коли с климатик имат нормален такъв клапан със жило, който да напасна. Предполагам че цолажа на тръбите е същия, дори и да не е, маркучите са лесни за напасване в моя случай.
3ти вариант е да си разглобя моя и да се опитам да го оправя, но той изглежда толкова чуплив и китайски, че ми се струва безсмислена загуба на време. Ще почне да прави същите цигании пак.
4ти вариант е да игнорирам изцяло клапана, както Паци беше направил, но това означава двойна работа и не ми е решение. Иначе ако тръгна да ходя на някъде надалеч с колата, ще трябва, че иначе файда от климатика нямам
-------
Защо питам за БМВ-то в Клуб Форд? Защото в клуб БМВ получих безподобно неадекватни отговори, клонящи към безсмислици (не че съм очаквал друго де...
Клапан от стар модел на БМВ? Опасявам се че няма такива със жило. От 80те години според моето търсене, излиза че всички са с ел.магнитни. Може да бъркам, но нямам информация и ще е много трудно да намеря клапан от стара 6та серия примерно...
Дори и клапан от Лада ще ми свърши работа, стига да има такъв в Ладите и да върши същата функция. Той е лек и не е хванат директно за купето.
Помагайте!
(Иначе Форда се радва при бащата. Мият го, чистят го, сменят му консумативите... хубава пенсия си докара)
Става въпрос за БМВ-то.
Климатикът ми е слаган допълнително и има малко преправяне на таблото на БМВ-то. Преди това регулацията на парното е била като на Ориона ми от 1991. Няма клапани, няма нищо. Едно жило върти големи клапи вътре в таблото и спира циркулацията на въздух около радиаторчето.
Като са сложили климатика обаче, е имало нужда да сложат някакъв клапан, който да спира още отвън циркулацията. При Паци е електро-магнитен. При доста от новите климатични и климатронични коли е пак такъв.
Ето как изглежда нормалния при БМВ, ако климатика е фабричен. Лошото е че никъде не мога да намеря как да го управлявам. Знам че има едно малко потенциометърче зад врътката за топло, но то не отива да контролира директно клапана, а минава през някакъв модул някъде си и чак тогава отива до клапана.
Eдинственото сигурно до момента е, че оригиналния затваря на +12V постоянни и седи затворен при тях. Склонен съм да допусна, че при никакво подаване на напрежение, седи постоянно отворен, но това си е само предположение и нямам как да проверя.
Ако някой знае как точно работи при него със схемите и всичко останало, не е проблем да си купя оригиналния БМВ клапан (поне ще е нов)

Втори вариант ми е да разбера кои коли с климатик имат нормален такъв клапан със жило, който да напасна. Предполагам че цолажа на тръбите е същия, дори и да не е, маркучите са лесни за напасване в моя случай.
3ти вариант е да си разглобя моя и да се опитам да го оправя, но той изглежда толкова чуплив и китайски, че ми се струва безсмислена загуба на време. Ще почне да прави същите цигании пак.
4ти вариант е да игнорирам изцяло клапана, както Паци беше направил, но това означава двойна работа и не ми е решение. Иначе ако тръгна да ходя на някъде надалеч с колата, ще трябва, че иначе файда от климатика нямам

-------
Защо питам за БМВ-то в Клуб Форд? Защото в клуб БМВ получих безподобно неадекватни отговори, клонящи към безсмислици (не че съм очаквал друго де...

Клапан от стар модел на БМВ? Опасявам се че няма такива със жило. От 80те години според моето търсене, излиза че всички са с ел.магнитни. Може да бъркам, но нямам информация и ще е много трудно да намеря клапан от стара 6та серия примерно...
Дори и клапан от Лада ще ми свърши работа, стига да има такъв в Ладите и да върши същата функция. Той е лек и не е хванат директно за купето.
Помагайте!
(Иначе Форда се радва при бащата. Мият го, чистят го, сменят му консумативите... хубава пенсия си докара)
