Страница 1 от 3

Дебитомер

Публикувано: 28 ное 2005, 21:28
от gaden
Здравейте,
От извесно време забелязах, че като подам рязко газ (при положение че колата е в покой и не е на скорост) се наблюдава едно забавяне, заглъхване на мотора и след това форсирането му.
Днес като изкарах колата от гаража ми направи впечатление, че поддържа доста високи обороти някъде около 1500 при положение че обикновенно държи около 1000. Дори като я покарах малко пак държеше високите обороти (например докато чакам на знак Стоп)
Слетобяд случайно срещнах един приятел и му се оплаках, той каза че него роднина имал същият проблем и като сменил дебитомера (понеже роднитана му е на газ и му трябват високи обороти) това нещо веднага е изчезнало.
Аз като малко недоверчив човек (все пак познатият ми не е монтъор или механик) се допитах до един майстор и той веднага обяви че дебитомера е свършил защото даже и да се извади буксата и да се включи ефектът е един и същ. Но после каза че това може и да е от някаква ламб-сонда или от това че катализаторът е тръгнал да се запушва и се окоза че причините може и да са няколко.
Сега препоръчайте ми какво да правя. Дали да ида в МотоПфое на преглед или да действам по осмотрение (смяна на дебитомер и ттн.)
Ако някой е патил от такова нещо моля да сподели опит. И друго колко пари струват тези части : дебитомер, ламба-сонда и катализатор.(Нови и втора употреба)

Р.С.
Колата е: Форд Мондео MarkII комби 2000 кубика-136 коня 1998г. ако има някакво значение.

Публикувано: 29 ное 2005, 09:51
от Brock
Като начало си почисти дебитомера MAF /нов струва много, май повече от 200лв./. Докато го почистваш, откачи + на акумулатора, за да могат дасе изчистят евентуални грешки натрупани в компютъра. Погледни си и в какво състояние са ти свещите и кабелите /профилактично/.

:twisted:

Публикувано: 29 ное 2005, 11:05
от red
има значение кава е естествено :wink:

за съм със същата и при твоята диагноза направих следното
1. почистване на MAF (има си тема за това)
2. смяна на свещи ( Motorcraft)
3. изчистване на компютъра чрез откачане на + кабела

резултат тиха равномерна работа и повече мощност

действай! :D

Публикувано: 29 ное 2005, 19:11
от gaden
Здравейте прочетох отговорите и темите за изчистването на грешките от компютъра, но не съм правил нищо защото не можах да извадя СД-то от мястото му.А трябва да го извадя защото върху него е залепено едно етикетче с новият код( който съответно съм го забравил :lol: )
Та сега как се сваля въпросното СД. Знам че става с някакви щипки който се пъхат в 4-те дупки, но аз нямам такива. Има ли друг нарин саморъчно да се справя с изваждането (някакъв чалъм или хитринка с подръчни материяли).

Публикувано: 29 ное 2005, 23:22
от muko
Наистина има специално приспособление, но става и с всичко друго - например подходящи отвевтки или по-дебела тел /стоманизирана, твърда/ и спокойна и сръчна работа. Успех! :wink:

Публикувано: 30 ное 2005, 07:59
от gaden
Абе аз вчера пробвах с едни телове, но нищо не стана. Днес ще се пробвам пак на спокойствие, дано стане.

Публикувано: 30 ное 2005, 10:19
от racer11
гарантирано става с телове, но трябва малко сръчност...

Публикувано: 30 ное 2005, 11:34
от red
става става, но със щипки е къде по-лесно....имах точно твоите болки- почваш да се въртиш в омагюсан кръг...
ако не става отиди при някои аудио "майстор" те такива телове имат и не си късай нервите :D

Публикувано: 30 ное 2005, 12:37
от gaden
red написа:става става, но със щипки е къде по-лесно....имах точно твоите болки- почваш да се въртиш в омагюсан кръг...
ако не става отиди при някои аудио "майстор" те такива телове имат и не си късай нервите :D
Така и направих, отидох при майстора и той за секунди се справи.
Сега съм го разкачил акумолатора и чакам.

Публикувано: 30 ное 2005, 13:38
от red
надявам се не само да чакаш, но и да направиш и другите две неща - свещи (мотрокрафт) и чистене на МАФ :D

Публикувано: 30 ное 2005, 22:21
от gaden
А сега де :roll: къде е темата за почистване на MAF. :roll:
По принцип проблеми с паленето нямам, трябва ли да сменям свещите.

Днес като изключиш акумолатора постоя така около 40-50 мин.
И ми направи впечатление, че като махна клемата на дебитомера колата работи осезаема по-добре отколкота когато тя(клемата) е включена.Става въпрос че като я няма прирязко форсиране почти го няма това заглъхване, а като я включа става същото като преди.
По принцип колата беше топла и като така не можах да направя особена разлика в поведението, мисля утре сутринта да я пробвам още с паленето дали ще има друго поведение.

Но моля насочете ме директно къмтемата за почистване на MAF

Публикувано: 30 ное 2005, 22:41
от The seven
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=1363" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 30 ное 2005, 22:51
от gaden
Мерси за бързата намеса.Сега ще я прочета цялата тема за да се ориентирам утре какво трябва да направя.

Публикувано: 30 ное 2005, 23:06
от gaden
Егати колко съм бос :cry:
Това ли е въпросният MAP който трябва да се изчисти
Изображение

Публикувано: 30 ное 2005, 23:27
от _SLiThER_
не това е MAF, но да той трябва да се изчисти :lol:

Публикувано: 30 ное 2005, 23:34
от gaden
_SLiThER_ написа:не това е MAF, но да той трябва да се изчисти :lol:
Добре де MAP-MAF :lol:
Утре такова шкуркане ще му приложа че ще му светнат свитки пред очите :lol:

Публикувано: 30 ное 2005, 23:38
от _SLiThER_
gaden написа: Добре де MAP-MAF :lol:
Утре такова шкуркане ще му приложа че ще му светнат свитки пред очите :lol:
Ау не да не почнеш да го шкуриш ще го развалиш намери темата във форума как се чисти. Пръска се с контактен спрей или нещо подобно изпаряващо се което не остава мазни петна. :wink:

Публикувано: 01 дек 2005, 08:00
от gaden
Не бе :lol:
няма да го шкуркам разбира се.Прочетох я цялата тема, сега ще ида да взема такъв спрей. Само не разбрах може ли да се изтърква с някакъв парцал или само се пръска и то си се отмива.

Публикувано: 01 дек 2005, 09:51
от Brock
Само се пръска - недей да го пипаш въобще!!!

:twisted:

Публикувано: 01 дек 2005, 10:05
от gaden
Значи май не съм разбрал.
Явно трабва да почистя това което е вътре в черната пластмасова кутийка от снимката. Така ли е?
Питам защото до сега свалях цялото алуминиево тяло и го почистих него отвътре и отвън, но като го върнах на мястото му нямаше никакъв ефект.
Ако трябва да се отваря гореописаната кутийка, с какво да я отключа щото аз нямам такъв инструмент.