Страница 1 от 3
Дебитомер
Публикувано: 28 ное 2005, 21:28
от gaden
Здравейте,
От извесно време забелязах, че като подам рязко газ (при положение че колата е в покой и не е на скорост) се наблюдава едно забавяне, заглъхване на мотора и след това форсирането му.
Днес като изкарах колата от гаража ми направи впечатление, че поддържа доста високи обороти някъде около 1500 при положение че обикновенно държи около 1000. Дори като я покарах малко пак държеше високите обороти (например докато чакам на знак Стоп)
Слетобяд случайно срещнах един приятел и му се оплаках, той каза че него роднина имал същият проблем и като сменил дебитомера (понеже роднитана му е на газ и му трябват високи обороти) това нещо веднага е изчезнало.
Аз като малко недоверчив човек (все пак познатият ми не е монтъор или механик) се допитах до един майстор и той веднага обяви че дебитомера е свършил защото даже и да се извади буксата и да се включи ефектът е един и същ. Но после каза че това може и да е от някаква ламб-сонда или от това че катализаторът е тръгнал да се запушва и се окоза че причините може и да са няколко.
Сега препоръчайте ми какво да правя. Дали да ида в МотоПфое на преглед или да действам по осмотрение (смяна на дебитомер и ттн.)
Ако някой е патил от такова нещо моля да сподели опит. И друго колко пари струват тези части : дебитомер, ламба-сонда и катализатор.(Нови и втора употреба)
Р.С.
Колата е: Форд Мондео MarkII комби 2000 кубика-136 коня 1998г. ако има някакво значение.
Публикувано: 29 ное 2005, 09:51
от Brock
Като начало си почисти дебитомера
MAF /нов струва много, май повече от 200лв./. Докато го почистваш, откачи + на акумулатора, за да могат дасе изчистят евентуални грешки натрупани в компютъра. Погледни си и в какво състояние са ти свещите и кабелите /профилактично/.

Публикувано: 29 ное 2005, 11:05
от red
има значение кава е естествено
за съм със същата и при твоята диагноза направих следното
1. почистване на MAF (има си тема за това)
2. смяна на свещи ( Motorcraft)
3. изчистване на компютъра чрез откачане на + кабела
резултат тиха равномерна работа и повече мощност
действай!

Публикувано: 29 ное 2005, 19:11
от gaden
Здравейте прочетох отговорите и темите за изчистването на грешките от компютъра, но не съм правил нищо защото не можах да извадя СД-то от мястото му.А трябва да го извадя защото върху него е залепено едно етикетче с новият код( който съответно съм го забравил

)
Та сега как се сваля въпросното СД. Знам че става с някакви щипки който се пъхат в 4-те дупки, но аз нямам такива. Има ли друг нарин саморъчно да се справя с изваждането (някакъв чалъм или хитринка с подръчни материяли).
Публикувано: 29 ное 2005, 23:22
от muko
Наистина има специално приспособление, но става и с всичко друго - например подходящи отвевтки или по-дебела тел /стоманизирана, твърда/ и спокойна и сръчна работа. Успех!

Публикувано: 30 ное 2005, 07:59
от gaden
Абе аз вчера пробвах с едни телове, но нищо не стана. Днес ще се пробвам пак на спокойствие, дано стане.
Публикувано: 30 ное 2005, 10:19
от racer11
гарантирано става с телове, но трябва малко сръчност...
Публикувано: 30 ное 2005, 11:34
от red
става става, но със щипки е къде по-лесно....имах точно твоите болки- почваш да се въртиш в омагюсан кръг...
ако не става отиди при някои аудио "майстор" те такива телове имат и не си късай нервите

Публикувано: 30 ное 2005, 12:37
от gaden
red написа:става става, но със щипки е къде по-лесно....имах точно твоите болки- почваш да се въртиш в омагюсан кръг...
ако не става отиди при някои аудио "майстор" те такива телове имат и не си късай нервите

Така и направих, отидох при майстора и той за секунди се справи.
Сега съм го разкачил акумолатора и чакам.
Публикувано: 30 ное 2005, 13:38
от red
надявам се не само да чакаш, но и да направиш и другите две неща - свещи (мотрокрафт) и чистене на МАФ

Публикувано: 30 ное 2005, 22:21
от gaden
А сега де

къде е темата за почистване на MAF.
По принцип проблеми с паленето нямам, трябва ли да сменям свещите.
Днес като изключиш акумолатора постоя така около 40-50 мин.
И ми направи впечатление, че като махна клемата на дебитомера колата работи осезаема по-добре отколкота когато тя(клемата) е включена.Става въпрос че като я няма прирязко форсиране почти го няма това заглъхване, а като я включа става същото като преди.
По принцип колата беше топла и като така не можах да направя особена разлика в поведението, мисля утре сутринта да я пробвам още с паленето дали ще има друго поведение.
Но моля насочете ме директно къмтемата за почистване на MAF
Публикувано: 30 ное 2005, 22:41
от The seven
Публикувано: 30 ное 2005, 22:51
от gaden
Мерси за бързата намеса.Сега ще я прочета цялата тема за да се ориентирам утре какво трябва да направя.
Публикувано: 30 ное 2005, 23:06
от gaden
Егати колко съм бос
Това ли е въпросният MAP който трябва да се изчисти

Публикувано: 30 ное 2005, 23:27
от _SLiThER_
не това е MAF, но да той трябва да се изчисти

Публикувано: 30 ное 2005, 23:34
от gaden
_SLiThER_ написа:не това е MAF, но да той трябва да се изчисти

Добре де MAP-MAF
Утре такова шкуркане ще му приложа че ще му светнат свитки пред очите

Публикувано: 30 ное 2005, 23:38
от _SLiThER_
gaden написа:
Добре де MAP-MAF
Утре такова шкуркане ще му приложа че ще му светнат свитки пред очите

Ау не да не почнеш да го шкуриш ще го развалиш намери темата във форума как се чисти. Пръска се с контактен спрей или нещо подобно изпаряващо се което не остава мазни петна.

Публикувано: 01 дек 2005, 08:00
от gaden
Не бе
няма да го шкуркам разбира се.Прочетох я цялата тема, сега ще ида да взема такъв спрей. Само не разбрах може ли да се изтърква с някакъв парцал или само се пръска и то си се отмива.
Публикувано: 01 дек 2005, 09:51
от Brock
Само се пръска - недей да го пипаш въобще!!!

Публикувано: 01 дек 2005, 10:05
от gaden
Значи май не съм разбрал.
Явно трабва да почистя това което е вътре в черната пластмасова кутийка от снимката. Така ли е?
Питам защото до сега свалях цялото алуминиево тяло и го почистих него отвътре и отвън, но като го върнах на мястото му нямаше никакъв ефект.
Ако трябва да се отваря гореописаната кутийка, с какво да я отключа щото аз нямам такъв инструмент.