ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
- mitaka_s_fordaka
- потребител 
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Здравейте колеги,
Имам проблем с парното на форд пума,мисля че е същия като на фиеста,защото таблото на фиестата и пумата са едни и същи...Преди няколко дена стрелката за температурата се вдигна много след NORMAL и достигна почти червеното,отидох на майстор и каза че трябва да се смени термостата,купих термостат от мото пфое,сменихме го и сега нямам парно,а двата маркуча към парното са врели.като включа и на топло и студено духа едно и също (хладко)а колата си е загряла,а и от време на време стрелката се вдига малко над NORMAL. къде да търсим проблема!!!другото което ми казаха че е възможно да е някакъв клапан които да не отваря защото врътката за топло и студено е била електрическа и тоя клапан бил някъде зад таблото.ако някои е разглабял и сменял тоя клапан нека сподели как става работата.и другото което искам да попитам е като се разглобява таблото какво трябва да направя за да не взема да прецакам airbag-овете????? благодаря предварително и дано някои помогне по скоро че без парно е гадна работа.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Проблема е решен 
   .след като прочетох
 .след като прочетох  темата на paci за тоя клапан реших да го сваля сам.намира се в коша под предния прозорец и след мъчителното сваляне се качих в къщи да видя за кво става въпрос.разглобих го и като дръпнах клапанчето-като изпадаха някви пластмаси и викам аидеееее строших го.обаче гледам никаде не изглежда счупено.проверих работи-моторче ли е кво е,като духам в дясната тръбичка и намествам клапанчето и то запушва и отпушва.после слизаи,сглобяваи и сега какво парно имам,направо не мога да повярвам
  темата на paci за тоя клапан реших да го сваля сам.намира се в коша под предния прозорец и след мъчителното сваляне се качих в къщи да видя за кво става въпрос.разглобих го и като дръпнах клапанчето-като изпадаха някви пластмаси и викам аидеееее строших го.обаче гледам никаде не изглежда счупено.проверих работи-моторче ли е кво е,като духам в дясната тръбичка и намествам клапанчето и то запушва и отпушва.после слизаи,сглобяваи и сега какво парно имам,направо не мога да повярвам  .просто колко съм му благодарен на paci,нямам думи.а бях решил да разглобявам цялото табло...
 .просто колко съм му благодарен на paci,нямам думи.а бях решил да разглобявам цялото табло...
			
									
									Имам проблем с парното на форд пума,мисля че е същия като на фиеста,защото таблото на фиестата и пумата са едни и същи...Преди няколко дена стрелката за температурата се вдигна много след NORMAL и достигна почти червеното,отидох на майстор и каза че трябва да се смени термостата,купих термостат от мото пфое,сменихме го и сега нямам парно,а двата маркуча към парното са врели.като включа и на топло и студено духа едно и също (хладко)а колата си е загряла,а и от време на време стрелката се вдига малко над NORMAL. къде да търсим проблема!!!другото което ми казаха че е възможно да е някакъв клапан които да не отваря защото врътката за топло и студено е била електрическа и тоя клапан бил някъде зад таблото.ако някои е разглабял и сменял тоя клапан нека сподели как става работата.и другото което искам да попитам е като се разглобява таблото какво трябва да направя за да не взема да прецакам airbag-овете????? благодаря предварително и дано някои помогне по скоро че без парно е гадна работа.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Проблема е решен
 
   .след като прочетох
 .след като прочетох  темата на paci за тоя клапан реших да го сваля сам.намира се в коша под предния прозорец и след мъчителното сваляне се качих в къщи да видя за кво става въпрос.разглобих го и като дръпнах клапанчето-като изпадаха някви пластмаси и викам аидеееее строших го.обаче гледам никаде не изглежда счупено.проверих работи-моторче ли е кво е,като духам в дясната тръбичка и намествам клапанчето и то запушва и отпушва.после слизаи,сглобяваи и сега какво парно имам,направо не мога да повярвам
  темата на paci за тоя клапан реших да го сваля сам.намира се в коша под предния прозорец и след мъчителното сваляне се качих в къщи да видя за кво става въпрос.разглобих го и като дръпнах клапанчето-като изпадаха някви пластмаси и викам аидеееее строших го.обаче гледам никаде не изглежда счупено.проверих работи-моторче ли е кво е,като духам в дясната тръбичка и намествам клапанчето и то запушва и отпушва.после слизаи,сглобяваи и сега какво парно имам,направо не мога да повярвам  .просто колко съм му благодарен на paci,нямам думи.а бях решил да разглобявам цялото табло...
 .просто колко съм му благодарен на paci,нямам думи.а бях решил да разглобявам цялото табло...

- 
				ceco_kf
- потребител с 
- Мнения: 174
- Регистриран: 13 дек 2006, 15:23
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i 16V 97г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Дай линк към "темата на paci"
			
									
									
						- paci
- Модератор 
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
 Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 0%BD%D0%BE
Като видях питанката тръгнах да си търся темата, обаче имахме проблем с търсачката.
			
									
									
						Като видях питанката тръгнах да си търся темата, обаче имахме проблем с търсачката.
- biser77
- потребител 
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Колеги има може би същия проблем само че с Ескорт 98-ма. Да питам знае ли някой къде е този клапан на ескорта че гледах и не можах да го видя. В отсека под стъклото има такова нещо , но е за климатика.....с алуминиеви тръби. Казаха ми че може да е и от запушен радиатор на парното, как да разбера от какво е?  Благодаря предварително!!!
			
									
									
						- synthez 3D
- Потребител 
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
 FOCUS 1,6-100 HP 2011,
 C-MAX -компютърен 3D модел,
 бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
- Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
За съжаление Ескорта няма такъв клапан.Парното се изключва и включва с една клапа,която пренасочва въздуха,да минава или не, през радиаторчето.Тази клапа се движи с жило и е възможно точно то да е откачено в единия, или другия край.А антифриза си тече винаги през радиаторчето и ако го пипнеш ще разбереш дали проблема е в него,или в разпределението на въздуха.Между другото,това е така при бензиновите Ескорти и предполагам,че е същото и при дизелите,но не съм сигурен.
			
									
									
						- biser77
- потребител 
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Благодаря колега, жилото си е закачено, разпределя си въздуха. А как да пипна радиаторчето, то е в купето под таблото ,нали? И може ли от капачката на казанчето да не държи високо налягане че така ми се струва. като изфорсирам почва да духа малко по топло. А маркуча дето е клапата за обезвъздушаване е много мек, не е под налягане...
			
									
									
						- synthez 3D
- Потребител 
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
 FOCUS 1,6-100 HP 2011,
 C-MAX -компютърен 3D модел,
 бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
- Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Да, намира се под таблото,но ако погледнеш отдолу от дясно, от страната на жабката ще видиш входната и изходната му тръби,които отиват към двигателя.Ако те са горещи,значи антифриза си минава през радиаторчето и трябва да се търси друга причина.На мен обаче ми се струва,че имаш въздух,или някакъв друг проблем в охладителната система,щом няма налягане.Сигурен ли си,че двигателя загрява нормално?Те по принцип дизелите си загряват доста бавно и особено ако караш на малки разстояния,може и да не успява да загрее достатъчно,за да имаш нормално парно.
			
									
									
						- biser77
- потребител 
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Загрява си нормално и си държи темп. по средата, пък и съм карал и на дълго, същата история!...но май стигам до извода че е капачката, утре ще взема от МП, че не знам другите какви са и ще проверя.
			
									
									
						- biser77
- потребител 
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Сложих друга капачка, разлика няма  . Запушен радиатор на парното, някой да знае по- безболезнен начин за отпушване(без да се сваля)
 . Запушен радиатор на парното, някой да знае по- безболезнен начин за отпушване(без да се сваля)
			
									
									
						 . Запушен радиатор на парното, някой да знае по- безболезнен начин за отпушване(без да се сваля)
 . Запушен радиатор на парното, някой да знае по- безболезнен начин за отпушване(без да се сваля)- biser77
- потребител 
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Аз май сам си говоря тука ,ама нищо, да кажа: запушен радиатор на парно - почистване. Сваля се интеркулера (който го има), който го няма още по лесно, под него са маркучите за парното. Свалят се скобите, вадят се маркучите и с чешмяна вода под налягане се промива и в двете посоки. След товасе разрежда сода каустик(натриева основа, може и калиева основа) във вода съотношение 1:5 налива се и се изчаква около 10-15 мин. Отвътре се чува едно бълбукане,и след това пак с маркуча поне 10 мин да тече пак и двете посоки. Трябва да минава свободно водата накрая,със същото налягане като от маркуча. Дано съм бил полезен на някого, на мен вече ми е топличко 
			
									
									
						
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта






