Дебитомер

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Дебитомер

Мнение от gaden » 28 ное 2005, 21:28

Здравейте,
От извесно време забелязах, че като подам рязко газ (при положение че колата е в покой и не е на скорост) се наблюдава едно забавяне, заглъхване на мотора и след това форсирането му.
Днес като изкарах колата от гаража ми направи впечатление, че поддържа доста високи обороти някъде около 1500 при положение че обикновенно държи около 1000. Дори като я покарах малко пак държеше високите обороти (например докато чакам на знак Стоп)
Слетобяд случайно срещнах един приятел и му се оплаках, той каза че него роднина имал същият проблем и като сменил дебитомера (понеже роднитана му е на газ и му трябват високи обороти) това нещо веднага е изчезнало.
Аз като малко недоверчив човек (все пак познатият ми не е монтъор или механик) се допитах до един майстор и той веднага обяви че дебитомера е свършил защото даже и да се извади буксата и да се включи ефектът е един и същ. Но после каза че това може и да е от някаква ламб-сонда или от това че катализаторът е тръгнал да се запушва и се окоза че причините може и да са няколко.
Сега препоръчайте ми какво да правя. Дали да ида в МотоПфое на преглед или да действам по осмотрение (смяна на дебитомер и ттн.)
Ако някой е патил от такова нещо моля да сподели опит. И друго колко пари струват тези части : дебитомер, ламба-сонда и катализатор.(Нови и втора употреба)

Р.С.
Колата е: Форд Мондео MarkII комби 2000 кубика-136 коня 1998г. ако има някакво значение.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 29 ное 2005, 09:51

Като начало си почисти дебитомера MAF /нов струва много, май повече от 200лв./. Докато го почистваш, откачи + на акумулатора, за да могат дасе изчистят евентуални грешки натрупани в компютъра. Погледни си и в какво състояние са ти свещите и кабелите /профилактично/.

:twisted:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 29 ное 2005, 11:05

има значение кава е естествено :wink:

за съм със същата и при твоята диагноза направих следното
1. почистване на MAF (има си тема за това)
2. смяна на свещи ( Motorcraft)
3. изчистване на компютъра чрез откачане на + кабела

резултат тиха равномерна работа и повече мощност

действай! :D

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 29 ное 2005, 19:11

Здравейте прочетох отговорите и темите за изчистването на грешките от компютъра, но не съм правил нищо защото не можах да извадя СД-то от мястото му.А трябва да го извадя защото върху него е залепено едно етикетче с новият код( който съответно съм го забравил :lol: )
Та сега как се сваля въпросното СД. Знам че става с някакви щипки който се пъхат в 4-те дупки, но аз нямам такива. Има ли друг нарин саморъчно да се справя с изваждането (някакъв чалъм или хитринка с подръчни материяли).
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

muko
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
Местоположение: София, Люлин
Status: Извън линия

Мнение от muko » 29 ное 2005, 23:22

Наистина има специално приспособление, но става и с всичко друго - например подходящи отвевтки или по-дебела тел /стоманизирана, твърда/ и спокойна и сръчна работа. Успех! :wink:

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 30 ное 2005, 07:59

Абе аз вчера пробвах с едни телове, но нищо не стана. Днес ще се пробвам пак на спокойствие, дано стане.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 30 ное 2005, 10:19

гарантирано става с телове, но трябва малко сръчност...

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 30 ное 2005, 11:34

става става, но със щипки е къде по-лесно....имах точно твоите болки- почваш да се въртиш в омагюсан кръг...
ако не става отиди при някои аудио "майстор" те такива телове имат и не си късай нервите :D

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 30 ное 2005, 12:37

red написа:става става, но със щипки е къде по-лесно....имах точно твоите болки- почваш да се въртиш в омагюсан кръг...
ако не става отиди при някои аудио "майстор" те такива телове имат и не си късай нервите :D
Така и направих, отидох при майстора и той за секунди се справи.
Сега съм го разкачил акумолатора и чакам.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 30 ное 2005, 13:38

надявам се не само да чакаш, но и да направиш и другите две неща - свещи (мотрокрафт) и чистене на МАФ :D

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 30 ное 2005, 22:21

А сега де :roll: къде е темата за почистване на MAF. :roll:
По принцип проблеми с паленето нямам, трябва ли да сменям свещите.

Днес като изключиш акумолатора постоя така около 40-50 мин.
И ми направи впечатление, че като махна клемата на дебитомера колата работи осезаема по-добре отколкота когато тя(клемата) е включена.Става въпрос че като я няма прирязко форсиране почти го няма това заглъхване, а като я включа става същото като преди.
По принцип колата беше топла и като така не можах да направя особена разлика в поведението, мисля утре сутринта да я пробвам още с паленето дали ще има друго поведение.

Но моля насочете ме директно къмтемата за почистване на MAF
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 30 ное 2005, 22:41

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=1363" onclick="window.open(this.href);return false;
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 30 ное 2005, 22:51

Мерси за бързата намеса.Сега ще я прочета цялата тема за да се ориентирам утре какво трябва да направя.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 30 ное 2005, 23:06

Егати колко съм бос :cry:
Това ли е въпросният MAP който трябва да се изчисти
Изображение
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 30 ное 2005, 23:27

не това е MAF, но да той трябва да се изчисти :lol:

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 30 ное 2005, 23:34

_SLiThER_ написа:не това е MAF, но да той трябва да се изчисти :lol:
Добре де MAP-MAF :lol:
Утре такова шкуркане ще му приложа че ще му светнат свитки пред очите :lol:
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 30 ное 2005, 23:38

gaden написа: Добре де MAP-MAF :lol:
Утре такова шкуркане ще му приложа че ще му светнат свитки пред очите :lol:
Ау не да не почнеш да го шкуриш ще го развалиш намери темата във форума как се чисти. Пръска се с контактен спрей или нещо подобно изпаряващо се което не остава мазни петна. :wink:

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 01 дек 2005, 08:00

Не бе :lol:
няма да го шкуркам разбира се.Прочетох я цялата тема, сега ще ида да взема такъв спрей. Само не разбрах може ли да се изтърква с някакъв парцал или само се пръска и то си се отмива.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 дек 2005, 09:51

Само се пръска - недей да го пипаш въобще!!!

:twisted:

Потребителски аватар
gaden
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Мнение от gaden » 01 дек 2005, 10:05

Значи май не съм разбрал.
Явно трабва да почистя това което е вътре в черната пластмасова кутийка от снимката. Така ли е?
Питам защото до сега свалях цялото алуминиево тяло и го почистих него отвътре и отвън, но като го върнах на мястото му нямаше никакъв ефект.
Ако трябва да се отваря гореописаната кутийка, с какво да я отключа щото аз нямам такъв инструмент.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта